Nu sitter jag med den nya MBA, reaktionerna är följande.
PLUS:
Skärmen känns behagligare att titta på, känns som det är kantutjämning eller liknande.
Lysande tangentbordet är tillbaka, och knapparna r mycket mjukare än innan, de låter knappt när man trycker på dem.
Touchplatten är nu mycket tystare när man klickar, på den förra lät det väldigt plastigt och fult när man klickade.
Batteritiden känns bättre! testade den igår, den höll i ca 7 timmar med surf på internet och flash osv, mycket imponerande
Nu till det bästa. Fläkten går i stort sett ALDRIG igång! Den är knäpptyst hela tiden, även om man drar igång flash så känns datorn bara lite ljummen. För mig är det helt fantasitskt då jag hatar fläktljud. Om man belastar processorn mycket då sätter fläkten igång. men den nya fläkten har mer behagligt sus än förra datorn, denna låter bara som ett litet sus.. den förra lät de som sjutton när den drog igång (typ ffffffff)
Den är ruskigt mycket snabbare när det gäller saker som tar lite längre tid att göra, tex öppna RAR filer.
MINUS:
Grafikkortet, eftersom de är integrerat så lånar det minne av RAM-minnet jag gillar inte det, och de är sämre än det förra. Som sagt datorn är mycket tystare, men jag hade velat se ett dedikerat grafikkort.. Spel funkar faktiskt sämre på denna datorn än på min förra (marginellt)
AVRUNDNING:
Är mycket nöjd den är så tyst, och knapparna lyser och otroligt snabb. För mig är det en perfekt dator, kanske inte för andra. Men nu känns äntligen MBA "nästan" helt komplett.