Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny disk till videoprod för hemmabruk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tjörn
  • 2011-07-22 11:35

En sak har vi ju fått klarhet i - videoproddning driver diskyta...

Funderar på en ny extern disk att ha som arbetshårddisk: G-Technology 2TB G-DRIVE högpresterande hårddisk - Apple Store (Sverige)

Namnet är G-Technology 3TB G-DRIVE.

Någon som har erfarenhet om den?

/Patrik

Det vore ju bra att veta vad du har för burk och därmed vilka anslutningsmöjligheter. Den du länkar till har ju "allt" utom Thunderbolt, så den räcker ju till det mesta. Men kanske det är overkill med eSata om du ändå inte har den anslutningsmöjligheten och därmed kan välja en billigare disk? Eller en RAID kanske?

• Medlem
  • Tjörn
  • 2011-07-22 12:02

Hehe, såklart

Har en MBP med DualCore i7 och FW800-gränssnitt. Alltså inte eSata.

/Patrik

• Medlem
  • Nynäshamn
  • 2011-07-26 17:48

Jag rekommenderar denna. Samma produkt på båda länkar men billigare på inet.

LaCie 2big Quadra 2TB - Inet.se

LaCie 2TB 2big Quadra Hard Drive eSATA/FW/USB - Apple Store (Sverige)

Ett mycket bättre val där du får 2 hårddiskar som du kan sätta i RAID för extra speed eller säkerhet. Kör en själv med Final Cut Pro via FW800.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2011-07-26 22:54

Tanso, tack. Har faktiskt kollat på den tidigare men blev lite konfunderad när Apple skrev så tydligt att den jag postade var till för ljud/video-produktion och den som du postade (LaCie'n) var till för backup..

Men - jämför man prestanda så är det ju ingen direkt skillnad vill jag minnas, och som du säger så är det ju en stor fördel med möjlighet till RAID-konfiguration.

Tack för svar!

1
Bevaka tråden