Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Hallon:

OM den t.ex. skulle släppas 15/10. Borde dom inte veta det vid det här laget då? Bara en månad bort ju. Eller skall man börja befara att den inte kommer i oktober? Men jag vet inte.. 1 månad kanske är lång tid..?

Ju längre tiden går, ju mer ska man befara.
Men så mycket hype som är kring iPhone 5(mer än någon tekningpryl någonsin?) spelar det nog mindre roll om det presenterar den 2, 3, 4 eller 5 veckor innan den börjar säljas.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-15 19:48
Ursprungligen av Hallon:

OM den t.ex. skulle släppas 15/10. Borde dom inte veta det vid det här laget då? Bara en månad bort ju. Eller skall man börja befara att den inte kommer i oktober? Men jag vet inte.. 1 månad kanske är lång tid..?

Vilka är "dom"?
Jag tror stenhårt på att den kommer 15/10.
4an presenterades 17 dagar innan då det är gott om tid kvar.

För övrigt, kommer den i USA 15/10 lär den inte komma i Sverige förrän slutet på Nov.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-09-16 10:18
Ursprungligen av zappee:

Vilka är "dom"?
Jag tror stenhårt på att den kommer 15/10.
4an presenterades 17 dagar innan då det är gott om tid kvar.

För övrigt, kommer den i USA 15/10 lär den inte komma i Sverige förrän slutet på Nov.

Med "dom" menar jag Apple. Jag menar att dom (Apple) borde väl veta 30 dagar innan släpp om dom kan leverera då eller inte. Men kanske är det då 17 dagar som gäller

Ursprungligen av Hallon:

Med "dom" menar jag Apple. Jag menar att dom (Apple) borde väl veta 30 dagar innan släpp om dom kan leverera då eller inte. Men kanske är det då 17 dagar som gäller

Dom vet nog, men de berättar inte:)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-16 13:23
Ursprungligen av Zimmerman:

På en lördag? Brukar det vara så? Minns inte.

Mja, kollade inte så noga på vilken dag det var. Men runt den 15e

Ursprungligen av Hallon:

Med "dom" menar jag Apple. Jag menar att dom (Apple) borde väl veta 30 dagar innan släpp om dom kan leverera då eller inte. Men kanske är det då 17 dagar som gäller

Klart de vet, men bara för att de vet behöver de ju inte berätta?

På en lördag? Brukar det vara så? Minns inte.

Ursprungligen av zappee:

Jag tror stenhårt på att den kommer 15/10.

Om man ska följa nattens drömmar då jag hade en iPhone 5 var den helt rund Blev lite besviken när jag vaknade..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-09-15 12:23
Ursprungligen av Engalunda:

... var den helt rund...

Som en boll?

Ursprungligen av gunek:

Som en boll?

Ja! Som en platt boll. Min sambo undrade vad jag babblade om klockan halv 6 i morse:)

Fortsätter att hoppas på en ny/större modell: iPhone 5 Screen Protectors Show Elongated Home Button Area - Mac Rumors

Ett inlägg har flyttats hit:
http://www.99.se/notiser/287522-ios-5-beta-tillganglig-nu-13.html

Den här tråden handlar om rykten kring iPhone 5, inte iOS 5.

/Mod

Dessutom kan vi hädanefter alltid länka bild och text här på forumet, om det nu ska vara så.

Ursprungligen av julian-c:

iPad 2-liknande design, ja tack!

Ursprungligen av Brandylf:

iPad 2-liknande design, ja tack!

Jo, tack det vore något. Dock kan jag tycka att den ser lite trist ut. Kan ju iofs ha och göra med fodralet.

Är bilden ovan den första äkta bilden på iPhone 5? Vi vet inte, men bilden på ett läckt skärmskydd kan vara ett eventuellt-avslöjande. BGR var först ut med att lägga märke till bilden som från början kommer från Case-Mate’s hemsida för iPad och iPhone fodral. Det tog inte lång tid innan bilden försvann från hemsidan men självklart fanns det folk som hann spara bilderna.

Bilden, om den föreställer en äkta iPhone 5, bekräftar många av de rykten som gått: tunnare, bredare, och en droppformad botten. Likt Macbook Air. På bilden ser det även ut att kunna vara en baksida helt i aluminium.

I samma veva visar Unwired.hk bild på något som sägs vara ett äkta skärmskydd för iPhone 5. Om så är fallet verkar det även som att hemknappen blir betydligt större än tidigare modeller. Med andra ord, iPhone 5 får helt ny design!

Så vad tror du? Är detta den första bilden på iPhone 5?

