Hej!
Hade problem med att hitta rätt kategori för detta inlägg, är inlägget felplacerat ber jag den som vet någon bättre kategori att flytta den dit!
Efter att ha funderat under en längre tid, har jag bestämt mig för att köpa en 13" Macbook Pro för skolarbete. Då jag reser mycket och då tänkte använda den till filmtittande och även skypepratande behöver jag ett bra headset/hörlur till den. Som jag förstår det finns det ingen ljud-in-port på datorn vilket isåfall gör att ett headset med två 3,5or går bort. Ett alternativ är att man köper en 3,5 mm hörlur och sedan utnyttjar den inbyggda mikrofonen i datorn. Min fråga är om den inbyggda mikrofonen har bra ljudkvalitet och har en hyfsad räckvidd (max 3m) som är tillräckligt bra för att fungera som mikrofon till Skype?
Helst skulle jag se ett USB headset med mikrofon. Problemet med ett sådant är att sladden blir på tok för lång och gör att headsetet blir jobbigt att ta med sig och ha på tåg och liknande...
Vad tycker ni?
Tack så jättemycket för all typ av hjälp!
Erik Linge
(om någon snäll person vet hur jag byter mitt visningsnamn till ErikLinge istället för ekepeke, kan den personen kontakta mig...)