Baserar vad på? Mitt inlägg är 100% korrekt.
TS har en iMac, varför drar du upp Xbox 1? Eller du kanske tror att XBMC för Xbox 1 är identisk den TS kör på sin iMac, jovisst.
Släpp sargen..
Min unge herre.
Jag tar det i punkter så du förstår:
1. TS har XBMC på en iMac eller en aTV
2. Jag har exakt samma problem som honom fast jag kör på en Xbox 1 (och en Mac Mini)
3. Jag har senaste stabila bygget av XBMC (XBMC4XBOX som är en branch från XBMC projektet) som har exakt samma nätverksfunktioner som den officella PC/Mac versionen.
Varför drar jag upp Xbox? Jo, för att jag har EXAKT samma problem som TS. Strunta i om XBMC ligger på en Xbox eller en iMac. I och med att vi båda kör samma programvara fast på olika plattformar men med exakt samma problem som inte är plattformsspecifik, utan detsamma på Windows, Mac och XBOX.
Det var någon som sa att man skulle installera Plex (vilket i sig inte hade något med tråden att göra, varav jag sa att det är svårt att installera på Xbox. That's why). Jag installerade det på Mac Minin, men jag föredrar XBMC, där jag har större kontroll. Plex Media Manager buggade ur, och du har inte lika mycket funktioner som XBMC (dom har tagit bort en del saker för göra det enklare). Så jag gick tillbaks till XBMC. På Mac minin så löste jag det att helt enkelt flytta över hårddisken till minin i väntan på bättre tider.
Men vill man diskutera Plex, så kan man säkerligen ta det i en annan tråd.