Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedgradera 4.3.5 to 4.3.3 utan sparad SHSH

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älta
  • 2011-09-03 15:15

Har nyligen köpt en iPad 2 3G, tyvärr har den iOS 4.3.5. Hittade denna sida på nätet men är osäker på om det "fungerar". Har annars fått den uppfattningen att iPad 2 3G är omöjlig att jailbreaka.

How to Downgrade iOS 4.3.5 firmware to iOS 4.3.3 without saved SHSH blobs

Prova.

  • Medlem
  • Älta
  • 2011-09-03 15:30

Jag är sugen. iPhone 4 som jag har är jailbreakad, skulle även vilja ha iPaden jailbreakad.

Hej, du verkar vara bevandrad. Jag har bara haft iPhones i mitt yrke, och utan problem. Men nu rullade jag över en iPhone4 låst till Telia. Jag vill låsa upp den, använda mitt kontantkort hos Comviq och bli "hardcore". Jag vet att jag kan leta i alla trådar... men jag tycker att de flesta säger emot de andra, så: Följande frågor/hjälp eftersöker jag;
1. Jag har en iphone 4 med ios5
2. Jag vill låsa upp den för kontantkort.
3. Jailbreak? - Har aldrig behövt göra det. Tills nu. Så; hur gör jag det enklast? Eller ska jag kasta den fina 4:an i sjön?
Och ursäkta mig, men jag finner ingen råd att läsa 427 olika trådar. Finns det inte ett enkelt recept? Om inte, ber jag om
ursäkt för mitt inlägg...

Mvh

//Niclas

  • Medlem
  • Älta
  • 2011-09-03 15:46

Hmm... Den här förstår jag inte riktigt.

Next, you need to replace the host file of your system. Navigate to the folder C:WindowsSystem32driversetc for windows and /etc/ for Mac. There you will find the host file. Replace the file with the host file from the set of restore files you have downloaded above.

Jag förstår var host-filen är men vad är det för fil jag skall ersätta den med?

Du har tydligen laddat hem några "restore files" och en av de är en hosts-fil.

  • Medlem
  • Älta
  • 2011-09-03 19:38
Ursprungligen av PeeMaN:

Du har tydligen laddat hem några "restore files" och en av de är en hosts-fil.

Naje... Jag har laddad hem iPad2,2_4.3.3_8J2_Restore.ipsw filen och programmet TinyUmbrella. Hade ju underlättat om jag visste vad jag höll på med.

Ursprungligen av 6295gl:

Naje... Jag har laddad hem iPad2,2_4.3.3_8J2_Restore.ipsw filen och programmet TinyUmbrella. Hade ju underlättat om jag visste vad jag höll på med.

Jag har för mig TinyUmbrella kan fixa hosts-filen, kolla i programmet (har aldrig använt det själv..).

Har försökt översätta den engelska rubriken. Vårt forumspråk är svenska!

/Mod

  • Medlem
  • Älta
  • 2011-09-03 19:53

Aha... ska kolla. Stort tack.

  • Medlem
  • Älta
  • 2011-09-03 20:05

I samma katalog som host filen ligger i finns det även en fil som heter hosts.umbrella förmodar att är den. Men den innehåller samma information som host filen. Törs väl inte prova hejvilt heller. Har inte lust att förstöra en en vecka gammal iPad.

Ursprungligen av 6295gl:

I samma katalog som host filen ligger i finns det även en fil som heter hosts.umbrella förmodar att är den. Men den innehåller samma information som host filen. Törs väl inte prova hejvilt heller. Har inte lust att förstöra en en vecka gammal iPad.

Kör på bara, har jag inte lyckats förstöra en iPad/iPhone på 3-4 år så skulle jag bli förvånad om du lyckas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-07 14:49

Nej det finns inget enkelt svar om du kan jailbreak/låsa upp.

Börja med att besöka

Ultimate jailbreak and unlock wizard

1
Bevaka tråden