Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om den här datorn i Lion

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-07-25 15:07

Någon som har koll på detta så skulle jag bli glad.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-07-25 15:21
Ursprungligen av Hubug:

Någon som har koll på detta så skulle jag bli glad.

Läs på länken, där står allt.

  • Medlem
  • 2011-07-25 23:41
Ursprungligen av Mija:

Läs på länken, där står allt.

Alright, läste lite noggrannare nu och såg att när man stänger av TM så raderas alla lokala backuper. Precis som jag ville.

Men jag har ju en extern disk som jag använder som TM-disk. Och att använda den när jag har stängt av TM verkar inte funka...
(You cannot enable or disable snapshots on one volume but not another. It's all or none )

Så nu när jag vill göra en backup till min TM-disk måste jag då: slå igång TM, ansluta disken, låta den göra sitt jobb, mata ut TM-disken och sedan stänga av TM igen?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-07-26 06:56
Ursprungligen av Hubug:

Men jag har ju en extern disk som jag använder som TM-disk. Och att använda den när jag har stängt av TM verkar inte funka... (You cannot enable or disable snapshots on one volume but not another. It's all or none )

Så nu när jag vill göra en backup till min TM-disk måste jag då: slå igång TM, ansluta disken, låta den göra sitt jobb, mata ut TM-disken och sedan stänga av TM igen?

Nej.

Det här handlar bara om dom LOKALA säkerhetskopiorna som görs på din inbyggda hårddisk mellan dom gånger TM körs, en ny grej i Lion. När man stänger av dom LOKALA säkerhetskopiorna så fungera TM precis som i Snow Leopard (och tidigare versioner).

Läs igenom texten på länken en extra gång. Om du inte riktigt förstår hur det fungerar så låt allt vara som det var från början och tänk inte på det.

  • Medlem
  • 2011-07-26 11:31

Alright.
Har inte min TM-disk här, så jag får kolla nästa vecka.

Tack o bock.

Bevaka tråden