Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PeeMaN:

Underbart är det. Jag minns när jag hade min iPhone1 från USA och något försäljarmongo ville lura på mig en Nokia. När jag sa att jag hade en iPhone svarade han att det var omöjligt för att den varken fanns eller fungerade att använda i Sverige, och att Tele2 minnsann skulle bli exklusiv med den "snart". Sällan har jag sett en haka slå i bordet så hårt som när jag tog upp den och ringde ett samtal.

Samma sak hände mig då diverse 3-säljare förra sommaren ville kränga på mig senaste iPhone (3GS) och jag visade min iPhone 4:a, alla 3-anställda i montrarna ville titta på den flera ggr.

@Apple, hit med 5:an nu.

Ursprungligen av keptang:

Samma sak hände mig då diverse 3-säljare förra sommaren ville kränga på mig senaste iPhone (3GS) och jag visade min iPhone 4:a, alla 3-anställda i montrarna ville titta på den flera ggr.

@Apple, hit med 5:an nu.

Jag avskyr egentligen att "skryta" och flasha med prylar, men vadfan ska man göra när folk misstror det man säger?

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag avskyr egentligen att "skryta" och flasha med prylar, men vadfan ska man göra när folk misstror det man säger?

Yep, precis, samma här, det var ungefär den situationen jag hamnade i;

3: Vill du köpa senaste iPhone?
Jag: Vilken av dom?
3: 3GS
Jag: nä tack, jag har en 4a i fickan.
3: få se!!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-24 08:46

Sprint to Get Apple iPhone 5 - WSJ.com

Mitten på Oktober känns mer och mer säkert.

Ursprungligen av zappee:

Sprint to Get Apple iPhone 5 - WSJ.com

Mitten på Oktober känns mer och mer säkert.

Det har känts så några veckor nu så man får hålla tummarna

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-08-24 09:55
Ursprungligen av Pain Reaper:

Det har känts så några veckor nu så man får hålla tummarna

Jag som fortfarande haft hopp för september.. yeye, en månad till kan man väl stå ut med plågan

Ursprungligen av Hallon:

Jag som fortfarande haft hopp för september.. yeye, en månad till kan man väl stå ut med plågan

Så länge vi får ett datum så känns det osm man kan härda ut, är när man inte vet datum som det är jobbigt!

Puh.. min iPhone 3G som har 4 sprickor i bakstycket och är rostig i högtalargallret och har en sned dockkontakt kanske inte lever hela september ut...
Pajar den så måste jag beställa en 4a, en månad innan lansering :(. Håll ihop 3G!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-08-24 16:00
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Puh.. min iPhone 3G som har 4 sprickor i bakstycket och är rostig i högtalargallret och har en sned dockkontakt kanske inte lever hela september ut...
Pajar den så måste jag beställa en 4a, en månad innan lansering :(. Håll ihop 3G!

Varför måste du det?

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Puh.. min iPhone 3G som har 4 sprickor i bakstycket och är rostig i högtalargallret och har en sned dockkontakt kanske inte lever hela september ut...
Pajar den så måste jag beställa en 4a, en månad innan lansering :(. Håll ihop 3G!

Äsch, köp en beggad 3G för en liten peng så kan du hoppa över 4:an

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-26 15:43

En skärm med 4" eller större skulle bara vara otroligt jobbig.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

En skärm med 4" eller större skulle bara vara otroligt jobbig.

4" eller större är faktiskt inte så hemskt.
Var väldigt anti till 4" och uppåt tidigare tills jag testade på Galaxy S som hade hade under en månads tid då min iPhone var inne på lagning.

Men om nästa generations iPhone kommer ha en skärmstorlek på mindre än 4" så kommer jag inte att uppgradera till den modellen.
Då blir det att hålla sig kvar med sin iPhone 4 istället.

Men som med allt här i livet är smaken som baken - delad ;).

Ursprungligen av Tobias Schelin:

En skärm med 4" eller större skulle bara vara otroligt jobbig.

Även om det skulle innebära att själva enheten inte är bredare/större?! Vilket varit en del av den diskussionen. Att skärmen blir större och når ända ut till kanterna på bredden och samtidigt blir längre.
Jobbigt?

Jag som ofta måste manövrera telefonen med en hand har tillräckligt svårt att nå hela ytan på en iPhone 4. Blir skärmen större får jag problem.

Om skärmen på 5an inte är större blir det inget köp för mig. Har svårt att förstå hur man kan tycka att iphonen är på gränsen till stor? Kör idag samsung galaxy tab som jobbtelefon och 3gs privat, och även om jag hellre använder iphonen (android och samsung = crap) gillar jag att ha lite större jobbtelefon. Hade gärna sett en 5" iphone 5 eller att man kunde ringa med ipaden (som jag ändå redan använder paralellt med galaxy taben i jobbet...)

Hoppas apple inte gör iphone 4 lite bättre med lite mer minne och högre cpu. Detta är precis vad som hände i iPhone 3Gs. Utan att i Os 5 är den stora nyheten.
3.5 tum skärm, inget byte av batteri, ej extra minne m.m. nej inget som man vill betala 7000 kr för.

iPhone 5 borde vara 4.0-4.3 tum 1280X720 med A6 chip och 64 GB plus extra minne kort och bytbar batteri!

Ursprungligen av Hunter78:

Hoppas apple inte gör iphone 4 lite bättre med lite mer minne och högre cpu. Detta är precis vad som hände i iPhone 3Gs. Utan att i Os 5 är den stora nyheten.
3.5 tum skärm, inget byte av batteri, ej extra minne m.m. nej inget som man vill betala 7000 kr för.

iPhone 5 borde vara 4.0-4.3 tum 1280X720 med A6 chip och 64 GB plus extra minne kort och bytbar batteri!

