Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem iPhone 4 synk!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2011-07-24 19:41

Jag har nyligen fått ett problem med att synka min iPhone 4 med datorn, närmare bestämt bilderna.

iPhone kan synka allt jag har utom bilderna, alla bilder finns där dom ska vara och telefonen synkar endast specifika bilder som i sin tur endast lägger till 11 bilder av betydligt många fler lagrade på datorn. Är det någon annan som har liknande problem eller lösning? Jag har provat ominstallera iTunes och iPhone, men utan skillnad. Jag har också provat manuellt markera specifika mappar med bilder i, men det vägrar den synka (även utan varning om inkompatibilitet, vilket det inte finns några problem med)

iPhone 4 4.3.3
iTunes 10.4

• Medlem
  • International user
  • 2011-07-25 15:13

Mac/Win?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2011-07-25 19:17
Ursprungligen av zappee:

Mac/Win?

Windows 7 x64, problemet fanns också innan jag uppdaterade till 10.4. Till min vetskap så har jag inte rört något om/med bildfunktionen eller något betydelsefullt på iTunes då jag är nöjd som jag har haft den bland inställningarna.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2011-07-25 22:15

Jag har märkt att om jag sätter funktionen "Synkronisera bilder från" på en undermapp inuti "Mina bilder" (som är min vanliga bildsynk mapp) så synkar den ALLA bilder från mappen - likadant med andra undermappar. Men sätter jag tillbaka till "Mina bilder" så synkar den igen specifika och max 12 bilder, varje bild av mängden (764 bilder) är slumpmässigt plockade och synkade till telefonen.

Jag hittar inte orsaken till detta beteende, ingen av mapparna är skrivskyddade eller förbjudna att bli avlästa.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2011-07-26 16:27

Löste problemet, provade ta bort "iPod Photo Cache" och synkade om - nu hamnade varenda bild i iPhone, perfekt.

1
Bevaka tråden