Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idag fyller min iPhone 4 ett år. Tack tidtagaruret för att du höll koll.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-10 00:20

Detta är mest en rolig grej. Det första jag gjorde när jag packade upp min iPhone 4 var att starta mitt tidtagarur.

Av nån rolig anledning så fortsätter den räkna (korrekt) tiden när den är avstängd, återställs och lägger tillbaka backuper osv. Ganska kul faktiskt.

Startade den på skoj mest för att se hur långt den gick men den vägrar att stanna..

Nån som prövat detta tidigare? Eller har jag rekordet

= 364,2 dagar

• Medlem
  • 2011-09-10 09:35

Haha! Kul! Häftigt att den fortsatte trots att du installerat om å grejat.

• Medlem
  • Lund
  • 2011-09-10 10:55

Ett år och ett år.

365,25 * 24 = 8766

Än är det ett par timmar kvar... ;p

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-10 14:36
Ursprungligen av Jånte:

Ett år och ett år.

365,25 * 24 = 8766

Än är det ett par timmar kvar... ;p

Okej. Jag räknade 365 enbart. Men är ganska säker på att tidtagaruret är igång då med.

Haha, lysande! Det är väl egentligen så enkelt som att tidtagaruret sparar tidpunkten då det startades, och bara visar systemets timestamp minus den tiden - i så fall kan den väl fortsätta till 2038 nån gång?

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-12 19:05

Ja frågan är ju hur långt den egentligen kan gå innan den tar slut. Jag menar den som programmerat den bör väl ha satt nån gräns liksom?

Men men det får ju aldrig jag reda på då jag tänker sälja denna så snabbt som möjligt när iPhone 5 börjar närma sig huskanten.

Ursprungligen av Cokey:

Men men det får ju aldrig jag reda på då jag tänker sälja denna så snabbt som möjligt när iPhone 5 börjar närma sig huskanten.

Men om du använder backupen från den till femman så borde ju tiden följa med.

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-13 00:04

Sant katten sant.

Men eftersom jag har kört med samma backup sen 3GS så är det dags att köra på ny nu..

Tycker det känns som den är slö o seg tyvärr..

Ursprungligen av Cokey:

Ja frågan är ju hur långt den egentligen kan gå innan den tar slut. Jag menar den som programmerat den bör väl ha satt nån gräns liksom?

Det blir nog gränssnittet som sätter den gränsen, för själva tidtagningen är en enkel subtraktion. Typ, låt A vara den tid då vi började, B den tid vi har nu, räkna ut B minus C och rita upp på skärmen. Det är vanliga heltal som har en ganska liberalt ställd bortre gräns.

Min förutsägelse är att den helt enkelt kommer att fylla på med fler decimaler och till sist klippa siffrorna i vänsterkanten, kanske när den kommit över 100 000 timmar. Kan du tänka dig att vänta tio och ett halvt år och återkomma?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-12 19:13

Vid nästa väckarklockebug börjar den räkna neråt igen, vad som händer vid 00:00:00 vet vi inte.

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-13 22:28

Ehh tror att det blir ett bestämt nej på den frågan..

Hoppa från iPhone 4 till iPhone 14 är jag inte så sugen på

hahahaha why? Ja du det finns folk till allt...
Men klart skoj experiment och det visar att du har ett större tålamod än mig. Jag hade max klarat en vecka.
Fast när jag tänker efter förmodligen bara 3600 sekunder.

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-14 11:12

Varför: Ja, bra fråga. Jag använder aldrig tidtagaruret, tyckte det var en kul grej och ville se vad som hände.

Den snurrar fortfarande på som den ska, 8848:33:28.6

1
Bevaka tråden