Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

streama mkv på apple tv 1st gen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2011-09-15 09:37

Läst och försökt hitta bästa sättet. Nu kör jag webdav på min iMac men filmerna (720p, mkv) hackar som tusan genom både Boxee och XBMC.

några andra ideér eller ska jag ge upp? Kör det trådlöst med Airport Extreme.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-15 09:44

Kör på tråd.
Låt filmen "buffra" .

Byt protokoll för fildelning. (till nfs) .... kolla xbmc:s forum för hjälp.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2011-09-15 18:41

Vad tror ni om att koppla en extern HDD till min Airport och sen lägga saker där, går den då att komma åt från XBMC via wlan? Vad är det för share på Airport Extreme?

ATV är bara kompatibelt med låg bitrate på 720p. Kör filmerna genom Handbrake med AppleTV preseten för att koda om.
Eller har du ett Crystal HD kort i Apple TV:n?

Airport Extreme delar ut både på AFP och SMB, du ställer in det i Airport verktyget.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2011-09-15 20:09

Ok, men att köra de genom handbrake tar ju timmar? Någon som testat Crystal HD korten i AppleTV 1st gen?

Funkar bra att hitta filerna från Airport Extreme med HDD men de hackar fortf lika mycket om de är mkv 720p. Darn! JAg soma hade hoppats på smidigt flyt

Alternativet är ju att skaffa en ATV2 istället. Den har inga direkta problem med 720p

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2011-09-15 20:47

Nae det är ju sant, ganska billig lösning faktiskt. 1000 kr vs antal timmar och svärande med massa meck.

Funkar mkv 720p klockers på den streamat?

Ursprungligen av Millow:

Nae det är ju sant, ganska billig lösning faktiskt. 1000 kr vs antal timmar och svärande med massa meck.

Funkar mkv 720p klockers på den streamat?

Ja. Hos mig är det iofs vanlig iTunes-streaming + iFlicks i stället, men eftersom konverteringen från mkv till mp4 är icke-destruktiv så borde det inte vara någon skillnad i själva uppspelningen.

1
Bevaka tråden