Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har läst runt här på forumet och på engelska sidor och som jag förstår det beror det på vilken firmware telefonen har. Dock har jag ju ingen aning om vilka versioner på firmware jag får vid köp av ny telefon via tele2. Jag måste känna mig säker att det hela kommer gå smärtfritt med jailbreakning då jag kommer flytta utomlands och måste upplåsa operatörslåsningen för att kunna bruka telefonen.
Sen har jag en extrafråga, kommer jailbreakning göra det möjligt att synca/skicka filer utan Itunes? Att man kan se Iphonen mer som en hårddisk.
Det har tagits upp åter och åter igen. Det lönar sig inte i längden att jailbreaka och låsa upp. När iOS 5 släpps kommer du t ex inte att kunna uppgradera. Köp en iPhone 4 när väl iPhone 5 släpps. Eller så lägger till några tusenlappar och köper den olåst. Efter varje uppgradering som Apple släpper kommer du att vilja ha en olåst iPhone eftersom du inte kommer att kunna uppgradera eller måste vänta månader innan det finns en jailbreak och upplåsning.
Det har tagits upp åter och åter igen. Det lönar sig inte i längden att jailbreaka och låsa upp. När iOS 5 släpps kommer du t ex inte att kunna uppgradera. Köp en iPhone 4 när väl iPhone 5 släpps. Eller så lägger till några tusenlappar och köper den olåst. Efter varje uppgradering som Apple släpper kommer du att vilja ha en olåst iPhone eftersom du inte kommer att kunna uppgradera eller måste vänta månader innan det finns en jailbreak och upplåsning.
Att låsa upp håller jag med om är onödigt nu när olåsta telefoner säljs.
Men du får allt ta och motivera "hur det inte lönar sig" att jailbreaka? Vad förlorar du på jailbreka? Du förlorar möjligheten att installera program som lägger till funktioner som borde ha funnits där från början.
Man kan väl precis som i Android hoppa tillbaka till originalutförandet om man inte vill ha kvar JB? Vad gäller Android kan man återställa allt med ett enkelt klick, tycker jag har läst detsamma om iOS?
Man kan väl precis som i Android hoppa tillbaka till originalutförandet om man inte vill ha kvar JB? Vad gäller Android kan man återställa allt med ett enkelt klick, tycker jag har läst detsamma om iOS?