Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-09-09 11:07
Ursprungligen av Samuel K:

Jag kommenterade på att han föreslog att all radioutrustningen skulle flyttas till toppen, vilket mycket riktigt löser problemet med antennagate samtidigt som man inte introducerar en ny antenn som är känslig för handpositionen. Mitt svar var att det förmodligen inte låter sig göras. Jag tror att det är du som inte förstår vad jag skriver.

Du skrev:

Ursprungligen av Samuel K:

Det låter sig tyvärr inte göras på grund av säkerhetspaniken i slutet av 90-talet. Antennerna sätts därför i andra änden, där de täcks av handen. Det finns ännu mindre evidens bakom det nu än det gjorde då, men det är nog ändå inte opinionsmässigt möjligt att ändra.

Vilket inte har något med antennagate att göra och har inget att göra med dagens placering av antenner.....väldigt få telefoner har antennerna "i andra änden där de täcks av handen", så att det inte skulle kunna låtas göra i en framtida iPhone, hur drar du den slutsatsen? iPhone 4 har antennen precis överallt, så ditt snack om säkerhetspaniken på 90-talet är helt och hållet irrelevant och helt osammanhängande med vad personen skrev.

Jag tror inte på en bredare Iphone. Det finns för många dockningsenheter ute och även om Apple inte är rädd för att göra ändringar så är jag ändå tveksam.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte på en bredare Iphone. Det finns för många dockningsenheter ute och även om Apple inte är rädd för att göra ändringar så är jag ändå tveksam.

Tror samma sak, det finns ju rätt mkt marginal på iPhone 4, 7-10mm kanske ser det ut som.

För mig spelar det ingen större roll då den enda docka jag använder till min 4a är den som följde med 2an, kan vara utan den med.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-09-05 13:50
Ursprungligen av keptang:

Tror samma sak, det finns ju rätt mkt marginal på iPhone 4, 7-10mm kanske ser det ut som.

För mig spelar det ingen större roll då den enda docka jag använder till min 4a är den som följde med 2an, kan vara utan den med.

3Gs är dessutom bredare än iP4. 62mm mäter jag min till och då är den ju som bekant lite kuddformad. Gör Apple som de gjort med iPad 2 så kommer iPhone 5 att vara bredast vid skärmen. En 4" skärm får lätt plats på 62mm ex HTC Incredible med 4" är 64x120 mm och där är utrymme kvar på sidorna. Däremot så måste det ju finnas en del utrymme på sidorna, så att ett skal kan användas utan att det inkräktar på skärmen. Så skärmen lär inte gå ut till kanten helt.

Ursprungligen av Jeppe_E:

3Gs är dessutom bredare än iP4. 62mm mäter jag min till och då är den ju som bekant lite kuddformad. Gör Apple som de gjort med iPad 2 så kommer iPhone 5 att vara bredast vid skärmen. En 4" skärm får lätt plats på 62mm ex HTC Incredible med 4" är 64x120 mm och där är utrymme kvar på sidorna. Däremot så måste det ju finnas en del utrymme på sidorna, så att ett skal kan användas utan att det inkräktar på skärmen. Så skärmen lär inte gå ut till kanten helt.

Vilket hade varit sjuuukt trevligt!!

Jag tror inte - och hoppas - att inte Apples design (den vackraste och mest avancerade i världen) av flaggskeppet iPhone låter sig på minsta vis påverkas av skal etc. :-D. Om Apple tar hänsyn till skal (givetvis en styggelse enligt designavdelningen) så har jag verkligen helt fel uppfattning om Apple.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Däremot så måste det ju finnas en del utrymme på sidorna, så att ett skal kan användas utan att det inkräktar på skärmen. Så skärmen lär inte gå ut till kanten helt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte på en bredare Iphone. Det finns för många dockningsenheter ute och även om Apple inte är rädd för att göra ändringar så är jag ändå tveksam.

Så länge skärmen blir större så är jag nöjd! Är helt frälst i brorsans Galaxy S2, 4,2" är galet trevligt! Vill ha minst 4" på iPhone. Men de lär nog som du säger inte tumma så mycket på själva yttermåtten på nästa modell inte..

Ett äldre rykte om att iPhone 5 skulle påminna lite om iPad 2 på baksidan verkar stämma om man ser på bilderna i denna tråd. Det jag är mest nyfiken på är hur den är att hålla i handen och om den blir lite "sträv" så att den inte glider ur ens händer som det kan göra med iPhone 3G/3GS.

