Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Quake 3 ute för Jaguar och G4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 12:01

Jag drog hem den igår - funkar fint för mig. Viss prestandaökning jag har sett.

På min DP500 G4, 640MB RAM, Radeon 8500 i OSX 10.2.6 får jag i en timedemo:

Quake 1.32 vs Quake 1.32 G4

1024x768, 2 CPU, Ljud På
80.7 fps vs 87,9 fps

1024x768, 2 CPU, Ljud AV
97.6 fps vs 98.2 fps

Så generellt sätt så kommer ingame fungera bättre då man brukar har ljud där. Jag tror även SP maskiner kan se en viss boost. Främst har det tillkommit stöd för vissa tredjepartsljudkort.

Ladda hem updaten!

  • Medlem
  • 2003-06-18 14:26

Det finns en del buggar i den nya Altivec optimerade "10.2 G4" versionen vilket verkar bero på buggar i GCC 3.3 kompilatorn för Panther! som idsoftwares mac kodare Greame Devine därmed hittat. En fixad version ska komma så fort som möjligt. Läs mer här:
Quake3World mac forum 1.32 snack

direkt länk till uppdateringen:

ftp.idsoftware.com/idstuff/quake3/mac/Quake3-132-Jaguar.pkg.sit

hejsan

ps: att ids mac kille överhuvudtaget använder den kompilatorn nu kan indikera en kul överraskning under WWDC ...

Citat:

Skrevs ursprungligen av codey
Det finns en del buggar i den nya Altivec optimerade "10.2 G4" versionen vilket verkar bero på buggar i GCC 3.3 kompilatorn för Panther! som idsoftwares mac kodare Greame Devine därmed hittat. En fixad version ska -klipp-

ps: att ids mac kille överhuvudtaget använder den kompilatorn nu kan indikera en kul överraskning under WWDC ...

Jag läste samma sak på Xlr8, men poletten trilla först ned när jag läste din postning:D, Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-20 12:57

Nu har två nya versioner kommit.

AltiVec Test 2 är den senaste.

Får ytterliggare speed-improvements på min burk. Timedemo med ljud går nu i 92 fps. Det är c:a 15% snabbare än vad original Quake 3 1.32 hade, mycket trevligt!

Undrar om Apple kanske kommer ta upp detta som ett exempel på WWDC vad gäller optimering av program?

Inställningar var MAX allt, 1024x768. Har ställt om s_chunksize till 4096 från ursprungliga 2048.

Datorn är en Dual 500, Radeon 8500 64MB, 640MB RAM, OSX 10.2.6

  • Oregistrerad
  • 2003-07-03 17:48

För mig så buggar den senaste versionen litegrann. Det blir som ett statiskt ljud då man spelar och det är rätt irriterande, fast det försvinner säkert med en ny uppdatering.

1
Bevaka tråden