Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PeeMaN:

Du är alltså inte nöjd med den bästa mobilkamera som finns att få tag i, i dagsläget?
Vi ska komma ihåg att det är en mobilkamera, inte en digitalkamera

Menade han inte frontkameran, dvs den som används för facetime?

Jag hoppas på en bättre kamera, samt ljus för videoinspelning.

Ursprungligen av PeeMaN:

Du är alltså inte nöjd med den bästa mobilkamera som finns att få tag i, i dagsläget?
Vi ska komma ihåg att det är en mobilkamera, inte en digitalkamera

Nej jag menar kameran som du tar egobilder med, den på framsidan.
Den måste ju kunna bli mycket bättre.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-08-14 22:06
Ursprungligen av Chaosstar:

Nej jag menar kameran som du tar egobilder med, den på framsidan.
Den måste ju kunna bli mycket bättre.

Du kan inte få så mycket bättre kamera utan att du bygger ut en större lins och då pratar vi inte mobilitet...

Ursprungligen av gunek:

Du kan inte få så mycket bättre kamera utan att du bygger ut en större lins och då pratar vi inte mobilitet...

Varför inte, kan väll va samma kamera som på baksidan?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-08-15 08:11
Ursprungligen av Chaosstar:

Varför inte, kan väll va samma kamera som på baksidan?

Ok. Missförstod. Jag trodde du menade den andra...

Ursprungligen av Capeman:

Lite trist att de inte jämförde med den som sitter i iP4..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-16 15:17
Ursprungligen av Pain Reaper:

Lite trist att de inte jämförde med den som sitter i iP4..

Är ju det de gör?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-08-18 16:44

Det vore gött med ett par riktigt heta och på snudd till pålitliga rykten så man kan börjar bygga upp sina höga förväntningar på allvar

Ursprungligen av Hallon:

Det vore gött med ett par riktigt heta och på snudd till pålitliga rykten så man kan börjar bygga upp sina höga förväntningar på allvar

Och sedan få de grusade menar du?

Vet inte om någon postat denna... AT&T laddar inför oktober-release iallafall:

BGR: AT&T vice president tells managers to get “really, really busy” for iPhone 5 launch in early October | 9to5Mac | Apple Intelligence

Hoppas det stämmer (och att det gäller även europa)

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-08-22 12:53
Ursprungligen av PeeMaN:

Och sedan få de grusade menar du?

Na, inte för höga förväntningar - men höga förväntningar som dom sedan lever upp till hade passat mig utmärkt

Ursprungligen av Hallon:

Det vore gött med ett par riktigt heta och på snudd till pålitliga rykten så man kan börjar bygga upp sina höga förväntningar på allvar

Verkligen!:cool:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-18 17:26

Desto hetare tider, desto hetare rykten.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-08-19 12:41
Ursprungligen av joakimo:

Desto hetare tider, desto hetare rykten.

Just därför Vi vill inte vänta till oktober!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-08-21 10:45

Brukar inte Apple skicka ut inbjudningar till sina Media-event? Eller är september-eventet (som behandlar musik etc) undantaget? I så fall, hur långt innan skickar de ut dessa? Någon som har koll?

Ursprungligen av zippe8:

Brukar inte Apple skicka ut inbjudningar till sina Media-event? Eller är september-eventet (som behandlar musik etc) undantaget? I så fall, hur långt innan skickar de ut dessa? Någon som har koll?

Har för mig det rör sig om nån vecka i förväg bara, så rätt kort tid.

Enligt min bror som jobbar på 3 har de fått insideinfo om nästa iPhone och datumet 13 sep.. Kan det vara något tro..?

Ursprungligen av Pain Reaper:

Enligt min bror som jobbar på 3 har de fått insideinfo om nästa iPhone och datumet 13 sep.. Kan det vara något tro..?

Jag tror knappast att Apple har informerat TRE om när iPhone 5 kommer att lanseras.

Ursprungligen av Pain Reaper:

Enligt min bror som jobbar på 3 har de fått insideinfo om nästa iPhone och datumet 13 sep.. Kan det vara något tro..?

Varje gång det börjar bli dags för en ny iPhone är det någon som har en kompis som känner någon... Och så vidare. Det är inget personligt, det blir bara alltid så. Det stämmer tyvärr aldrig. Och nej, operatörerna får inte veta exakt datum när nästa iPhone kommer, speciellt inte lilla 3 i Sverige.

Nej de är inget som varken jag eller brorsan tror på men det är intressant hur operatörerna "vet" när nästa kommer men säger att de "inte vet".. ^^
Så det var inte mkt annat än ett ironiskt inlägg från min sida (om än dock inte så tydligt)..

Ursprungligen av Pain Reaper:

Nej de är inget som varken jag eller brorsan tror på men det är intressant hur operatörerna "vet" när nästa kommer men säger att de "inte vet".. ^^
Så det var inte mkt annat än ett ironiskt inlägg från min sida (om än dock inte så tydligt)..

Operatörerna vet inte när nästa version av iPhone kommer. Därför är det fel att säga att hävdar att de "vet" när de inte vet. Det är alltså helt korrekt när de påstår att man inte har kunskap kring när nästa modell av iPhone kommer.

Möjligt att operatörer som AT&T får viss förhandsinformation om det, men då är det information som endast når toppskiktet av företaget och som är lagt med extrem sekretess från Apples sida. Och det läcker nog inte ut till övriga personer.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-23 17:42

Var det inte förra året som Telenor gick ut med fel datum för släppet av fyran?

Jepp. Operatörer eller representanter för operatörer som påstår sig veta något ljuger folk rakt upp i ansiktet. Skulle operatörer få veta något från Cupertino så skulle alla på denna planet veta det inom 30 sekunder. T.ex. Telias styrelse och företagsledning vet lika säkert när iPhone 5 kommer som jag, någon annan här på detta forum eller min gamla farmor vet.

Ursprungligen av zappee:

Var det inte förra året som Telenor gick ut med fel datum för släppet av fyran?

Senast redigerat 2011-08-23 18:52
Ursprungligen av zappee:

Var det inte förra året som Telenor gick ut med fel datum för släppet av fyran?

Jojjemens, för att inte snacka om 3GS. Där de till och med utlovade leverans innan ett visst datum om man skrev upp sig på kö i deras butik!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-23 21:17
Ursprungligen av PeeMaN:

Jojjemens, för att inte snacka om 3GS. Där de till och med utlovade leverans innan ett visst datum om man skrev upp sig på kö i deras butik!

Visst är det härligt med företag som lockar med "Bli först i Sverige!"-lögner?

Ursprungligen av ibish:

Visst är det härligt med företag som lockar med "Bli först i Sverige!"-lögner?

Underbart är det. Jag minns när jag hade min iPhone1 från USA och något försäljarmongo ville lura på mig en Nokia. När jag sa att jag hade en iPhone svarade han att det var omöjligt för att den varken fanns eller fungerade att använda i Sverige, och att Tele2 minnsann skulle bli exklusiv med den "snart". Sällan har jag sett en haka slå i bordet så hårt som när jag tog upp den och ringde ett samtal.

Bevaka tråden