Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt svenskt ordspel i App Store

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Tänkte bara berätta att vi, nystartade Göteborgsbaserade företaget Krawaller,
precis har släppt vår första iPhone-applikation - ordspelet Golingo:
http://www.golingoapp.com
Det är roligt, lättillgängligt och oförskämt vanebildande, men så är
jag också ganska partisk
Spelet kan spelas på såväl svenska som engelska, och man kan till och
med spela två personer på en iPhone.

Intressant är även att spelet är utvecklat helt med hjälp av Titanium
Mobile och webbtekniker, och alltså utan att vi behövde skriva en rad
Objective-C. Det är kanske att svära i kyrkan att ta upp det här, men
faktum är att det i många fall verkar ge snabbare och mer lättarbetad
utveckling, om än inte lika kraftfull och flexibel.

I framtida versioner planerar vi, förutom fler spellägen och
prestandaförbättringar, även flerspelarlägen lokalt via WiFI samt
online.

Hoppas ni finner tid att prova Golingo och blir bitna av det. Oavsett
vad vill vi gärna höra era synpunkter!

Mer om spelet och dess utveckling finner ni här: http://blog.krawaller.se

Allt gott!

Jacob Waller

www.krawaller.se - web & iphone tinkering
jacob at krawaller.se

Jag har provat ditt spel och fann det varken speciellt roligt eller välgjort. Det är svårt att få bokstäverna att landa på rätt ställe på spelplanen, då det inte finns något rutsystem synligt. Sedan fattar jag inte riktigt själva vitsen med spelet överhuvudtaget. Smaken är väl som baken, jag föredrar alfapet i det här fallet.

Hej!
Sebastian, att du inte gillar själva spelidén är ju svårt att åtgärda, men ett rutsystem skulle vi absolut kunna lägga in för att tydliggöra Vitsen är ju, precis som med Alfapet, att det skall vara en rolig förströelse där du samtidigt får gnugga de små grå. Kanske blir det vitsigare i dina ögon när multiplayer-läget är klart? Konstruktiv kritik mottages varmt - vi är ett sprillans nytt företag, så en del barnsjukdomar lyser dessvärre igenom, men det jobbar vi på att åtgärda!

Senast redigerat 2010-04-01 08:49

Jag har nu raderat en liten sidodiskussion angående reklam på forumet.

Vi brukar göra så här:
Om personen är ärlig och berättar att han ligger bakom programmet...
Om personen är trevlig och tillmötesgående, och visar att han gärna tar emot synpunkter och kritik på programmet...
...så brukar vi låta tråden stå kvar, även om tråden i princip är ett brott mot forumreglerna.

Den här tråden uppfyller de kriterierna, tycker jag, och bör få stå kvar.

Om någon annan har en annan åsikt så får ni gärna klicka på "Rapportera" och berätta vad ni tycker.

/Mod

Hej igen!
Som ni kanske minns ligger vi i Krawaller bakom ordspelet Golingo, som nu faktiskt är det mest sålda ordspelet på svenska App Store! Jag tänkte bara berätta att vi nu släppt källkoden till Golingo fri för var och en att (miss)bruka!

Koden hittar ni här: krawaller's Golingo at master - GitHub
och den tillhörande bloggposten som förklarar mer om utvecklingen finner ni här: Opensourcing Golingo - krawaller

Så om du har varit sugen på att prova på att göra iPhone-appar enbart med JavaScript, HTML5 och CSS3 och utan att skriva en rad Objective-C, då är det bara att dyka ner i koden!

Om ni har några frågor är det bara att kontakta oss, exempelvis på jacob krullalfa krawaller.se
Allt gott!

/Jacob & David

• Medlem
  • Linköping
  • 2010-05-19 19:14

Jag skulle hellre se en svensk Alfapetapp. Typ Words with Friends då som jag har missbrukat väldigt mycket på sistone

Senast redigerat 2010-05-19 20:59

Alfapet-app

Hej!
Nu när källkoden är släppt är du ju fri att modifiera Golingo till något mer Alfapet-liknande

Faktum är att vi har varit i kontakt med Betapet-teamet angående att skapa iPhone- och Androidappar för Betapet. De är dock inte redo att gå vidare med det ännu, så antigen väntar vi på dem, eller så kansket vi går vår egen väg!

/Jacob

Svensk scrabble

Ja, jag hoppas verkligen att det kommer ett scrabble på svenska.
Förstår inte varför Betapet-folket tvekar.
eller ni för den delen.
Förutom att Hasbro/Mattel antagligen kommer gå bananas...
Fast vad som är ännu mer obegripligt är varför de själva inte släppt en svensk variant.
Det borde vara den enklaste saken i världen för dom att göra det.

Hej!
Vi har varit i kontakt med Betapet-teamet flera gånger om att få göra Betapet för iPhone, men de har inte nappat än
Nu har de dock släppt en app till Android, så det kanske är på gång?

Är osäker på de legala bitarna - vad jag förstår är det okej att göra en klon så länge reglerna (brickor, spelplan osv.) inte är identiska. Tror exempelvis inte Betapet är licensierat, men kan ha fel.

Vi hade velat hooka in i Betapets befintliga struktur och användarbas, men om de inte nappar kanske det slutar med att vi gör en konkurrent istället! I så fall kanske du vill vara med och testa på ett hörn?

Allt gott!
/Jacob

DEt är drygt 2mån sedan släppet till Android, nu borde de väl insett att det även behövs en iPhone/iPod/iPad-app? Saknar det verkligen och misstänker att jag inte är ensam om detta.

Ja, man tycker ju det. Nu när Apple dessutom har lättat något på restriktionerna så att kompilerade flash-applikationer är okej borde de ju kunna återanvända en del av sin infrastruktur. Om de inte får tummen ur snart tar vi helt sonika fram en alternativ variant

Ni har möjligen inte möjlighet att peta lite på dem igen som en påminnelse?

Jodå, det kan vi absolut göra - och gör redan titt som tätt.
Tror också det ökar på chanserna om ni användare ligger på dem så de ser behovet, så petar du så petar jag

• Medlem
  • Norrköping
  • 2011-09-02 20:00

Hur har det gått med påtryckningarna på Betapet-gänget? Wordfeud skulle må bra av lite konkurrens.

Inget nytt under solen, tyvärr.
Men kanske kan man väcka mer intresse nu när de märker att det börjar dyka upp lite konkurrens?!

1
Bevaka tråden