Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig 3G-antenn iPhone 4?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iP4 med halebop. Jag har ALLTID haft bra 3G där jag bor, men nu är det helt plötsligt fruktansvärt dåligt, överallt. får max 1 pinne med 3g sen ramlar den tillbaka på GSM. Telia säger att inga störningar finns så det måste vara mobilen då?

iOS 4.3.4 kör jag. ingen jailbreak.

Vad kan vara fel? Har återställt både vanligt och i DFU-mode. Ställer alltid in som ny iPhone.

Ska man lämna in den och riskera att få betala om dom inte hittar nått fel?

Har du testat med ett annat SIM från en annan operatör?

Jag hade testat det först och sen lämnat in den om den inte fungerar då heller.

Ursprungligen av keptang:

Har du testat med ett annat SIM från en annan operatör?

Jag hade testat det först och sen lämnat in den om den inte fungerar då heller.

Den är Låst till telia/halebop

Be Telia/Halebop skicka ett nytt SIM så har du iaf testat så mkt du kan göra.

har nu provat ett HELT nytt halebop-sim, knappt 3 veckor gammalt, även det ett abonnemang, utan resultat. Sätter i kortet, så visar den full 3G, sen dalar det en pinne i taget, på knappt 3-4 sekunder ner till 1 pinne. sen EDGE. precis som innan.

• Medlem
  • International user
  • 2011-07-21 15:32

Lämna in.

Ta med telefonen någon annanstans och testa 3g´n, så ser du om problemet är telefonen eller masterna... Ta en liten sightseeing.

Lycka till!

löst! Grannfamiljen, där 2 sth har iphone 4 och dottern med iphone 3g, samtliga med telia. ingen av oss får 3g. det hela beror nog på mkt höga och lövtäta träd samt pissväder med dis, grå himmel och regn. så min iphone är inte defekt. Telia däremot, det är en annan fråga

tack för alla tips och all hjälp!

1
Bevaka tråden