Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 Beta tillgänglig nu.

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu fungerar kamerarullen och kameran igen. Tack, beta 6! Underbart!

Någon mer än jag som har problem med Notification Center? Den liksom glappar/blinkar/buggar med visningen av Kalender och Påminnelser.. De överlappar varandra och verkar slåss om att ligga överst (bästa beskrivningen jag kommer i skrivande stund). Seg som sirap är gardinen också.. Bifogar en dump där Kalender ligger överst med Påminnelser-aktiviteterna syns.. (att väder-appen ljuger är inte Apples fel, det vet jag i alla fall)

Har du provat med att ställa om ordningen i noificationcenter till en fast ordning - och inte tidsmässig?

Ursprungligen av BlackSmp:

Har du provat med att ställa om ordningen i noificationcenter till en fast ordning - och inte tidsmässig?

Har jag inte tänkt på.. Verkar fungera nu efter ännu en omstart men skall ge ditt tips en chans! Tackar

Får jag vara först... Vad sena ni är:) Jag fick ett mail kl 04.52 från en av mina kompisar som hade uppgraderat bägga sina enheter med nya betan (nr 7)

Hur många betor brukar det vara innan GM?

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Hur många betor brukar det vara innan GM?

Väldigt olika, typ någonstans mellan 2 och 8.

Kolla här:
iOS SDK - Wikipedia, the free encyclopedia

Vågar vi gissa att Apple drar igång iCloud och ios5 samtidigt som iPhone 5 presenteras eller släpps?

Ursprungligen av PeeMaN:

Vågar vi gissa att Apple drar igång iCloud och ios5 samtidigt som iPhone 5 presenteras eller släpps?

Gissar på lansering samtidigt som iPhone5

När kommer nästa uppdatering av iOS5?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kom ju en idag/inatt, duger inte den en stund?

Ursprungligen av yabbah:

Kom ju en idag/inatt, duger inte den en stund?

Det hade jag missat, tack

Det hade jag missat, tack

Apple skickar ut email när det kommer ny version, fick info 02.00 i morse att ny version är ute.

Ursprungligen av hummel:

Apple skickar ut email när det kommer ny version, fick info 02.00 i morse att ny version är ute.

Om man är med i developer program dvs.

Min uppdatering står bara och tuggar, inget händer

Om man är med i developer program dvs.

Min uppdatering står bara och tuggar, inget händer

Hur har du annars fått tag i den? Piratkopierat?

Ursprungligen av Capeman:

Hur har du annars fått tag i den? Piratkopierat?

Bekant.

Vad menar du med den frågan?

Menar du när nästa beta kommer? Ja, eftersom beta 7 släpptes för bara några timmar sedan, så dröjer det väl ett par veckor typ.

Eller menar du nästa version efter 5.0? Eftersom 5.0 inte ens har släppts ännu, så är det ju helt omöjligt att säga när 5.1 (eller vad den nu kan tänkas heta) kommer.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-01 12:39

En funktion jag skulle vilja ha: När jag kopplar in min iPhone i en strömkälla så kopplar den automatiskt på Wifi och loggar in på mitt hem WiFi så den synkar automatiskt. Tar jag ur laddningssladden så stänger den av WiFi. Skulle vara mycket smidigt.

Ursprungligen av acke:

En funktion jag skulle vilja ha: När jag kopplar in min iPhone i en strömkälla så kopplar den automatiskt på Wifi och loggar in på mitt hem WiFi så den synkar automatiskt. Tar jag ur laddningssladden så stänger den av WiFi. Skulle vara mycket smidigt.

Det är så det funkar enligt Apple; Apple - iOS 5 - See new features included in iOS 5.

b7 verkar funka finfint här.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-02 07:48
Ursprungligen av keptang:

Det är så det funkar enligt Apple; Apple - iOS 5 - See new features included in iOS 5.

b7 verkar funka finfint här.

Nja, kanske va. Det står bara att den automatiskt synkar. Inte att den sätter igång WiFi.

Ursprungligen av acke:

Nja, kanske va. Det står bara att den automatiskt synkar. Inte att den sätter igång WiFi.

Det står WiFi-sync, hur ska den annars synka.

"Wirelessly sync your iOS device to your Mac or PC over a shared Wi-Fi connection. Every time you connect your iOS device to a power source (say, overnight for charging), it automatically syncs and backs up any new content to iTunes. So you always have your movies, TV shows, home videos, and photo albums everywhere you want them."

Det står WiFi-sync, hur ska den annars synka.

Självklart synkar den via Wifi.

Men det förutsätter ju att Wifi-funktionen är påslagen i telefonen.

Jag tror att Ackes önskemål var att den skulle slå på Wifin i telefonen, göra synkningen, och sedan slå av Wifin i telefonen igen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Självklart synkar den via Wifi.

Men det förutsätter ju att Wifi-funktionen är påslagen i telefonen.

Jag tror att Ackes önskemål var att den skulle slå på Wifin i telefonen, göra synkningen, och sedan slå av Wifin i telefonen igen.

Att det ska fungera på något annat sätt är ju omöjligt så förstår inte ens varför frågan uppstår.
Antingen slår den på WiFi och synkar, eller så synkar den inte alls. Eftersom Apple säger att den synkar över WiFi så är frågan onödig onödig tycker jag.

/Apple developer

...Antingen slår den på WiFi...

Jag tror att du missuppfattar betydelsen av begreppet "slå på".

Om du har ställt din telefon (Inställningar --> Wifi) till Av/Off (dvs Wifi-radiodelen är avstängd), så tror jag inte att synkningsfunktionen kan gå in och automatiskt ställa om denna till På/On.

Om den kan göra det så är Ackes önskning redan uppfylld, men jag tvivlar på att den kan göra så.

Jag tror att du missuppfattar betydelsen av begreppet "slå på".

Om du har ställt din telefon (Inställningar --> Wifi) till Av/Off (dvs Wifi-radiodelen är avstängd), så tror jag inte att synkningsfunktionen kan gå in och automatiskt ställa om denna till På/On.

Om den kan göra det så är Ackes önskning redan uppfylld, men jag tvivlar på att den kan göra så.

Nä det tror inte jag heller att den gör, har man aktivt slagit av WiFi så lär det inte slås på, no way skulle jag säga.

Nä det tror inte jag heller att den gör, har man aktivt slagit av WiFi så lär det inte slås på, no way skulle jag säga.

Precis, och då hade du alltså missuppfattat frågan tidigare, när du sade att det redan funkade så.

Precis, och då hade du alltså missuppfattat frågan tidigare, när du sade att det redan funkade så.

Fine, om du vill ha det så.
Eftersom du kunde utläsa att acke slår av WiFi manuellt i Settings utifrån hans post.

Vilket han inte skriver.
"En funktion jag skulle vilja ha: När jag kopplar in min iPhone i en strömkälla så kopplar den automatiskt på Wifi och loggar in på mitt hem WiFi så den synkar automatiskt. Tar jag ur laddningssladden så stänger den av WiFi. Skulle vara mycket smidigt."

Precis så funkar det.

Lite OT: Men sitter folk och stänger av/sätter på WiFi manuellt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-02 11:46

Ställer mig själv samma fråga... har nog aldrig stängt av det på 3år (förutom på flygplan).

Jupp, sparar så jävla mycket batteri. Tacka min gud att SBsettings finns så det är snabbt att stänga av Wifi.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jupp, sparar så jävla mycket batteri. Tacka min gud att SBsettings finns så det är snabbt att stänga av Wifi.

Synd bara att iOS5 inte finns untethered.

Bevaka tråden