Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har ett annat problem när jag försöker koppla min Apple TV 2 till min mac.(bifogar länk till bild)
Har prövat med 3 olika datorer(både OSX 10.6 eller 10.7) och 4 olika kablar men samma resultat varje gång.
Någon som har en aning vad det beror på?
är det nåt fel på apple TVn? mjukvaran? eller har jag haft något strul med alla kablar jag prövat?
Bara om trådarnas ämne redan diskuteras på annan plats i forumet. Lägger man in många olika frågeställningar i samma tråd blir den oöverskådlig istället.
Det där felmeddelandet brukar man (även) få om det är kortslutning i USB-sladden (något jag som kattägare tyvärr har en hel del erfarenhet av, men det är en annan historia). I och med att du har testat med olika sladdar och datorer är det ju bara TV:n som återstår. Försök kolla så det inte sitter nåt i USB-porten, blås rent eller sug med dammsugaren. Funkar inte det så sätter jag min femkrona på att det är fel på din ATV.
...förutsatt att du inte har haft sån otur att du har provat flera trasiga kablar.
Jag tror också det är kortslutning i Apple tv:n.
Prövade med ytterligare en dator en en ny kabel igår hemma hos en vän.
Samma sak där, fast den här gången dog hans dator(stationär PC) så fort vi satt i USB kabeln.
Nu har jag iallafall pratat med NetonNet som jag köpte den av, så dom får ta in den och kontrollera den.