Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .

24 juni kom iPhone 4 i USA (och några andra länder). 30 juli kom den till Sverige.

Låter ganska rimligt, men vem vet. Kanske blir kortare, kanske blir längre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-30 22:22

Den fake-videon postades för någon vecka sen här på 99.se, finns en tråd om den nånstans.

Ojdå, kan det där verkligen stämma? Hemsidan buggar en del tycker jag...:)

lol! Kolla på detaljer som att det står "no service" på telefonen! Tror ni verkligen Apple skulle ha officiella bilder med den texten?... Nej! Bara en av många saker som skriker fake! Sen att han gjort en video av när han "hittar sidan" och att den tas ned medan han är ute på den?... Om jag hittade en sådan sida skulle jag ta en dump på den ganska snabbt innan jag började göra screencasts...

No sevice! Så begåvad på att trixa ihop en fejkad sajt - och samtidigt så otroligt korkad. :-D.
No service in his brain, man.

Ursprungligen av Archangel:

lol! Kolla på detaljer som att det står "no service" på telefonen! Tror ni verkligen Apple skulle ha officiella bilder med den texten?... Nej! Bara en av många saker som skriker fake! Sen att han gjort en video av när han "hittar sidan" och att den tas ned medan han är ute på den?... Om jag hittade en sådan sida skulle jag ta en dump på den ganska snabbt innan jag började göra screencasts...

Det där om videons vara eller icke-vara är diskuterat till döds redan. Den är fejk. Nu lägger vi energi på nya, mer trovärdiga rykten, eller hur?

/Mod

iPhone 5

Skulle jag såhär mitt i upploppet innan iPhone 5 släpps gissa (Jag tror som vissa ovan på en 5:a och en billig 4:a/4:s) vill jag sätta mina pengar på denna variant. Designmässigt är den varken för mycket eller för lite, den följer lite den trend som Apple hittills skapat.

Personligen hoppas jag på en 4S med 3" skärm likt Xperia mini. Där skulle mina pengar ligga. För mig känns det relevant att marknadsföra en modell för "PRO" användarna på kanske 4-4,5" och en modell till oss som gillar designen, batteritiden och funktionaliteten på 3-3,5". Men jag har som tidigare nämnts ingen anställning på Apple's markandsavdelning.

Gammalt foto som kommit på tapeten igen p g a en ikon i Photo Stream i iCloud. Jag är inte övertygad...

Tror att de/den som gjorde ikonen skrockade för sig själv "Vi gör ikonen såhär så det blir ett jäkla liv!"

Vad pratar ni om för ikon. Upplys mig!

Ursprungligen av theplague:

Vad pratar ni om för ikon. Upplys mig!

Photo Stream iPhone Icon Hints at the iPhone 5 Design - Mac Rumors

Ok tack. Absolut inte övertygande, men det väger ändå tyngre än alla andra "källor" att iPhone har nytt utseende på gång. Det är ändå Apple som skapat den där ikonen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-31 22:17

Haha, underbart! Undra om den kommer krypa fram snart

  • Medlem
  • Kungens Kurva
  • 2011-08-31 22:37
Ursprungligen av iNorbert:

Tjena, ny på forumet!

Tänkte dela med om vad jag fått utav flera leverantörer, kan vara något.

Rosa gummiskal? Intressant..

Ursprungligen av iNorbert:

Tjena, ny på forumet!

Tänkte dela med om vad jag fått utav flera leverantörer, kan vara något.

Gammal nyhet. De har redan gjort kopior i kina baserade på dessa skal.

  • Medlem
  • Kungens Kurva
  • 2011-09-01 02:09
Ursprungligen av barbapappa_86:

Tänkte dela med om vad jag fått utav flera leverantörer, kan vara något.

Gammal nyhet. De har redan gjort kopior i kina baserade på dessa skal.

