Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du fodral på din iPhone?

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har aldrig lagt ifrån mig min iPhone 4 på hårt material utan läderfodralet på. Laddning görs i dockan.

Senast redigerat 2011-03-22 21:16
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-22 15:44

Har inget skydd på min iPhone 4.
Tycker att det är ganska fult samt att känslan försvinner på framsidan om man har skyddsplast.

Själv tycker jag att designen på iPhonen är snygg och varför ska jag då sätta ett "fult" skydd utan på?

Har inget skydd heller, det tar ju bort känslan av att telefonera..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-22 16:11

Efter att ha fått några report på sidan efter att iPhonen träffade bordet (tappade iPhonen men den hängde i hörlurarna) så började jag använda Apples bumper som jag fick i augusti. Fördelen är också att den inte halkar av soffan nu.

//Rob

Har testat och använd en del olika fodral och film, men tycker att det förstör både känslan och utseendet på min iPhone4.
Trots det så har jag en bumper från Apple på ibland för att skydda lite.

  • Medlem
  • norrköping
  • 2011-04-06 10:09

Har en bumper på, vågar inte använda telefonen annars

Tycker nog att ett skal är fulare än lite repor. Plastar inte in den nya soffan där hemma heller.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-07 14:06

På tal om fodral eller ej. Lyckades slänga iväg min iPhone 4 1-2 meter för en hård landning på asflat utan något skydd för ett par veckor sedan. Den klarade smällen utmärkt förutom några små repor och den blev lite kantstött i plastdelen. Trodde det var helt kört ett tag där… Jag kommer fortfarande att köra utan fodral som bara är fult och i vägen.

Fodral kan förvisso vara trevligt om man vill undvika små repor och annat slitage även om inte alla använder det, men jag noterar att många har haft oturen att tappa telefonen i backen med varierande resultat, (grattis till de som har nalle som klarat fallet )

Men jag har hittat en fyndig liten sak som är perfekt när man halar fram telefonen, om det så är för att ringa, sms:a eller fota. Den kanske inte är fantastiskt vacker, men den funkar sjukt bra, även med laddare.
Poddities NETSUKE iPhone 4 Cellphone Strap | eBay

Med strap så minskar risken avsevärt för stötskador och sånt. Egentligen enda funktionen som jag saknade på min SE p990 som hade det inbyggt bakom batteriluckan. Men jag kör även med skydd från casemate och screen protector. Såna kan man för övrigt också fynda billigt på ebay. 7 spänn inkl frakt för 3 stycken från HK.

Med de sprickorna min 3Gs har är det lite för sent, men föredrar utan då den är mycket smidigare. Gillar inte kondom heller, men då är jag å andra sidan gift (och har tre barn)...

Att sätta fodral på en iPhone är lite som att köpa en spoiler på Biltema och tejpa fast den på en Porsche, fult mao. Praktiskt kanske, men för mig är telefonen ett bruksföremål jag använder tills det är förbrukat och jag köper en ny. Jag ser till att vara lite lagom försiktig i stället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-10 21:45

Åsikter får alla ha, inga problem där, men jag tycker det är så oerhört tramsigt att göra löjliga jämförelser åt dem som använder fordral. Vi ser många sådana jämförelse i denna tråden, onödigt att insinuera att de som använder fodral har någon konstig eller rent av felaktig bruksinställning till sin telefon.

Kom igen nu

  • Medlem
  • 2011-04-18 11:10

Jag borde ha det. Min 3GS är lite sprucken för jag tappar den jämt. Men jag tänkte köpa feather-fodralet, så att baksidan ser hel ut åtminstone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-02 17:23

Använder detta Cool Black till iPhone 4 - ccase.se + skärmskydd såklart! Men då är jag en iPhoneanvändare som drämmer luren i backen ett par ggr per vecka

Jag hade det på min första 3GS, ett sånt där läderfodral, men bakstycket sprack lik förbannat. När jag kollade upp det hela så insåg jag att det ändå rörde sig om självsprickor man inte kan göra något åt. Reklamerade och fick en ny, som fått slippa bo i fodral och som 18 månader senare är i prima skick (förutom några nya små självsprickor då).

den enda anledningen till varför jag har skal/fodral/skydd/bumper är för att förhindra deathgrip. skulle hellre vilja framhäva den snygga designfn, särskilt eftersom jag har fn vit iP4, den äg ju sjukt snygg

Ursprungligen av robertkarlsen:

den enda anledningen till varför jag har skal/fodral/skydd/bumper är för att förhindra deathgrip. skulle hellre vilja framhäva den snygga designfn, särskilt eftersom jag har fn vit iP4, den äg ju sjukt snygg

Då kunde du lika gärna haft en svart?

Nej, tycker man förstör själva "iPhone känslan" då.

Bevaka tråden