Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filer kvar i papperskorg efter ominstallation av OSX

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som det står i rubriken så är det fortfarande filer kvar i papperskorgen trots jag installerat om datorn, och då formaterade jag ändå osx partitionen..!
Om jag väljer att tömma så bara börjar den räkna upp filerna som förbereds för radering men den slutar aldrig, den gå upp över 4 miljoner och bara fortsätter..

Så min fråga nu är om det finns någon ominstallation/formatering man kan göra för och verkligen rensa osx partitionen (vill ej formatera windows partitionen), så att inget är kvar från "förra" osx'et?

Tack i förhand för svar!

  • Medlem
  • 2011-09-10 23:23
Ursprungligen av MrParanoid:

Som det står i rubriken så är det fortfarande filer kvar i papperskorgen trots jag installerat om datorn, och då formaterade jag ändå osx partitionen..!
Om jag väljer att tömma så bara börjar den räkna upp filerna som förbereds för radering men den slutar aldrig, den gå upp över 4 miljoner och bara fortsätter..

Så min fråga nu är om det finns någon ominstallation/formatering man kan göra för och verkligen rensa osx partitionen (vill ej formatera windows partitionen), så att inget är kvar från "förra" osx'et?

Tack i förhand för svar!

Låter himla märkligt... har du provat senaste versionen av Onyx och "dödat" papperskorgen?

Ursprungligen av Korsriddaren:

Låter himla märkligt... har du provat senaste versionen av Onyx och "dödat" papperskorgen?

[ATTACH="CONFIG"]30383[/ATTACH]

Jag har tyvärr inte lion. Jag har Snow leopard och dom har ingen version för just snow leopard, inte vad jag kunde se när jag var inne på deras sida innan iaf :/

EDIT: hittade för snow leopard och provar den funktionen du visade nu. Får se hur det går.. :/

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar! Detta är en OSX-fråga, och inte en iMac-hårdvaru-fråga.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-11 10:47

En långsökt tanke kanske, men du har inte en extern hårddisk inkopplad där du slängt en massa filer? Det skulle iså fall kunna vara det som ligger i papperskorgen. Dessa syns bara när den externa HD:n är inkopplad.

  • Medlem
  • 2011-09-11 12:30
Ursprungligen av stile:

En långsökt tanke kanske, men du har inte en extern hårddisk inkopplad där du slängt en massa filer? Det skulle iså fall kunna vara det som ligger i papperskorgen. Dessa syns bara när den externa HD:n är inkopplad.

Eller ett USB-minne kom även jag på nu?!

Jag har både och men varje gång jag slänger något från externa lagrigsmedier så tömmer jag alltid papperskorgen och det har inte varit något problem förräns i förrigår.. Och även om det varit filer från någon extern disk så tvivlar jag på att jag slängt över 4 miljoner filer

  • Medlem
  • 2011-09-11 13:42
Ursprungligen av MrParanoid:

Jag har både och men varje gång jag slänger något från externa lagrigsmedier så tömmer jag alltid papperskorgen och det har inte varit något problem förräns i förrigår.. Och även om det varit filer från någon extern disk så tvivlar jag på att jag slängt över 4 miljoner filer

Så hur gick det? Löste Onyx ditt problem?

Ursprungligen av Korsriddaren:

Så hur gick det? Löste Onyx ditt problem?

Jag vet inte än. Jag var tvungen att stänga det igår så jag hann inte låta den gå så länge men jag har haft det igång hela morronen nu, men den rör sig inte, den har kommit lite förbi halva. Om den inte blivit klar tills jag är tillbaka så ska jag nog prova installera om osx igen..

Hmm.. Märkte nu när jag tänkte installera om datorn igen för att se om det löste sig då, att när jag matade ut min ena externa hd så blev papperskorgen normal, men när jag koppla in den igen så blev den "full" igen och började rabbla upp hundratals filer direkt.. trots det ligger max 100 filer i papperskorgen "som inte finns"..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-11 17:13

Då slipper du installera OS X
Formatera den externa hårddisken, efter att du har sparat undan de filer du vill ha kvar.

Ursprungligen av kenjon:

Då slipper du installera OS X
Formatera den externa hårddisken, efter att du har sparat undan de filer du vill ha kvar.

Jo det är det jag håller på med, synd bara att ca 90% av alla filer kommer ryka :/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-11 18:00

Kunde de inte räddas? Eller har du ingen mer hårddisk att kopiera till? Bränna på DVD??

Nä, datorn påstod att det redan fanns en mapp med samma namn och när man då tryckte på ok så avbröts överföringen så jag antar att det var korruperat, men jaja. Det allra viktigaste lyckades jag spara över till den interna hårddisken.

Jag tackar för all hjälp jag fått, och hoppas att jag inte behöver mer hjälp på en väldigt lång tid

1
Bevaka tråden