- lelkes
- Medlem ●
- Stockholm
Det handlar om gissningar och spekulationer, så jag tycker att tråden passar bättre i ryktes-forumet.
Jag har även förtydligat trådens rubrik.
/Mod
Septober brukar innehålla mycket.
Tror jag inte. Det kommer nog vara "klart" ett tag innan dom släpper det, tid är allt. Inte så viktigt att få ut iOS5 nu utan det ska passa med lansering av iPhone 5 t.ex.
Tror jag inte. Det kommer nog vara "klart" ett tag innan dom släpper det, tid är allt. Inte så viktigt att få ut iOS5 nu utan det ska passa med lansering av iPhone 5 t.ex.
Så är det, därför jag skrev 20/21a september innan jag läste "för oss vanliga dödliga".
http://www.99.se/aktuella-rykten/289508-nar-tror-ni-att-ios-5-slapps.html#post2017451
Hej,
vet någon när iOS 5 beräknas vara klar för nedladdning för oss vanliga dödliga?
tack på förhand
//Peter
Den släpps när iOS 5 är klar samt att den uppfyller marknadstekniska skäl, t.ex. eventuell lansering av kommande produkter, såsom iPhone 5.
Som vanligt från Apple: vi får veta när Apple tycker det är dags för oss att veta… (men visst kan det bli läckor). På WWDC sa Apple gänget diffust när iOS 5 skulle släppas i oktober, de nämnde aldrig något datum.
Den släpps när iOS 5 är klar samt att den uppfyller marknadstekniska skäl, t.ex. eventuell lansering av kommande produkter, såsom iPhone 5.
Som vanligt från Apple: vi får veta när Apple tycker det är dags för oss att veta… (men visst kan det bli läckor). På WWDC sa Apple gänget diffust när iOS 5 skulle släppas i oktober, de nämnde aldrig något datum.
Nej, Apple sa "this fall"
Kan bekräfta att zappee har rätt. Enligt WWDC 2011 filmen vid tiden med början 1.51.31 säger Steve Jobs: "This Fall".
Själv gissar jag: alldeles i slutet av september eller alldeles i början av oktober i samband med när iPhone 5 skeppas.
Kan bekräfta att zappee har rätt. Enligt WWDC 2011 filmen vid tiden med början 1.51.31 säger Steve Jobs: "This Fall".
Själv gissar jag: alldeles i början av oktober i samband med när iPhone 5 skeppas.
Hur var det när iOS4 kom, det blev väl tillgängligt före nya luren har jag för mig... eller kommer jag ihåg fel?
Hur var det när iOS4 kom, det blev väl tillgängligt före nya luren har jag för mig... eller kommer jag ihåg fel?
Det kan mycket väl hända att iOS 5 kommer före iPhone 5.
Det går redan rykte om att iPhone 5 produceras men har inget iOS installerat pga att iOS 5 inte är helt färdig och iOS 5 installeras innan det skickas ut. Av det skälet skulle det inte förvåna mig att iOS 5 och iPhone 5 skeppas samma dag!
Citat från International Business Times:
BGR.com recently reported that Macotakara reported that Apple's manufacturing partners have begun assembling the iPhone 5. However, citing information from an anonymous source, the report noted that the finished devices aren't being packaged as yet because the release build of iOS 5 hasn't been finalized.
Det kan mycket väl hända att iOS 5 kommer före iPhone 5.
Det går redan rykte om att iPhone 5 produceras men har inget iOS installerat pga att iOS 5 inte är helt färdig och iOS 5 installeras innan det skickas ut. Av det skälet skulle det inte förvåna mig att iOS 5 och iPhone 5 skeppas samma dag!
Citat från International Business Times:
BGR.com recently reported that Macotakara reported that Apple's manufacturing partners have begun assembling the iPhone 5. However, citing information from an anonymous source, the report noted that the finished devices aren't being packaged as yet because the release build of iOS 5 hasn't been finalized.
Precis, FAST samma rykteskällor säger även att dessa fabriker får iOS5 GM den 23:e september och det kan då även betyda att iOS5 kommer släppas till oss konsumenter redan då och att iPhone5 (eller vad den kommer kallas) börjar skeppas nån vecka senare.
Spekulationer såklart men inte helt otroligt.
Precis, FAST samma rykteskällor säger även att dessa fabriker får iOS5 GM den 23:e september och det kan då även betyda att iOS5 kommer släppas till oss konsumenter redan då och att iPhone5 (eller vad den kommer kallas) börjar skeppas nån vecka senare.
Spekulationer såklart men inte helt otroligt.
23 september + 7 dagar = 30 sept.
Det stämmer bra med mina gissningar i tråd 23!
Vadå har ni inte redan det?