Senast redigerat 2011-09-15 23:12

Ingen silent-knapp? Mycket viktigt. Superviktigt. Kanske har dom lagt det på startskärmen/inloggskärmen - mjukvarumässigt. Där kameran också kan kickas igång.

Ursprungligen av julian-c:

Är bilden ovan den första äkta bilden på iPhone 5? Vi vet inte, men bilden på ett läckt skärmskydd kan vara ett eventuellt-avslöjande. BGR var först ut med att lägga märke till bilden som från början kommer från Case-Mate’s hemsida för iPad och iPhone fodral. Det tog inte lång tid innan bilden försvann från hemsidan men självklart fanns det folk som hann spara bilderna.

Bilden, om den föreställer en äkta iPhone 5, bekräftar många av de rykten som gått: tunnare, bredare, och en droppformad botten. Likt Macbook Air. På bilden ser det även ut att kunna vara en baksida helt i aluminium.

I samma veva visar Unwired.hk bild på något som sägs vara ett äkta skärmskydd för iPhone 5. Om så är fallet verkar det även som att hemknappen blir betydligt större än tidigare modeller. Med andra ord, iPhone 5 får helt ny design!

Så vad tror du? Är detta den första bilden på iPhone 5?

Ursprungligen av Zimmerman:

Ingen silent-knapp? Mycket viktigt. Superviktigt. Kanske har dom lagt det på startskärmen/inloggskärmen - mjukvarumässigt. Där kameran också kan kickas igång.

Jo, på andra sidan än den suttit förut. Så har ju ryktena varit en tid nu.

Aha. Det är bra isåfall. Mycket bra. Klart många har pillat på den knappen av misstag när dom pillat på volymen i fickan etc. Och nu när ena volymknappen även blir kameraslutarknapp så är det nog lämpligt att flytta över tyst-knappen. Det är sådana här detaljer som dom filar på inom seriösa IT-koncerner. Bl.a.

Ursprungligen av theplague:

Jo, på andra sidan än den suttit förut. Så har ju ryktena varit en tid nu.

Ursprungligen av Zimmerman:

Ingen silent-knapp?

Enligt ryktena så har den flyttat över till andra sidan. Titta på bilden, bredvid kameran.

Svarta volymknappar/strömknapp osv är bara fel. Hoppas verkligen inte att den ser ut som på bilden, då blir jag ledsen i ögat.

Ursprungligen av keptang:

Svarta volymknappar/strömknapp osv är bara fel. Hoppas verkligen inte att den ser ut som på bilden, då blir jag ledsen i ögat.

Kan delvis hålla med, men jag kan faktiskt tycka att det blir snyggare eller mer "enhetligt" om den går i samma stuk som iPad.

Det kan vara svarta metalknappar

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-16 09:40

"We’re just weeks away from the announcement of the new Apple iPhone 5"

Plenty of Chatter About a New iPhone - NYTimes.com

Och det ska tydligen komma två versioner och femman har produktionsproblem

New York Times: iPhone announcement in weeks. Yes, we have more. | 9to5Mac | Apple Intelligence

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-09-16 10:22
Ursprungligen av zappee:

"We’re just weeks away from the announcement of the new Apple iPhone 5"

Plenty of Chatter About a New iPhone - NYTimes.com

Och det ska tydligen komma två versioner och femman har produktionsproblem

New York Times: iPhone announcement in weeks. Yes, we have more. | 9to5Mac | Apple Intelligence

"We therefore think that iPhone 5 will be delayed slightly at the very least and may see shortages all the way into 2012."

Ser ganska snygg ut - det lilla som jag kan se:)

Äntligen här... Ipad Nano

Senast redigerat 2011-09-16 12:42

Äsch det är en iPhone 2

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-09-16 13:08
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Äsch det är en iPhone 2

Nej nej, det är en iPad mini!

Ursprungligen av Hallon:

Nej nej, det är en iPad mini!

Mini är för desktops - på portabla enheter så använder vi iPad Nano istället;)

Ursprungligen av BlackSmp:

Mini är för desktops - på portabla enheter så använder vi iPad Nano istället;)

Jaså? iPod mini då?

Ursprungligen av Capeman:

Jaså? iPod mini då?

Skit också. Avslöjad:)

Jag tror det finns en möjlighet att:

- iPhone 5 home-knappen försvinner och ersätts med en tryckkänslig yta som är bredare än vad home-knappen motsvarar idag. Detta för att skapa en telefon som är så gott som ALL-GLASS-DISPLAY

- Att baksidan blir i liquidmetal som tillåter att radio signaler passerar till skilnad mot aluminium som inte har denna egenskap ..

Bevaka tråden