Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Självporträtt

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vågar vi med en sån tråd? Jag tycker självporträtt är kul, men har sällan fantasi nog att ta några roliga bilder. Så jag tänkte se hur det är med övriga fotograferna här på 99mac.

Posta ett sjävporträtt, ju roligare desto bättre.... men de får vara tråkiga också, som mitt!

Det roliga med en sån här tråd är att man kan återkomma med jämna mellanrum och posta en ny bild på sig själv. Så kom igen tjejer och killar, visa upp era nunor!

Här kommer ett från mig! SMILE

Åh, man blir glad redan. Kanon, grabbar!

Här har du en snygging:

(Kraftigt "Draganiserad")

Ursprungligen av Goflorp:

Här har du en snygging:

Börjar se mer och mer ut som Bosse...

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-09-07 22:02

Här är jag....

Moi

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-07 22:53

Hakar på med min nuna. Tillhörande oreda till frisyr.

Åh vilka roliga bilder... jag blir gladare och gladare. Tänk vad man kan må bra av andras leenden.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-08 02:22

Vad man kan göra i pausen, på en modellsession...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2011-09-08 06:48
Ursprungligen av Reisan:

Vad man kan göra i pausen, på en modellsession...

Hahaha. Den var bra!

Bwahahaa... underbar!!!

Men vart är du då? förutom handen alltså? (cool bild!)

Ursprungligen av CyberPet:

Men vart är du då? förutom handen alltså? (cool bild!)

Sitter på knä i vardagsrummet lutandes över soffbordet där fatet med äpplet ligger. Har tagit med fisheye (eller "bara" vanlig vidvinkel) om jag minns rätt samt. Sedan har jag försökt köra riktade blixtar och mörka ner ev. lite spillljus runt om.

Edit: I Terje-tider kanske man även skall säga att allt är taget på plats i samma ögonblick men handen är förstorad 10% för att ge mer effekt....

OT: Aldrig gillat benämning retusch för manipulerade fotografier, ska man inte implementera "terja" som verb istället?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-08 22:01

Bjuder på en till från samma tillfälle...

• Avstängd
  • 2011-12-05 22:17

...får aldrig några brudar?

[ATTACH="CONFIG"]31325[/ATTACH]

[ATTACH="CONFIG"]31326[/ATTACH]

Ursprungligen av LaHe:

[ATTACH="CONFIG"]31325[/ATTACH]
[ATTACH="CONFIG"]31326[/ATTACH]

Alltid så roligt att se foto på folk man föreställer sej ett ansikte baserat på en avatar, varav anledningen att jag föredrar när folk behåller sin avatar istället för att de byter då och då...

Fast det är OT, finns ju trådar om detta (http://www.99.se/feedback/283964-medlemsfraga-varfor-har-valt-just-avatar.html samt http://www.99.se/99lounge/273724-varfor-detta-namn-denna-avatar.html)

Själv är jag alldeles för blyg, men då jag gillar modern konst så kommer jag en dag att skapa ett självporträtt...

• Avstängd
  • 2011-12-05 23:03
Ursprungligen av LCR:

Alltid så roligt att se foto på folk man föreställer sej ett ansikte baserat på en avatar, varav anledningen att jag föredrar när folk behåller sin avatar istället för att de byter då och då...

Fast det är OT, finns ju trådar om detta (http://www.99.se/feedback/283964-medlemsfraga-varfor-har-valt-just-avatar.html samt http://www.99.se/99lounge/273724-varfor-detta-namn-denna-avatar.html)

Själv är jag alldeles för blyg, men då jag gillar modern konst så kommer jag en dag att skapa ett självporträtt...

Haha.. håller med att det är kul... men blyg... tja, nu är det ju försent att ångra sig hur man ser ut

Ursprungligen av LaHe:

...får aldrig några brudar?

Om du går ut i morgonrock så får du skylla dig själv. Vi tjejer gillar välklädda män.

• Avstängd
  • 2011-12-06 01:33
Ursprungligen av CyberPet:

Om du går ut i morgonrock så får du skylla dig själv. Vi tjejer gillar välklädda män.

Jaha, det hängde på min fina morgonrock som jag älskar att strosa runt i här hemma... attans också 

• Avstängd
  • 2011-12-06 00:12

Något mer normal, chefen säger att man ska va det på jobbet... fotad med min iP4.

[ATTACH="CONFIG"]31330[/ATTACH]

Jag lekte lite med trådlösa blixtar idag och kom att tänka på den här gamla tråden.

1
Bevaka tråden