Instämmer helt!

Vill verkligen inte köpa en Android igen, men man kanske blir tvungen om iphone 5 blir en 3gsss...

Jag tror fortfarande på iPhone 5 och iPhone 4S samtidigt.

Större skärm är vansinne! Den är helt klart på gränsen till för stor nu. Jag älskar min iphone, men storleksmässigt sätt var min gamla Sony Ericsson walkman-something alldeles lagom. Det är inte bara vikten och tjockleken som avgör hur smidig en telefon är. Nej, vill man ha större skärm kan man skaffa sig en ipad istället

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-08-30 16:41
Ursprungligen av PeeMaN:

Större skärm är vansinne! Den är helt klart på gränsen till för stor nu. Jag älskar min iphone, men storleksmässigt sätt var min gamla Sony Ericsson walkman-something alldeles lagom. Det är inte bara vikten och tjockleken som avgör hur smidig en telefon är. Nej, vill man ha större skärm kan man skaffa sig en ipad istället

Och hur ska en smartphone med så pass liten skärm som SE-modellen du jämför med bli användbar? Hur ska man kunna ha ett överskådligt högupplöst gränssnitt på en sådan? Hur ska man ens kunna surfa på en sådan lur?

Ursprungligen av zinned:

Och hur ska en smartphone med så pass liten skärm som SE-modellen du jämför med bli användbar? Hur ska man kunna ha ett överskådligt högupplöst gränssnitt på en sådan? Hur ska man ens kunna surfa på en sådan lur?

Jag är inte dum i huvudet Zinned.
Jag förstår att iphonen inte kan bli mycket mindre, men jag vill defintivt inte att den ska bli större. SE-jämförelsen var bara för att påvisa, återigen, att SMIDIGHET inte bara handlar om tjockleken utan även om bredd och höjd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-08-30 17:34
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag är inte dum i huvudet Zinned.
Jag förstår att iphonen inte kan bli mycket mindre, men jag vill defintivt inte att den ska bli större. SE-jämförelsen var bara för att påvisa, återigen, att SMIDIGHET inte bara handlar om tjockleken utan även om bredd och höjd.

Jag var ju tvungen att fråga, det förstår du väl? Man vet ju aldrig med dig

Jag är rädd för apple kommer med en upphotad A4 cpu medan andra tillverkare som samsung och HTC ska komma nästa år (Mars) att lansera 4 kärniga cpuer m.m.

Tror i mars 2012 så kan Samsung komma med galaxy 3 som kan bli en 4.3-4.5 tum 1280X720 med 4 kärniga cpuer och 32-64 GB plus extra minne kort och bytbar batteri!

Vad ska en iphone komma med?

Ursprungligen av Hunter78:

Jag är rädd för apple kommer med en upphotad A4 cpu medan andra tillverkare som samsung och HTC ska komma nästa år (Mars) att lansera 4 kärniga cpuer m.m.

Tror i mars 2012 så kan Samsung komma med galaxy 3 som kan bli en 4.3-4.5 tum 1280X720 med 4 kärniga cpuer och 32-64 GB plus extra minne kort och bytbar batteri!

Vad ska en iphone komma med?

En snabb fråga bara, vad är du rädd för? om HTC släpper en mobil med 4 kärnor i CPU gör väl inte din mobil sämre om det nu är en upphotad A4 i? Om Samsung och HTC släpper mobiler med bättre Hårdvaruspec och detta är en dealbreaker för dig, köp HTC eller Samsung.

Ursprungligen av mendezzz:

En snabb fråga bara, vad är du rädd för? om HTC släpper en mobil med 4 kärnor i CPU gör väl inte din mobil sämre om det nu är en upphotad A4 i? Om Samsung och HTC släpper mobiler med bättre Hårdvaruspec och detta är en dealbreaker för dig, köp HTC eller Samsung.

Det handlar inte om spec det handlar om Pris Vs hårdvara, ingen vill betala 7000 för en telefon med gårdagens teknik! Eller hur?
Speciellt när HTC och Samsung gör bra telefoner.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-31 18:01
Ursprungligen av Hunter78:

Det handlar inte om spec det handlar om Pris Vs hårdvara, ingen vill betala 7000 för en telefon med gårdagens teknik! Eller hur?
Speciellt när HTC och Samsung gör bra telefoner.

Nej, det handlar inte om hårdvara alls. Det spelar ingen roll om det sitter en Celeron eller en fyrkärnig CPU som släpps imorgon. När det gäller Apple handlar det om användarupplevelsen och att det fungerar. Är du kåt på hårdvara så rekommenderar jag Android, det är det enda de har att konkurrera med.

On Topic: Antenndesignen ser ut att vara omgjord.
Comparison of 'iPhone 4S' Antenna Band to GSM and CDMA iPhone 4 - Mac Rumors

Ok, nu handlar inte längre tråden om rykten kring iPhone 5. Tillbaka på banan igen, tack.

/Mod

Ni som kommer ihåg hur det var vid Iphone 4 lanseringen: hur många veckor var det mellan lansering i USA och Sverige?

Om vi nu förutsätter att 5an presenteras under början av september och sedan lanseras den 7e oktober som många verkar tro, är det då rimligt att anta att man kan köa utanför valfri Televerket/Europolitan m.m. -affär för att få ett eget ex i mitten av november?

Bevaka tråden