Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Spotify-appar till iPad på ingång?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när API är släppt så är det väl bara en tidsfråga till det börjar dimpa in spotify appar till ipad...

Någon som vet någon som är under utveckling elle hur lång tid det bör dröjja innan vi ser någon dedikerad app till ipad?

Det ena som är "släppt" är APIerna för att köra en embedded player, inget annat.

Jo, men det borde väl innebära att det går att göra dedikerad spelare?

Ursprungligen av Charlieb:

Jo, men det borde väl innebära att det går att göra dedikerad spelare?

Jag är ingen som helst expert på ämnet, men alltså det _tror_ jag inte. Det lär finnas restriktioner, annars hade man inte släppt ut bara vissa APIer. Jag vågar drömma om att man exempelvis inte kan få upp album-art, söka låtar osv. Utan att man exempelvis kan implementera en enklare "player" för att spela vissa låtar i bakgrunden på ett spel eller en app eller sådär. Annars hade man lika gärna kunnat släppa ut alla APIerna.

Den stora frågan är också hur det kommer fungera rent teknisk eftersom den "vanliga" spotify-appen kräver premium. Kommer man då behöva premium för att kunna använda appar som implementerar en spelare. Ska bli rätt kul att se vart allt tar vägen.

Tydligen jobbar ju Spotify själva på en men antar det lagts lite på is iom USA-lanseringen.

Twitter

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-12 12:17

Spotify är så efter så det saknar motstycke...

Ursprungligen av zinned:

Spotify är så efter så det saknar motstycke...

Japp, det är sjukt att dom inte har släppt någon ännu!

Hear hear! Hårdtestar Wimp för tillfället (som har en native iPad-app) och tror nog en uppsägning av min Spotify-prenumeration är på plats.

Skulle dom visa livstecken eller kanske en preview så kunde jag överväga att stanna, men nu väntar man i blindo på något som i värsta fall dessutom är halvtaskigt genomfört. Ta Airplay som ett exempel, senaste versionen för iPhone krashar eller hackar när jag streamar. Det gör inte någon av Wimp's appar. Nu handlar ju inte tråden om Wimp men det är ju ett bevis på att det faktiskt finns konkurrenskraftiga alternativ för iOS där både Airplay och allmän navigering är bättre.

Vakna Spotify, annars kör norsken över er!

Det är ofattbart hur Spotify behärskar situationen. Verkar som att de försöker tiga ut behovet av app till iPad.
Hur ställer sig WIMP katalogmässigt? Får vi samma utbud där som hos Spotify?

Jag skrev ett irriterat brev till Spotify om en native Spotify-app till iPad. Detta brev skickades 8 januari 2011.
Svaret kom tre dagar denare:

"Hi,

Thanks for your email.

We do have plans on releasing an iPad-specific App and I believe our developers are working hard to make it as great as our iPhone app However, I'm afraid I can't comment on when it will be released. Keep an eye on our blog https://www.spotify.com/blog/ for news and updates!"

Hmmm... Nu har det förflutet ytterligare nio månader... Otroligt besviken på Spotify!
Med 30 miljoner sålda iPads som kundbas, vad håller dom på med? Önskar verkligen man kunde hitta en duglig fungerande konkurrent...

Någon som fattar hur man reggar sig för WIMP?

Verkar ju extremt invecklat att bara få igång WIMP...

Wimp är enligt min mening inte en seriös konkurrent, trögt GUI, mainstream utbud och minst lika svårt att hitta nytt som i Spotify!
För övrigt har inte alla 30 miljoner sålda ipadar tillgång , då Spotify inte finns tillgängligt alla länder.

Har skrivit ner lite tankar om Wimp i en annan tråd: http://www.99.se/ovrig-mjukvara/284884-wimp-nya-spotify.html#post2012829

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-17 16:02

Tror att Spotify inte kommer att komma med en iPad app,, dom skiter ju helt i Apples användare!! Dom har ju trots sin unga ålder redan fått värsta sortens storhetsvansinne!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-17 21:23
Ursprungligen av Fredric:

Tror att Spotify inte kommer att komma med en iPad app,, dom skiter ju helt i Apples användare!! Dom har ju trots sin unga ålder redan fått värsta sortens storhetsvansinne!

True. Dessutom är de värdelösa på att skriva kontrakt med stora artister...finns t ex Beatles med än? Finns AC/DC med än?

Bah.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-12-17 22:11
Ursprungligen av zinned:

True. Dessutom är de värdelösa på att skriva kontrakt med stora artister...finns t ex Beatles med än? Finns AC/DC med än?

Bah.

Metallica?

Ursprungligen av Fredric:

Tror att Spotify inte kommer att komma med en iPad app,, dom skiter ju helt i Apples användare!! Dom har ju trots sin unga ålder redan fått värsta sortens storhetsvansinne!

Spotify har väl iofs lagt ner stora resurser på att skriva en bra app till iOS/iPhone. Personligen tycker jag att den är avsevärt mycket bättre än motsvarande i androidtelefoner. Tyvärr har jag inte haft möjligheten att pröva Windows Phone 7.5.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-17 22:22

Precis

Nuff said.

1
Bevaka tråden