Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maila från Mail med mobil surf på datorn

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-29 21:03

Hej,
Hoppas jag valde rätt avdelning nu?
Detta blev en eländes måndag i teknikens tecken ... modemen har pajjat för 3:e gången. Nytt på väg fr BBB. Så jag surfar och jobbat med mobilen som modem. Men mitt problem är att jag inte fattar hur jag ska ställa in utgående post i datorn? Antar att det måste bli samma smtp medmera som i mobilen? Och då infinner sig nästa fråga: Autentisering med lösen: Är det samma som lösen från BBB eller är det från telenor eller från de som levererar min mail?

Och nu strular tangentbordet också ... externa ... Suck.

Superglad för alla tips!

God kväll
hälsar guzen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-29 21:55

Och nu funkar inte ethernetkabeln mot skrivaren .. sannolikt för att BBB tyckte jag skulle ställa in allt manuellt. Försökt rensa bort allt, men den säger fortfarande att "kabeln är ej ansluten" SNYFt!

Ett problem i taget. Kan du inte skicka mail så beror det oftast på grund av att du har angivit fel smtp-server. Enligt Bredbandsbolagets hemsida ska man använda sig av smtp.bredband.net. Om den nu inte skulle fungera så kan du testa smtp.euromail.se vilket är Telenors utgående mailserver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-29 22:58

OIIII!!!! TUSEN TACK barbapappa!!! provade Bredbandsbolagets smtp -- och viiippps susade mailet iväg!!! Nu ljusnade livet betydligt.
Återstår stöket med Ethernet och skrivaren som inte hittar varann efter den tidigare omkonfigureringen pga modemstrulet.

Ursprungligen av guzen:

OIIII!!!! TUSEN TACK barbapappa!!! provade Bredbandsbolagets smtp -- och viiippps susade mailet iväg!!! Nu ljusnade livet betydligt.
Återstår stöket med Ethernet och skrivaren som inte hittar varann efter den tidigare omkonfigureringen pga modemstrulet.

Kul att det fungerar för dig!

Vet inte vilken skrivare du använder och är allmänt okunnig när det kommer till skrivare (Använder inte papper längre förutom vid.. ja, du vet ). De flesta skrivare kommer med drivrutiner (CD-skiva) eller någon typ av mjukvara som du kan köra en installationsguide via. Ett tips är att du anger vilken skrivare du använder så får du möjligtvis hjälp av någon kunnig.

  • Medlem
  • 2011-08-30 07:24
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ett problem i taget. Kan du inte skicka mail så beror det oftast på grund av att du har angivit fel smtp-server. Enligt Bredbandsbolagets hemsida ska man använda sig av smtp.bredband.net. Om den nu inte skulle fungera så kan du testa smtp.euromail.se vilket är Telenors utgående mailserver.

Även mailrelay1.bredband.net fungerar bra, i synnerhet om man har egen domän.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Även mailrelay1.bredband.net fungerar bra, i synnerhet om man har egen domän.

Om man nu har behovet av att använda relay så

  • Medlem
  • 2011-08-30 13:01
Ursprungligen av barbapappa_86:

Om man nu har behovet av att använda relay så

Jag vet inte om det ändrats, men förr var det problem att bara köra smtp.bredband.net med egen domän, och en massa portar och annat behövde konfas. Det behövs inte med relayadressen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-29 22:55

Lade upp en smtp.euromail.se -- men den vill inte funka och jag misstänker att lösenordet är fel? Är det jag har från mailleverantören som ska in? Kanske borde prova Bredbandsbolagets adress.

Ja hu. Vilken måndag. Har snart inget hår kvar på huvudet

1
Bevaka tråden