- Brandylf
- Medlem ●
- Göteborg
Ja just det, nu minns jag, körde det själv på min 2G, minns inte namnet heller..
Damino heter det, men hittar inte någon osx-variant... Hittade en tråd på MacThemes men det verkar inte vara ute något än. Dessutom ser ju alla folders och sånt bedrövliga ut i den tråden...
Brandylf:
Jag tror han använder dessa ikoner:
Gill Sans Text Dock Icons by ~arcticTransfuse on deviantART
Sedan använder han ett transparent dock tema
Brandylf:
Jag tror han använder dessa ikoner:
Gill Sans Text Dock Icons by ~arcticTransfuse on deviantART
Sedan använder han ett transparent dock tema
Jag tackar och bockar
3 Ikoner som inte är på rätt plats, men tycker dom passar bra in ändå.
Ehm, vad är det där? En schematisk bild av solsystemet? Kan man få se den i lite större storlek?
Vad använder du för att få vädret i vänstra hörnet?
Ehm, vad är det där? En schematisk bild av solsystemet? Kan man få se den i lite större storlek?
Vad använder du för att få vädret i vänstra hörnet?
Högerklicka och öppna i ny flik så ska du få hela bilden.
Quickweather mini
QuickWeather Mini on the Mac App Store
Varför ens fråga? Det är ett sätt för mig att inleda en mening när jag undra över vad det är jag tittar på...
Varför ens fråga? Det är ett sätt för mig att inleda en mening när jag undra över vad det är jag tittar på...
Ren nyfikenhet, då användningen av det uttrycket i min värld (kanske bara är jag som uppfattar det så) och i textform visar på att man tycker att något är konstigt. Ber om ursäkt om du tog illa upp på något sätt, för det var i så fall inte meningen!
Ren nyfikenhet, då användningen av det uttrycket i min värld (kanske bara är jag som uppfattar det så) och i textform visar på att man tycker att något är konstigt. Ber om ursäkt om du tog illa upp på något sätt, för det var i så fall inte meningen!
Tog inte alls illa upp, blev bara så förvånad över frågan :). Förövrigt uttalar iaf jag mitt "ehm" som "eeeeeeehm"
Här kommer den, har den bara i 1920x1200.
Snygg docka, vart får man tag på den?
Jag tycker det ser ut som standarddockan för sidläge i OS X. Om du vill ha den i nedre läget så kör du detta "trick" i terminalen:
defaults write com.apple.dock no-glass -boolean YES; killall Dock
Jag tycker det ser ut som standarddockan för sidläge i OS X. Om du vill ha den i nedre läget så kör du detta "trick" i terminalen:
defaults write com.apple.dock no-glass -boolean YES; killall Dock
Funkade fint, tackar
EDIT: Min skärm:
Inga större nyheter här men jag postar ett klipp av min menyrad vars innehåll av ikoner fortsätter att växa. Senaste nytillskottet är FaceboxPro som placerar ett FB-fönster i minatyr i menyraden. Tror dock den får fb att krångla i Safari - postning takes 4ever o chatlistan visas inte...i Safari...
Edit: Problemen löste sig efter en omstart...
Ny bild bara: Geirangerfjord i Norge...
En rolig sak: När jag trycker kringla + tab o tar upp snabbvalsmenyn så lägger den sig precis över molnslingan
Ny bild bara: Geirangerfjord i Norge...
En rolig sak: När jag trycker kringla + tab o tar upp snabbvalsmenyn så lägger den sig precis över molnslingan
Javisst, varsågod.
blev nog lite fel där...
Vad blev fel? Jag postade länken ovan (Hyperlänk under ordet "varsågod"). Tar den igen :):
Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
Vad blev fel? Jag postade länken ovan (Hyperlänk under ordet "varsågod"). Tar den igen :):
Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
Felet som blev var att det inte var jag som frågade efter länken. Det var zinned som frågade efter den...men du citerade mitt inlägg...