Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone som iPod Touch (icke-aktiverad) ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPhone 3GS som jag nyligen fått begagnad och har problem att få aktiverad (se annan tråd).

Det som slår mej som idiotiskt med Apples policy är att det inte verkar gå att använda den som iPod Touch fast utan telefondelen.

Jag fattar att telefonen ska aktiveras (tycka vad man vill om sådan Micro$oft taktik) men att jag inte kommer åt någonting annat i telefonen alls tycker jag är ganska dålig stil!

Eller har jag fel? Går det?

LCR

• Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-10-13 19:07

Den kan ju vara stöldspärrad!

Ursprungligen av Emil D:

Så om man har en "vanlig" iPhone som inte aktiverats så kan man använda den som iPod Touch utan att telefondelen är aktiv?

Vem är det som spärrar den? Apple? Borde det då inte stå något på Apples supportsida när man knappar in serienumret? För där står ingenting, bara att den har garanti kvar och att den fungerar med flera olika operatörer...

LCR

Ursprungligen av Emil D:

Du kan fortfarande använda en stöldlåst, bara att det inte går o ringa med den

Operatörerna spärrar IMEI.

Efter att LANmaster aktiverade den så fungerar den som en iPod, det var jag som inte fått till det.

Det var inte alls så farligt som jag trodde...

LCR

kan man inte jailbreaka den för o låsa upp den till o funka som en ipod?

Stäng av luren innan du kopplar in den i datorn och sätt den i DFU Mode så borde det gå att återställa den samt aktivera den (förutsatt att du har ett giltigt SIM-kort i den)..

Testa och se om DFU Mode (återhämtningsläge) fungerar.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-04 16:35

Nästan ett år senare tror jag att LCR kommit fram till en lösning.

Haha oj då.. Använder iPhone-appen så kan inte se datum xP

1
Bevaka tråden