Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad istället för Frontrow?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I och med uppgraderingen till Lion försvann Frontrow till mitt stora förtret!! I min uppsättning med dator inkopplad från annat rum genom hdmi till tv'n behöver jag således ett vettigt program att genom iphonen styra datorn! Vad ska man alltså ha istället??

Ingen aning om den fyller dina kriterier om iphone remote, men plex verkar ju vara den generella ersättaren.
Plex for OS X

Plex är nog som sagt det enda alternativet, finns tyvärr ingen riktigt bra Front Row-ersättare.

Macpro, Joacim Melin, ger tips på hur man kan installera Frontrow i Lion
Kanske kan vara värt att testa
Macpro – Installera Front Row i Lion - bloggen for Macproffs sedan 2004

• Medlem
  • Växjö
  • 2011-07-29 09:23

Plex kör jag i min htpc och det fungerar klockrent, alternativ är annars Boxee och XBMC som båda är gratis och kan styras med mobiltelefoner.
Alternativt då att lägga tillbaka Frontrow som macwitty tipsade om.

• Medlem
  • Hjo
  • 2011-07-29 10:27

Det är bara att gå hit
Front Row Enabler for Lion - Mac-Hatter Consulting, LLC.
och ladda ner programmet som finns längst ner på sidan, funkade för mig.

Hallelujah! Tack för tipset.

Ursprungligen av Hjopek:

Det är bara att gå hit
Front Row Enabler for Lion - Mac-Hatter Consulting, LLC.
och ladda ner programmet som finns längst ner på sidan, funkade för mig.

Tack för tipsen

Jo plex har jag haft men inte hittat någon bra inställning för hur man får musikalbumen att "röra" på sig vid uppspelning. Har en plasma och vill inte ha samma bild på samma ställe för länge, kanske ni vet om det finns?

Den där FR enablern verkar ju bra men det stod att den inte fixar att spela upp iTunesmaterial och då går ju vitsen förlorad, men funkar det för er?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-30 20:29

Du kan välja att iTunes spelar upp "visualizer", eller vad det heter. Då får du rörliga bilder.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-31 12:58

Någon som vet varför Apple har plockat bort Frontrow?

Kanske dom har tänkt utveckla iTunes till en fullvärdig mediaspelare. Nå - bara Apple vet varför man tar bort en mediaspelarmjukvara strax efter att man släppt mediaspelarhårdvara (Mac Mini med HDMI).

Ursprungligen av lensv:

Någon som vet varför Apple har plockat bort Frontrow?

1
Bevaka tråden