Jag har en MBP från mid '09 som jag börjar ana att disken kan vara på bommen, jag vet inte vad ni säger?
Jag har kört skivverktyg och kontrollerat behörigheter samt kontrollerat ytan och den rapporterar i stort sett alltid om något. Den verkar reparera men när jag sedan kör verktyget igen så hittar den samma saker igen. Det största praktiska problemet jag har är det absolut senaste, att när jag ansluter iPhone eller iPad till datorn för att senare köra en synk (den körs inte per automatik) så tar det oftast inte många sekunder innan datorn helt fryser. Det kommer någon form av färgad linje över skärmen, kan vara både vertikal eller horisontell, och jag måste döda datorn helt på knappen.
Jag tycker också att start av program tar lite längre tid numera, kan vara basic-mjukvaror som iTunes eller Mozilla. Kanske ska nämna att jag kör Lion, installerad direkt från MAS rakt ovanpå en vid tillfället fullt uppdaterad Snow Leopard.
Vad tror ni? Kan man göra närmare kontroller för att utröna om det verkligen är disken? Om inte, vad kan det då vara?