Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte synka över någonting, annan dator

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-08-18 01:15

Hej,

jag har en ipad 2 som jag försöker synka med mitt itunes. Det har tidigare varit en annan ipad synkad till detta konto, men nu när jag kopplar in den nya så frågar den om jag vill lägga över apps till itunes, jag väljer ja. Sedan försöker jag synka apparna och itunes frågar om jag därmed vill radera 32 stycken (jag väljer Remove), jag försöker lägga över musik, filmer, och videos, och enligt remsan nertill så tar mina bilder videos och musik flera GB tillsammans på ipaden, men när jag går in i bilder på den så står det att inga bilder finns. Jag kan inte heller bli av med apparna som redan finns inlagda (från datorn), och lägga över de som finns i mitt iTunes. Hjälp?

Använder windows 7 med senaste itunes, och har tidigare haft en likadan ipad synkad till detta itunes konto.

Installerat om iTunes?

• Medlem
  • Täby
  • 2011-08-18 12:11

Provat att återställa iPaden innan du synkar?

• Medlem
  • 2011-08-18 21:39

Min kompis som förstår sig på sånt här sa att man inte ska återställa den för då får man automatiskt den senaste versionen av mjukvara, och det skulle man tydligen inte ha. Men det verkar nästan som att det är det enda jag kan göra. Om jag återställer från iPaden borde den väl inte uppdateras?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-08-18 21:55
Ursprungligen av OveR-:

Min kompis som förstår sig på sånt här sa att man inte ska återställa den för då får man automatiskt den senaste versionen av mjukvara, och det skulle man tydligen inte ha. Men det verkar nästan som att det är det enda jag kan göra. Om jag återställer från iPaden borde den väl inte uppdateras?

Enda anledningen till att inte ha senaste versionen av mjukvaran är om man vill jailbreaka sin iPad. Vill du inte göra det så är det bara att återställa/uppdatera.

Om du nu skulle vilja fortsätta ha den jailbreakad kan du ta hem en äldre version. Sök efter .ISPW.

• Medlem
  • 2011-08-19 00:58

Ta hem en äldre version av vad? Om jag väljer återställ ifrån menyn i ipaden kommer den vara 4.3.3 fortfarande efter att jag återställt? Hört att den automatiskt uppdateras till 4.3.5, men det är kanske om man gör det genom itunes?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-19 11:07

.ISPW-filen innehåller den version som du laddar ner, det finns alltså olika .ISPW som innehåller olika versioner. Så du behöver ladda ner den som innehåller 4.3.3, om det är den version du vill ha.
Klickar du bara på Återställ i iTunes blir det automatiskt den senaste. Håller du nere Alt och klickar på Återställ frågar iTunes vilken .ISPW-fil du vill Återställa med. Men det är lite krångligare än så. iTunes frågar nämligen Apple om "lov" att få installera den .ISPW du har valt. Och Apple ger bara tillåtelse till den senaste versionen.
Detta kan man gå runt, men det kräver lite kunskap, så du behöver nog ta hjälp av någon som kan.
Om du struntar i jailbreak är det bara att köra på med iTunes, då får du den senaste versionen.

• Medlem
  • 2011-08-19 12:09

Om jag går in i iPaden > Inställningar > Allmänt > Återställ och återställer allting där, borde det inte bli samma sak då? Ipaden har väl ingen möjlighet att göra en OTA uppdatering?

Ursprungligen av OveR-:

Om jag går in i iPaden > Inställningar > Allmänt > Återställ och återställer allting där, borde det inte bli samma sak då? Ipaden har väl ingen möjlighet att göra en OTA uppdatering?

Nej, det är inte samma sak, det tar bara bort inställningar/data.

Med iOS 5 så kan man göra uppdatering OTA.

• Medlem
  • Täby
  • 2011-08-19 14:42

Du måste återställa i iTunes för att det skall vara någon mening med att återställa, annars är det bara några inställningar som återställs som keptang skriver.

1
Bevaka tråden