Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips för fungerande TV+NAS+AirPort Extreme

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har:

1 st iMac (Lion 10.7)
2 st MacBook (Lion 10.7)
1 st MacBook Pro (Lion 10.7)
1 st Inspiron (Win 7)
2 st iPhone (iOS 4.3.4)
1 st AirPort Extreme (2010)

Jag vill införskaffa en NAS samt en TV med WiFi-kort som snackar DLNA. Är detta möjligt med AirPort Extreme eller är det Apple TV som gäller? Optimalt vore ju om samtliga maskiner kommer åt NAS:en. Hur är det egentligen med AirPort Extreme och DLNA? Funkar det trots att Apple inte är med i "gänget"? Jag har googlat och sökt men inte fått fram något konkret. Lägsta kravet jag har är att komma åt filmer, bilder och musik på NAS:en via TV:n. Jag vill inte behöva någon av datorerna igång. Annars är ju Eyeconnct ett alternativ. Har någon erfarnhet av Western Digital World Edition?
Tacksam för råd och köptips. Det är en djungel av protokoll, format och standards. Jag är "lost"

//R

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-24 19:08

Jag tycker du blandar ihop äpplen och päron är, så att säga

APE har inget med DLNA att göra, det är endast en router som förmedlar nätverkstrafiken mellan lokala enheter samt ut mot och in från Internet. Om du sedan har produkter som dels kan agera DLNA-server samt klienter så är det inga problem. Om du i ditt fall tvunget vill använda dig av DLNA så krävs det endast att du har en NAS som stödjer det, dvs kan agera DLNA-server, och sedan klienter som kan ansluta till den...t ex en TV med DLNA-stöd.

Ahaa... Det är så det ligger till. Ja, som jag skrev, jag är lite "lost" när det kommer till alla protokoll och standarder. Det är därför jag kör Mac. It simply works.

1
Bevaka tråden