Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel i hörlursjacket? Vid lägsta volym är höger vänster balanserat, ökar jag volymen panoreras ljudet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-07-19 00:22

Min MBP13 har funkat alldeles utmärkt hittils. Men nu är det konstigt med hörslursjacket, det är inget glappfel, men när jag höjer volymen så hör jag bara i höger lur. Sänker jag volymen ner till ett snäpp ligger balansen perfekt som den brukade.

Har startat om.. vad kan jag göra? Hörlursjack kan ju krångla om de får utstå för mycket våld, men då i form av glapp. Här påverkar jag problemet / funktionen från OSX och volymknapparna vilket gör att jag har svårt att förstå logiken i att det skulle kunna vara hårdvarufel.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-07-19 07:17

Är det samma problem om du provar med andra hörlurar?

• Medlem
  • 2011-07-19 15:08

Jepp. Det har inte med hörlurarna att göra. Antar att jag får lämna in den till apple, verkar vara skumt problem.

• Medlem
  • Linköping
  • 2011-07-19 15:25

Lys in uttaget med ficklampa o kolla att det inte ligger nåt skräp i som kortsluter det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-20 05:41

Hej!

Fick lämna in min MBP15 för samma problem igår. Moderkortsbyte blir det. Hade problem med lös botteplatta också.

1
Bevaka tråden