Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag stänger alltid ner Skype manuellt efter varje användning. Har inte testat att låta det ligga på på sistone. I börjar slukade det i alla fall batteri.
Har alltid på det i bakgrunden. På en iPhone 4 varar batteriet i minst två dagar. Har även Yahoo Messenger, Viber, Facebook, WhatsApp och Google+ som ligger på.
Har alltid på det i bakgrunden. På en iPhone 4 varar batteriet i minst två dagar. Har även Yahoo Messenger, Viber, Facebook, WhatsApp och Google+ som ligger på.
Skillnaden där är bara att inga av de andra programmen är på i bakgrunden, inte ens Viber (de kör med en elegant push-baserad lösning i stället). Jag undviker fortfarande att ha Skype igång på min gamla 3GS - den är märkbart slöare när det är igång.
I min iPhone 4 så suger Skype ut batteriet väldigt fort, ibland så tar det slut på mindre än 12 timmar. Nu kommer jag oftast ihåg att stänga ner det manuellt.
Men glömmer jag så är batteriet garanterat slut dan efter.
Men jag har alltid Skype igång i min iPad 2 utan att jag tycker att det drar speciellt mycket batteri, iPaden är alltid igång.
Har precis installerat den nya Skype för iPad nu, så hoppas det funkar lika bra.
Tycker att det fattas en del i jämförelse med appen för iPhone. Det går inte att nå adressboken direkt från appen, jag hittar inget sätt i alla fall. Kontakter bara i ikonvy vilket är jobbigt om man har mycket kontakter. Listvy är att föredra. Finns säkert mer att gnälla på. På plussidan har bättre videokvalitet och ljudet verkar bättre inbillar jag mig.