Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skaffa iPhone 4 när 5:an släpps?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill skaffa mig eniPhone 4 men undrar om det är smartare att jag väntar med att skaffa den nu och istället väntar tills 5:an släpps ihopp om att dom sänker priset på 4:an. Vad tror ni om detta? Kommer dom sänka priset på 4:an när 5:an släpps och hur mycket isf?

Hur mycket de kommer att sänkas vet ingen förens det händer.
Troligtvis så kommer en sänkning att ske för iPhone 4, när nästa generations iPhone börjar sin försäljning i Sverige.
Så gjordes det iaf med iPhone 3GS när iPhone 4 började säljas.

Ursprungligen av Muffins85:

Hur mycket de kommer att sänkas vet ingen förens det händer.
Troligtvis så kommer en sänkning att ske för iPhone 4, när nästa generations iPhone börjar sin försäljning i Sverige.
Så gjordes det iaf med iPhone 3GS när iPhone 4 började säljas.

Och med 3G när 3GS släpptes.

Tråden flyttad till rätt forumdel.

/Mod

iPhone 4 är ju rätt billig nu, mkt lur för pengarna...

Ursprungligen av Gustaf81:

iPhone 4 är ju rätt billig nu, mkt lur för pengarna...

Apple har inte sänkt priset på iPhone 4. Och för en del av oss är det bara via Apple som man tänker köpa den.

Min plan är att köpa en begagnad 4 när 5 kommer, känns som att man får mest för pengarna då.

EDIT:
Är det någon som har koll på hur mycket 3G resp. 3G/S sänktes med när 3G/S resp. 4 kom? Jag har sökt utan att finna några uppgifter om det.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-02 23:05

Operatörerna har ju sänkt den lite iaf.. T.ex. med Tele2 så kunde man nyligen få den för 2400 kr med abg. Tre har halva priset fram till påsk, telenor kör nått jippo, telia nått..

Spontant så brukar dom sänkas 800-1000 kr gentemot dom nya som släpps, det beror mycket på extrem dålig marginal för återförsäljare på en iPhone eller apple produkter i allmänhet..

För den som vill ha en lite billigare lur, men med 4ans prestanda så kan man redan nu köpa billiga lurar på blocket från alla som förköpt sig och inte kan betala sina räkningar.

Men personligen gillade jag 3an bättre i sin utformning och ryktet säger att 5an kommer att likna den mer men med större skärm.

Så jag skulle hellre vänta på 5an om det inte var för att den kommer att kosta en hel del, när den kommer ut.

1
Bevaka tråden