Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lioninstallationen misslyckas

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min pappa använde bootcamp. Sedan fick jag datorn och ominstallerade Snow Leopard. Partitionen har legat kvar sedan dess. Kanske det som ställer till det...

• Medlem
  • 2011-07-20 23:11

Det är bara att läsa in den från tex time machine

"Make a full backup of your hard disk and all of its data (including your Boot Camp partition, which is not normally backed up by Time Machine), then erase your hard disk and create a single Mac OS Extended (Journaled) partition.

Reinstall Mac OS X v10.6 Snow Leopard, then re-download the OS X Lion installer from the Mac App Store and retry your install.

If you use Boot Camp, you can run Boot Camp Assistant after installing OS X Lion to create a new Boot Camp partition, then restore the data from the backup you made of your previous Boot Camp partition."

• Avstängd
  • 2011-07-20 23:30
Ursprungligen av Spata:

(including your Boot Camp partition, which is not normally backed up by Time Machine)

Hur får man Time Machine att (onormalt) göra det då?

• Medlem
  • 2011-07-20 23:32
Ursprungligen av LaHe:

Hur får man Time Machine att (onormalt) göra det då?

Nu kanske du var ironisk men kan man inte undanta vissa delar i TM-backupen?

• Avstängd
  • 2011-07-20 23:35
Ursprungligen av Spata:

Nu kanske du var ironisk men kan man inte undanta vissa delar i TM-backupen?

Jo, man kan undanta vissa delar men vad jag vet kan man inte göra tvärtom med och få med en bootcamp win partitation... så det vad det jag undrade över, om jag missat nått alltså

Jag tror jag lyckades få med bootcamp i timemachine genom att inkludera den under inställningarna. Den var "undantagen" från backup.

Men nu till min fråga: kan jag ta bort bootcamppartitionen utan att göra som ovan? Måste jag gå genom bootcampverktyget?

• Medlem
  • International user
  • 2011-07-21 12:12

Du kan använda disk verktyget. Se till att ha en fungerande backup av disken. Om det inte fungerar så är kanske båda partitioner borta.

Ursprungligen av Robo-X:

Du kan använda disk verktyget. Se till att ha en fungerande backup av disken. Om det inte fungerar så är kanske båda partitioner borta.

Är det skivverktyget du menar? Den fungerade tyvärr inte att radera. Det står att partitionen används :(. Någon som vet hur jag raderar den? Jag vill helst slippa göra en helt ren installation av Lion.

Ingen annan som har någon idé? Kan man ringa apple för support?

Bevaka tråden