Ursprungligen av The Real Viking:

Ett äldre rykte om att iPhone 5 skulle påminna lite om iPad 2 på baksidan verkar stämma om man ser på bilderna i denna tråd. Det jag är mest nyfiken på är hur den är att hålla i handen och om den blir lite "sträv" så att den inte glider ur ens händer som det kan göra med iPhone 3G/3GS.

Jag tycker att 3G/3GS sitter säker i händerna så länge man inte är allt för blöt/svettig Misstänker att det är en annan sak om baksidan är av matt aluminium.

Tror inte tyskarna får sin iPhone snabbare för att de lägger en preorder

De har bara fått möjligheten att "stå i kö" lite längre än oss andra ..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-06 08:06
Ursprungligen av MalcomX:

Tror inte tyskarna får sin iPhone snabbare för att de lägger en preorder

De har bara fått möjligheten att "stå i kö" lite längre än oss andra ..

Kommer inte ihåg hur det var sist, men Sverige var ju inte direkt en av de första länderna att få iPhonen.

Ursprungligen av zappee:

Kommer inte ihåg hur det var sist, men Sverige var ju inte direkt en av de första länderna att få iPhonen.

Var vi inte? Vi var iofs inte i första vågen men vi var väl i andra vågen? Eller minns jag fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-06 09:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Var vi inte? Vi var iofs inte i första vågen men vi var väl i andra vågen? Eller minns jag fel?

Vi var väl i tredje vågen... först USA sen England/Frankrike/Tyskland och sen en bunt andra oss inkluderat... eller kommer jag ihåg fel?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-06 10:02
Ursprungligen av Trineo:

Vi var väl i tredje vågen... först USA sen England/Frankrike/Tyskland och sen en bunt andra oss inkluderat... eller kommer jag ihåg fel?

USA, England, Frankrike, Tyskland och Japan, var alla samtidigt tror jag. Sen kom Sverige i Juli.

Jag tror iofs inte att skärmen kommer att gå ut till kanterna. Jag tror att det ger problem vid användandet. Det måste finnas ett litet glapp för att kunna greppa telefonen på ett bekvämt sätt

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror iofs inte att skärmen kommer att gå ut till kanterna. Jag tror att det ger problem vid användandet. Det måste finnas ett litet glapp för att kunna greppa telefonen på ett bekvämt sätt

3GS gick ju "ända ut i kanten"?

Ursprungligen av PeeMaN:

3GS gick ju "ända ut i kanten"?

Hur definerar du "ända ut i kanten"? Det finns plats för fingertopparna att omsluta telefonen utan att gå ut på touchskärmen

Ursprungligen av BlackSmp:

Hur definerar du "ända ut i kanten"? Det finns plats för fingertopparna att omsluta telefonen utan att gå ut på touchskärmen

Jag tar tillbaka det hela. Min läckte ljus på sidan vid ramen typ, det var därför jag fick för mig att skärmen gick ut dit

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tar tillbaka det hela. Min läckte ljus på sidan vid ramen typ, det var därför jag fick för mig att skärmen gick ut dit

haha.. Aha, den läckte ljus genom kromet.

Ursprungligen av keptang:

haha.. Aha, den läckte ljus genom kromet.

Precis!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2011-09-07 10:20

Var det något nytt på G idag eller jag har missuppfattat? En presskonferens med andra ord..

Ursprungligen av ShiBBan:

Var det något nytt på G idag eller jag har missuppfattat? En presskonferens med andra ord..

Njäe. Inget som Apple gått ut med.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-07 10:37

Vill ha en pressrelease idag... Har ju satsat på att Apple ska presentera iPhone 5 den 7/9

Ursprungligen av Cokey:

Vill ha en pressrelease idag... Har ju satsat på att Apple ska presentera iPhone 5 den 7/9

Då förlorade du

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-07 11:52

Dagen är inte slut än

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-09-07 16:32
Ursprungligen av Cokey:

Dagen är inte slut än

Nej, inte ens när vår är

Men det lär inte hållas någon presskonferens idag. möjligen så kommer Apple att inbjuda till en idag i så fall.

Marknadsföring..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-09-08 09:42

Kan ingen informera Apple att jag fyller år 28:e september och att min iPhone 3G från 2008 håller på att kajka ihop...

Ursprungligen av gunek:

Kan ingen informera Apple att jag fyller år 28:e september och att min iPhone 3G från 2008 håller på att kajka ihop...

Ja om Apple Googlar - så vet dom ju nu....;)

Bevaka tråden