Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 Beta tillgänglig nu.

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av barbapappa_86:

Synd bara att iOS5 inte finns untethered.

Det är bara att vänta, det kommer förr eller senare!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-03 11:03
Ursprungligen av keptang:

Lite OT: Men sitter folk och stänger av/sätter på WiFi manuellt?

Självklart, batteriet keptang, batteriet.

Ursprungligen av acke:

Självklart, batteriet keptang, batteriet.

Uppenbarligen inte alls självklart. Men bra då vet jag att det finns såna.
Trist att ni inte kan använda automatisk WiFi-sync.

Uppenbarligen inte alls självklart. Men bra då vet jag att det finns såna.
Trist att ni inte kan använda automatisk WiFi-sync.

Det kan ingen. Det finns inget som är automatiskt sålänge man måste sätta på itunes i den dator som man syncar med.

Ursprungligen av PeeMaN:

Det kan ingen. Det finns inget som är automatiskt sålänge man måste sätta på itunes i den dator som man syncar med.

iCloud.
Eller man har en dator igång som kör iTunes.

2 möjligheter.

Vill man inte ha det så struntar man i det, simple as that.

iCloud.
Eller man har en dator igång som kör iTunes.

2 alternativ.

iCloud kunde väl synca över 3G om inte jag minns fel?

Ursprungligen av PeeMaN:

iCloud kunde väl synca över 3G om inte jag minns fel?

Du kan synca till iCloud med 3G. Inte göra backup. Operatörerna skulle nog bli alldeles för ledsna på Apple då tyvärr.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-02 10:18

Och det står inte att den INTE sätter på WiFi heller... så varför lägga någon vikt vid något man inte vet hur det funkar än. :/

Krävs det att itunes är igång för att den ska synca?
Hade varit ännu trevligare om det här var något som inte krävdes!

Ursprungligen av PeeMaN:

Ja iTunes måste vara igång. Håller med om att det hade varit trevligt om man slapp ha det igång. Men skulle ju kräva en bakgrundsprocess som säkerligen tog lika mycke resourcer i alla fall.

Någon mer än jag som blev av med alla bilder etc efter uppdateringen..? Jag uppdaterade min iPhone 4 OTA och allt är borta på mobilen. Kollar jag mobilen i iPhone Explorer så finns allt där så jag har tack och lov kunnat spara över allt på datorn.. Mest nyfiken på om fler här lider av samma problem.. Jag återställer enheten i skrivande stund och skall återställa från säkerhetskopian i hopp om att det skall fungera och uppdaterar ifall det hjälpte eller inte.

Edit:
Körde en Restore och återställde från iCloud-säkerhetskopian och nu verkar bilderna tillbaka men inte någon av de mappar jag skapat innan :/

Uppdatering:
Mapparna (i alla fall 80% av dom) kom tillbaka mot slutskedet av syncen..

Senast redigerat 2011-09-03 00:29
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-09-02 07:11
Ursprungligen av Pain Reaper:

Någon mer än jag som blev av med alla bilder etc efter uppdateringen..? Jag uppdaterade min iPhone 4 OTA och allt är borta på mobilen.

Svaret på din och många andras frågor finns i release notes som du läst innan du uppdaterade.

Ursprungligen av Pain Reaper:

Någon mer än jag som blev av med alla bilder etc efter uppdateringen..? Jag uppdaterade min iPhone 4 OTA och allt är borta på mobilen. Kollar jag mobilen i iPhone Explorer så finns allt där så jag har tack och lov kunnat spara över allt på datorn.. Mest nyfiken på om fler här lider av samma problem.. Jag återställer enheten i skrivande stund och skall återställa från säkerhetskopian i hopp om att det skall fungera och uppdaterar ifall det hjälpte eller inte.

Edit:
Körde en Restore och återställde från iCloud-säkerhetskopian och nu verkar bilderna tillbaka men inte någon av de mappar jag skapat innan :/

För mig så försvinner bilderna initialt sedan så synkar telefonen tillbaka dem OTA men det tar en stund.

Ursprungligen av PeeMaN:

Syncar du till iCloud behöver inte iTunes vara igång..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-02 11:38

Tänkte faktiskt på en funktion för nån dag sedan som vore riktigt nice, men det kräver lite mer av utrustningen runt omkring.

Vore riktigt nice om varje dockningsstation kunde få ett eget ID och därmed kan man själv sätta att när iPad/iPhonen sätts i just denna docka så startas dessa funktioner och detta program... på det viset blir det lite olika "platsprofiler" beroende på vilken docka man sätter iPrylen i.
Men det blir ju mer önskemål än vad som är tänkt antar jag.