Den här tråden är lite som att läsa på tidningen mobil som nyss hade en chatt kring iPhone 5
9 frågor av 10 går inte svara på, ingen vet något.
Flera frågor är samma fråga inlindat på olika sätt, när kommer den?
I princip alla frågor om förmodae prestanda får också avfärdas med "vi vet inte".
Givetvis blandar sig en total plattskalle in i leken och börjar spy hat över Apple nånstans på mitten.
Kommer Flash? nej
Kan man rippa CD och lägga i en iPhone? (Ja)
Fråga om ngt helt annat.
Hur är filmvisning ipHone/iPad (inte en iPhone5 fråga)
Kan man få se en bild på den? Nej
vad kommer den kosta? Vet vi inte.
Vad om ipad3 (Inte en iPhone5 fråga)
Kommer den bevisligen släppas i okt? Nej, kan inte bevisas
Kommer den ha Google-navigation? Det vet vi inte.
Vilket datum är ipod-släpp-dagen då den kanske släpps? Inget datum satt (vi vet inte)
När kommer den släppas? (vet inte)
Vilka är de bästa gratisapparna? ( inte en iPhone5-fråga)
Finns den på bild? (nej)
vilken upplösning kommer det bli på iphone 5 på skärmen? (Vet inte)
Kan man stänga av iCloud av säkehetsskäl? (Ja, enl iOS5 Beta)
När släpps IOS5 för iPhone/iPad ? (börjar bli tjatigt nu va? svar : hösten))
Kommer det vara iphone 5 eller iphone 4s som kommer ut ? (vet inte?)
Finns det program som kollar vad man har igång i bakgrunden som "drar data"? (Öh? ej iPhone5 fråga)
när jag kan uppdatera min iphone 4 till IOS 5?
När börjar den säljas i sverige?
Kommer priset bli skyhögt för samma som Android tar hälften för (Androidtroll?)
är det värt att köpa en ny 4a nu eller ska man vänta på 5an?
Vad kan 5ans pris hamna på?
Kommer den ha inbyggt SIM-kort? (enda vettiga frågan) (vet ej...troligen inte)
hur stor chans tror ni det är att nya iphone kommer ha större minne än 16 resp 32 GB? (vet inte)
Kommer Iphone 5 att ha Hdmi utgång (vet inte, kanske via adapter)
Vad gäller för min trasiga iPhone4? (inte en iPhone5-fråga)
Hur kan en så överprisad dyr mobil som är låst till tillverkaren till 110% vara så populär??? Inte särskillt hållbar heller, glassplitter för minsta fall och dyra reparationer. Är det en modetrend kanske som förhoppningsvis försvinner. Hoppas på det...
(Androidtrollet gör entre)
Frågor (flera) kring hur man fixar kontokortsfritt iTunes-konto. (Inte en iPhone5 fråga)
När kommer nya Iphone 5?
har du något bra tips på bästa häst-apparna för iphone? (Öh? Inte en iphone5-fråga)
Synkproblem med Outlook (Inte en iPhone5-fråga)
När kan jag uppgradera min 4 till iOS5?
vilken telefon skulle ni rekomendera mellan iphone 4 och samsung galaxy 2?
rekemonder Iphone 4 eller Samsung galaxy S2 eller vänta till Iphone 5 kommer ut?
Är det värt byta från Android till iPhone? (inte en iphone5 fråga)
går det att synka ipad med iphone? (Nej, man slipper datorsynka i iOS5)
Filskickarfrågor med bluetooth? (svar, nej)
Hur snabb är iPhone4? (inte en iphone5 fråga)
Fråga kring iTunes (inte en iphone5 fråga)
Fråga kring reptålighet på iPhone4 (inte en iphone5 fråga)
Kommer det vara stor skillnad mellan en Iphone 5 och Iphone 4? (vet inte)
Ska ngn gång iPhone ha stöd för flash? (tja, vi började med en flashfråga så... Öh, nej)
Så, kokar man ner den här förbannat tunna soppan, som starkt tyder på att Mobils läsare knappt KAN läsa alls och är i yngre tonåren, så blir det inte mycket kvar. I princip ALLA frågor kring iPhone5 får besvaras med "Vet inte" i någon form.
Nån fråga kring iOS5 kan besvaras. ALLA frågor kring release-datum kan inte besvaras heller.
En soppa lika tunn som "Finsk Sommarsopa" * Serverad av herr Mörner på tidnigen Mobil.
Jag kommer inte börja prenumerera framgent....
* Koskenkorva i en blommig tallrik
Synd bara att de inte går efter min interna klocka... Måndagens kickstart på veckan gör att jag tycker att det redan är fredag:)
Och tidplanen låter... lite väl knapp för mig, min utvecklarlicens går ut den 20:de
Tja det där stämde ju inte så bra. Men den 12 oktober kommer femman!