Ah såg inte att det redan visats i tråden, my bad

Enligt tillverkarna är dessa skal till iPhone 5, tydligen har massa fabriker redan fått detaljerna dvs. måtten för tillverkning utav skalen, men hur sant det är får vi se snart!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-02 16:14

Nya bilder som 9to5Mac har lagt upp gällande spekulationer kring formfaktorn!

iPhone 5: Best comparison pictures we’ve seen yet

iPhone 5: Best comparison pictures we’ve seen yet | 9to5Mac | Apple Intelligence

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-09-03 14:37

Den ikonen har redan diskuterats - se inlägg #390, 391, 392 och 399.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-04 18:44

Best Buy Expects Sprint iPhone 5 in 1st Week of October - Mac Rumors

En lansering i USA i Oktober och lansering i Sverige slutet av November känns troligare och troligare.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-09-04 19:13

Ser ut som att formen kommer att vara snarlik iPad 2. Om man ser till skalet i de publicerade bilderna. Storleken känner jag mig lite kluven till. När jag fick se Galaxy S första gången, så tyckte jag att den var monsterstor. Men ska man ha 4" skärm så krävs det ju en viss storlek. galaxy S är 122mm lång och 64 mm bred. Om jag mäter skalet på de publicerade bilderna så kommer iPhone 5 att vara ca 64mm bred och 119 mm lång. Det är 5,4mm bredare och 3,8mm längre. Den blir desssutom rejält mycket tunnare också.

Däremot kan bilderna vara fejkade. Tänk er ett befintligt 3GS skal, som man förstorar lite och sedan klonar man in en normalstor ipod touch. Den andra bilden innehållande 4G är ju egentlige spot on, då 3Gs är större än en 4G.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Ser ut som att formen kommer att vara snarlik iPad 2. Om man ser till skalet i de publicerade bilderna. Storleken känner jag mig lite kluven till. När jag fick se Galaxy S första gången, så tyckte jag att den var monsterstor. Men ska man ha 4" skärm så krävs det ju en viss storlek. galaxy S är 122mm lång och 64 mm bred. Om jag mäter skalet på de publicerade bilderna så kommer iPhone 5 att vara ca 64mm bred och 119 mm lång. Det är 5,4mm bredare och 3,8mm längre. Den blir desssutom rejält mycket tunnare också.

Däremot kan bilderna vara fejkade. Tänk er ett befintligt 3GS skal, som man förstorar lite och sedan klonar man in en normalstor ipod touch. Den andra bilden innehållande 4G är ju egentlige spot on, då 3Gs är större än en 4G.

Om den blir så stor så kanske de gör den lövtunn. Inte tjockare än display+batteri+baksida och flyttar all radioutrustning till toppen för att undvika ännu en antennagate...

Ursprungligen av suddgummi:

Om den blir så stor så kanske de gör den lövtunn. Inte tjockare än display+batteri+baksida och flyttar all radioutrustning till toppen för att undvika ännu en antennagate...

Det låter sig tyvärr inte göras på grund av säkerhetspaniken i slutet av 90-talet. Antennerna sätts därför i andra änden, där de täcks av handen. Det finns ännu mindre evidens bakom det nu än det gjorde då, men det är nog ändå inte opinionsmässigt möjligt att ändra.

Deutsche Telekom Begins Offering iPhone 5 Pre-Order Reservation Tickets - Mac Rumors

Citat:

Several days ago, German site iPhoneBlog.de reported [Google translation] that Deutsche Telekom would begin offering "Premieren Tickets" for the iPhone 5 today, essentially first-come, first-served reservations for the new device whenever it debuts.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-05 23:26

Spännande, synd man inte bor i Tyskland.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-09-06 17:55
Ursprungligen av Samuel K:

Det låter sig tyvärr inte göras på grund av säkerhetspaniken i slutet av 90-talet. Antennerna sätts därför i andra änden, där de täcks av handen. Det finns ännu mindre evidens bakom det nu än det gjorde då, men det är nog ändå inte opinionsmässigt möjligt att ändra.

Hmm, tror du helt har missförstått vilken antennagate han syftade på då ditt svar inte har något med hans uttalande att göra.

Ursprungligen av JesperA:

Hmm, tror du helt har missförstått vilken antennagate han syftade på då ditt svar inte har något med hans uttalande att göra.

Jag kommenterade på att han föreslog att all radioutrustningen skulle flyttas till toppen, vilket mycket riktigt löser problemet med antennagate samtidigt som man inte introducerar en ny antenn som är känslig för handpositionen. Mitt svar var att det förmodligen inte låter sig göras. Jag tror att det är du som inte förstår vad jag skriver.

Bevaka tråden