Synd bara att IOS5 inte är releasat ännu - det skulle jag hellre skriva:)

iOS 5 Beta 7 går ju tydligen ut den 20 sep så kanske får vi höra ngt inför det datumet ang release..
Åtminstone ett släpp av iOS 5. Vore ju trevligt med en ny iPhone i samband med det!

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-15 15:09

Iphone 4 iOS 5 beta 7 problem med musiken.

Som rubriken följer så har jag en del problem sen jag uppdatera till beta 7 nu i morse. Jag kan inte spela ngn musik i telefonen. Den visar låten som om den vore 0 sekunder lång, o hoppar bara vidare till nästa låt om jag kör tex shuffle. Så den visar med andra ord bara mina covers snabbt innan jag ser nytt igen osv.

Någon som haft samma problem?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-15 15:12

Har du provat synca om innehållet?

Annars har jag ingen aning då jag inte använder betor.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-15 16:23
Ursprungligen av Minto0:

Som rubriken följer så har jag en del problem sen jag uppdatera till beta 7 nu i morse. Jag kan inte spela ngn musik i telefonen. Den visar låten som om den vore 0 sekunder lång, o hoppar bara vidare till nästa låt om jag kör tex shuffle. Så den visar med andra ord bara mina covers snabbt innan jag ser nytt igen osv.

Någon som haft samma problem?

Kolla Apples dev forum, samt rapportera buggen till Apple så fixar de säkert till det till nästa beta eller GM.

En återställning av telefonen är väl universalmedlet mot allt.

Om det inte hjälper så är jag inne på samma spår som 20hz här ovan, dvs:

1. Om du är registrerad iOS-utvecklare
- Ställ frågan på Apples utvecklarforum, och rapportera buggen till Apple
2. Om du inte själv är utvecklare, utan bara har låtit en utvecklare registrera ditt UDID
- Be den utvecklaren att ställa frågan på Apples utvecklarforum, och att rapportera buggen
3. Om du har skaffat betan på något annat sätt
- Kör inte beta-versioner, utan vänta tills den skarpa versionen kommer.

Jag har exakt samma problem som du.

Min lösning? Använda Spotify istället och invänta GM inom kort.

Förstår inte att man inte ställer frågan hos Apple själva, om man nu inte är piratkopierare...

Ursprungligen av Capeman:

Förstår inte att man inte ställer frågan hos Apple själva, om man nu inte är piratkopierare...

Musiken fungerar alldeles utmärkt och vill man ha svar på frågan hur man löser detta eventuella problem kan man logga in på sitt konto hos Apple.

Ursprungligen av heiko:

Musiken fungerar alldeles utmärkt och vill man ha svar på frågan hur man löser detta eventuella problem kan man logga in på sitt konto hos Apple.

Nja, jag skulle inte uttala mig så generellt. Det kanske fungerar för dig men det finns de som har problem - såsom jag.

Och, jo, jag har läst Apples developeroforum och där finns det också exempel på folk som prövat de workarounds som anvisas men som inte fungerat för dem.

Men å andra sidan så är jag inte så bekymrad, det är fixat i nästa betarelease.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nja, jag skulle inte uttala mig så generellt. Det kanske fungerar för dig men det finns de som har problem - såsom jag.

Och, jo, jag har läst Apples developeroforum och där finns det också exempel på folk som prövat de workarounds som anvisas men som inte fungerat för dem.

Men å andra sidan så är jag inte så bekymrad, det är fixat i nästa betarelease.

Det kommer alldeles säkert ett uppdatering för de som har dessa problem.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-09-15 15:56

Undrar hur länge det tar innan Google stämmer Apple för plagiering?

Jag tänker på de nya notifieringsfunktionerna i iOS 5.
De liknar Androids rätt mycket, både hur de ser ut och hur man får fram dem.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-15 18:53
Ursprungligen av mattiL:

Undrar hur länge det tar innan Google stämmer Apple för plagiering?

Jag tänker på de nya notifieringsfunktionerna i iOS 5.
De liknar Androids rätt mycket, både hur de ser ut och hur man får fram dem.

Eller så är det Apple som sitter på ett sådant patent och stämmer Google.

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-15 19:44
Ursprungligen av joakimo:

Eller så är det Apple som sitter på ett sådant patent och stämmer Google.

Än så länge måste man vara först.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-09-15 20:33
Ursprungligen av zappee:

Än så länge måste man vara först.

Tyvärr är det väl så med vissa länders patentsystem att man inte behöver implementera det man vill patentera, patent verkar godkännas för ideer utan krav på fysiska produkter kopplade till dessa.

Suck...

Bevaka tråden