Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pluggtipset för iPad-owners

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har snubblat över en del saker som jag känner hade vart guld att ha när jag pluggde nyss.

En del kan jag använda i mitt jobb med

Om ni kikar på "Wolfram Alpha LLC"'s grejor
så finns där en hel del helt fantastiska programvaror.

Statistics-appen kan jag använda för att snabbt presentera mätdata i diagramform.

Den rena Wolfram Alpha-appen (Gula med röda tag-stjärnan) är värd varenda
spänn. Den är som en intelligent google-sök i paden.

Vad har ni för pluggtips-appar?

Vi skiter i Websiter och appar till enbart iPhone. Det skall vara "native" iPad-apps.

Appar som kostar hundratals spänn är väl inte så intressanta heller.

Connecting to the iTunes Store.

Senast redigerat 2011-09-11 20:21

"Clock" - Grym app som ingår från början och ser till att man vaknar på morgonen när man ska till skolan

Nejmen seriöst, en app som jag har använt en del är icircuit:
App Store - iCircuit

Svinbra att ha om man pluggar elektronik och kraftelektronik och sådär.

eNote Taker är bra om man vill klottra på pdf-handouts.

Kindle, såklart - en av de saker som gör att jag inte längre behöver bära med mig flera kg böcker.
Inkling, är egentligen mer studentanpassat men nuvarande utbudet passar bara första hälften av min utbildning. Inom ett år kommer det att vara fixat med besked, men det är ju så dags då.
ModalityBODY - mest haft nytta av flash cards därifrån.

Valfri FlashCards-app (finns en uppsjö med likartade namn och samma funktion) - bra att kunna göra egna flash cards för att repetera grejer.

Pages, om man får vara så tråkig. Har senaste året gjort varenda seminarieanteckning i Pages, värt massor jämfört med att ha dem på papper som man sedan aldrig har med sig. Nu har jag en mapp för varje termin, fantastiskt bra för alla tillfällen man tänkt "hur var nu det där?"

Numbers har jag använt massor på lab. Väldigt praktiskt att kunna föra in viktiga data direkt i sina kalkylblad i stället för att gå omvägen via papper. Pilla direkt i kalkylbladen är inte jättelyckat i ett touch-gränssnitt, men formulärfunktionen är helt fantastiskt användbar på iPad.

Fick tipset i en annan tråd om Calibre, som klarar göra det mesta till en bok på iPad...

calibre - E-book management

verkar grymt kompetent

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-11 20:49

Calcbot - En underbar miniräknare att den har ett snyggt gränssnitt gör inte saken sämre.

Har man gött om flis; pi cubed

Coolaste räknaren ever....

1
Bevaka tråden