Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PCn dog, hur kopiera låtarna från iPhonen till ny PC?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sverige
  • 2011-08-27 01:58

Hej!

PCn dog och därmed mitt iTunesbibliotek. Det jag har i iPhonen, främst låtarna, måste jag rädda till en annan Mac/PC. Jag ser bara fotona när jag sätter in telefonen i en ny iTunes-fri PC så jag antar att låtarna är dolda av antipiratskäl. Finns nåt kul läge man kan sätta iPrylen i så det går att flytta även låtarna från den? Eller kan jag rädda dem om jag installerar iTunes på nya PCn? Har känslan att iTunes bara "synkar åt ena hållet". Jag är säkert inte den första som stött på detta. Hjälp!

Vad jag förstått är du rökt. Tills dess att icloud släpps. Då kan man ladda ner köpt musik mer än en gång om jag fattat det rätt.

• Medlem
  • Sverige
  • 2011-08-27 04:31

Det handlar inte om köpt musik, det är egenproducerade verk som används vid framträdanden. Som (klantigt nog) inte säkerhetskopierats.

Har hört nånstans att man kan ställa om sin iPryl så den beter sig som en vanlig extern disk...?

Ursprungligen av VicVega:

Det handlar inte om köpt musik, det är egenproducerade verk som används vid framträdanden. Som (klantigt nog) inte säkerhetskopierats.

Har hört nånstans att man kan ställa om sin iPryl så den beter sig som en vanlig extern disk...?

Nej det finns ingen sån inställning. Vad har du för dator (operativsystem) ?
För Mac, testa detta program: Macroplant - iPod, iPad, iPhone Transfer & Conversion Software

Är den jailbreakad?

Isåfall kan du installera Pwntunes..

Gå sedan till var/mobile/media/my music

Ingenting är omöjligt...

• Medlem
  • International user
  • 2011-08-27 09:30
Ursprungligen av keptang:

Nej det finns ingen sån inställning. Vad har du för dator (operativsystem) ?
För Mac, testa detta program: Macroplant - iPod, iPad, iPhone Transfer & Conversion Software

Iphone Explorer finns till PC med
iPhone Explorer - A USB iPhone browser for Mac and PC

Ursprungligen av zappee:

Iphone Explorer finns till PC med
iPhone Explorer - A USB iPhone browser for Mac and PC

Aha, det hade jag missat, nice.
Då ska det vara löst oavsett om TS har Mac/Windows!

• Medlem
  • Sverige
  • 2011-08-29 21:02

Tack för tipset, jag ska testa. Återkommer jag inte så beror det sannolikt på att det funkade!

Musikprogrammet Mediamonkey fungerar på PC och kan kopiera till och från iPhone. Vet inte om programmet finns till Mac.

http://www.mediamonkey.com/index.htm

• Medlem
  • Sverige
  • 2011-09-12 04:55

iPhone Explorer funkade OK, äntligen kunde man se sin iPryls innehåll som en trädstruktur med filer och mappar. Musiken låg sorterad i skumma mappar med till synes framslumpade namn, men man kunde iallafall kopiera dem till datorn vilket var det viktiga. De som gjort programmet har andra (betal)program som möjligen kunnat förenkla processen, men jag är nöjd. Inget jailbreak krävdes. Tack för tipset!

1
Bevaka tråden