Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det är ju märkligt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-06-19 07:11

Märkliga saker händer,jag klickade på Photoshop Elements ikonen i dockan.Den blev till en mapp.Inget program startade.Gick till programmappen för att starta därifrån.Klickade på Photoshop elements.Poff.Så var den borta.I papperskorgen ligger en mapp med namnet Adobe photoshop elements.Innehåll?En tom mapp med namnet hjälp.

MacOs X,snyggt gränssnitt,men hur fungerar det egentligen?

Låter som att programfilen är trasig eller att någon varit inne och rumsterat om i Photoshop Elements-paketet så att OS X inte hittar någon körbar programfil. Om det inte är sistnämnda som hänt skulle du kunna prova att köra ett skivkontrollprogram, t.ex. fsck som du antingen startar via kommandoraden i singleuser-läget eller genom att starta om med skifttangenten nedtryckt. Kolla också att du har rätt behörigheter för att starta programmet. Om inget av det fungerar är det nog faktiskt lättast att slänga hela programfilen och installera om på nytt.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-06-19 10:20

Faktum är att det finns inget program kvar alls.Allt försvann när jag klickade på det.Jag har haft problem med skrivaren.Logg filen som genereades när jag försökete använda den hade en hänvisning till nämda program.

Hittade en lösning på Apple´s hemsida´,ett litet teminalhack fixade allt..Skrivaren funkar,men om hacket gjorde något med Photoshop vet jag inte.

1
Bevaka tråden