Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fotodelning mellan iPhone och Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ovanåker
  • 2011-05-11 07:42

Finns det någon snygg lösning att skicka över bilder från sin telefon till sin Mac. Har hört någon säga att det finns sätt liknande appen bump. Eller att man "slidar" ut bilden från skärmen. Och att den dyker upp på datorn.
Finns program som gör detta mellan telefoner. Skulle vilja ha detta mellan telefon och dator med.

Kolla in Home - www.photosync-app.com som har icke destruktiv fotodelning via wifi. Kanske är vad du söker.

Dropbox ihop med appen quickshot är ju en fiffig lösning annars som jag använder

  • Avstängd
  • 2011-05-11 17:31

Mover Connect: Mover+ funkar super för mig via WiFi men varför inte bara synka med iPhoto?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-05-11 22:17

Wifi Photo Transfer - kör en simpel webserver på iPhonen - ladda ner bilder i olika storlekar, även original. Eller alla bilder som en .ZIP fil.
Har dock ej kollat om det är icke destruktivt... Men funkar gör det.

Jag har använt photosync för att föra över mina bilder. Funkar väl bra. Däremot blir mina videosnuttar som jag har filmat lite hackiga. Samma fenomen hände när jag körde över filmerna med "Bildinsamling". Är det någon fler som märker av att videokvaliten blir dålig vid överförande till datorn?

Några tips??

1
Bevaka tråden