Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dragon Dictation liknande app för svenska?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-09-16 21:11

Letar lite efter en app som funkar som Dragon Dictation fast även fungerar för svenska.
För er som inte vet vad Dragon Dictation är för app så är det en app som skriver det du säger helt enkelt.
Funkar as bra på engelska och den är väldigt precis efter vad jag provat iaf.

Är det någon som har koll på om det finns någon liknande app fast som fungerar med svenska?
Spelar ingen roll för mig om det krävs jailbreak eller inte.

PS: Dragon Dictation finns inte på svenska app store utan man får gå via engelska. DS

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-27 20:15

Fungerar den engelska appen från voice till text på engelska? Om så - hur långa inspelningar?
Tänkte "skriva" mina memoarer;)

• Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-27 21:27

Det fungerar klockrent för mig iaf.
Har inte kollat hur långa inspelningar man kan göra men jag tror inte det finns någon gräns.
Kolla på appen i itunes eller deras hemsida för att se mer om det.

• Medlem
  • FORNÅSA
  • 2011-07-25 18:30

Letar också efter detta

• Medlem
  • Trångsund
  • 2011-09-02 11:26

Dragon Dictation har numera stöd för svenska och kan laddas ner gratis från Svenska iTunes AppStore! (Den stödjer nu även norska och ryska).

Hej!
min son har laddat ned Dragon Dictation till sin iPhone 4s. Den verkar funka riktigt bra.
Jag har dock en iPhone 3GS. Förrut hade jag iOS4 men nedgraderade till iOS3 då jag tyckte att iOS4 var för segt på 3GS.

Enligt tillverkaren Nuance funkar Dragon Dictation på svenska med iOS4 och det ska då även fungera på iPhone 3GS. Jag är dock rädd för att min iPhone inte kommer att orka med Dragon Dictation - och jag vill helst inte uppgradera i onöda, upptäcka att DDictation inte funkar bra och så försöka nedgradera igen.

Synpunkter, vad tror ni?
mvh Jonas

1
Bevaka tråden