- Capeman
- Medlem ●
- Malmö
Nu finns appen ute i App Store:
Google+ for iPhone 3G, iPhone 3GS, and iPhone 4 on the iTunes App Store
… och nu finns en uppdatering till den. *laddar hem uppdatering*
Nu finns appen ute i App Store:
Google+ for iPhone 3G, iPhone 3GS, and iPhone 4 on the iTunes App Store
Konstigt, hittar den i iTunes men inte om jag söker på "google+" på AppStore i min iPhone. Synca är otroooligt jobbigt
Konstigt, hittar den i iTunes men inte om jag söker på "google+" på AppStore i min iPhone. Synca är otroooligt jobbigt
Det är för att den är så färsk. Appar dyker alltid upp i iTunes App Store en stund innan de kommer till App Store i iPhone.
Här är anledningen till uppdateringen.
https://plus.google.com/111499908439497508351/posts/dESepcDjBZi
Jag blev nyfiken på googles produkter och hur det har gått för dem.
Om vi bortser från annonseringen och sökningarna så ser jag att följande produkter har slagit/failat för Google:
Sökmotor:
Gmail: Flip: Eftersom de erbjöd bra villkor och en bra tjänst och det inte spelar någon roll vilken mejlleverantör som mina vänner här
GCalender: Neutral med tonvikt åt flip, bra produkt, går att importera till olika verktyg, jag kan ha mitt kalenderverktyg utan att bekymra sig om vad andra har
Picasa: Flip tror jag. Detta var väl en inköpt produkt? Det finns ingen fotodelningtjänst som dominerar och det spelar ingen roll eftersom vi kan ha flera olika samtidigt
YouTube: Onekligen flip men det var flip redan innan Google köpte den
Wave: Flop, flop, flop
Buzz: Flop, flop, flop
Google+: ...
Var hemma hos en vän som var väldigt g+-entusiastisk och demade det hela.
Ärligt talat... det är banne mig värre än Fb, vilket jag inte hade kunnat föreställa mig i min vildaste fantasi. Google är sin vana trogen smartare - de har hittat på ett sätt att crowdsourca profilering av hela befolkningen. Du skapar din profil, och skapar dina grupper ("cirklar"). Vänner, familj, arbetskamrater, båtklubben, golfklubben, bostadsrättsföreningen, affärskontakter o.s.v. Alla som hamnar i grupperna har dig som kontakt och klassificerar dig på motsvarande sätt. Har man något hundratal kontakter kommer google veta precis ALLT om dig - vem du har som familj, var du jobbar, vilka hobbies och intressen du har, vem du känner, vem du vänstrar med, vilka du pluggat med, vem du röstar på... De har lagt ut jobbet med att detaljprofilera hela befolkningen på befolkningen, men det är ju de som ytterst äger datat.
Ni som använder detta får allt hoppas på att det bara är riktad reklam som den här informationen kommer säljas/överlåtas till.
Var hemma hos en vän som var väldigt g+-entusiastisk och demade det hela.
Ärligt talat... det är banne mig värre än Fb, vilket jag inte hade kunnat föreställa mig i min vildaste fantasi. Google är sin vana trogen smartare - de har hittat på ett sätt att crowdsourca profilering av hela befolkningen. Du skapar din profil, och skapar dina grupper ("cirklar"). Vänner, familj, arbetskamrater, båtklubben, golfklubben, bostadsrättsföreningen, affärskontakter o.s.v. Alla som hamnar i grupperna har dig som kontakt och klassificerar dig på motsvarande sätt. Har man något hundratal kontakter kommer google veta precis ALLT om dig - vem du har som familj, var du jobbar, vilka hobbies och intressen du har, vem du känner, vem du vänstrar med, vilka du pluggat med, vem du röstar på... De har lagt ut jobbet med att detaljprofilera hela befolkningen på befolkningen, men det är ju de som ytterst äger datat.
Ni som använder detta får allt hoppas på att det bara är riktad reklam som den här informationen kommer säljas/överlåtas till.
Google vet redan allt om dig!
Efter att ha använt iphone appen i några dagar så måste jag säga att den är rätt så seg, men kan bero på att jag har en iphone 3G.
Något jag där i mot gillar är "nearby" läget i streamen. Rätt så intressant att se vad folk i ens omgivning skriver (offentliga posts). Såg också att det var en del företag som gjorde lite reklam ex. Macrent, skrev att dom hade alla iPad modeller inne (det var faktiskt en kille som nappade).
Detta måste jag säga är rätt smart. Man går runt på stan och kan ta del av erbjudanden i ens närhet.
Blev glatt överraskad av denna funktion helt enkelt!
Finns ett tillägg till Safari, Chrome och Firefox som innebär att man kan integrera Twitter och Facebook i Google+ nu, installerade det nyss så kan inte riktigt utvärdera det ännu men verkar lovande !
Start Google Plus | Convert Facebook to Google+
Finns ett tillägg till Safari, Chrome och Firefox som innebär att man kan integrera Twitter och Facebook i Google+ nu, installerade det nyss så kan inte riktigt utvärdera det ännu men verkar lovande !
Start Google Plus | Convert Facebook to Google+
Jag har också precis installerat tillägget
Som du säger, det verkar lovande... vi får väl se om ett tag hur vi utvärderar det.
Har precis samma upplevelse som Mija - total flopp. Jag har ett konto och jag har varit inloggad ett par gånger. Känns meningslöst.
Samma här. Jag har lyckats få ihop 4-5 vänner på Google+, men sen var det stopp. Personligen är jag jättenöjd med Googles upplägg. G+ är snabbt och snyggt och den här lösningen med "Kretsar" är himla bra.
Men det spelar ju ingen roll hur bra G+ är, vanligt folk byter inte bort Facebook för det. Och ingen vill hålla på och trixa med två sociala nätverk (även om Twitter lyckats rätt bra som komplement till Facebook).
Men jag släpper inte greppet om G+ så lätt så jag försöker hitta sätt att integrera Facebook med G+. Här är några varianter (tillägg till Chrome):
Extended Share for Google Plus
Publish Sync for Google+
SGPlus
SGPlus har jag testat en del och det tillägget är kanske mest lovande. Tillägget försöker presentera Facebook-nyheterna i G+. Tyvärr var det lite buggigt så jag avinstallerade det. Men med lite uppdateringar så kan det bli riktigt bra.
Flopp, för min del
Google kom nu på att de inte gillade mitt namn och krävde att jag skulle ändra och därefter skicka in kopia på id-kort. Det gjorde att jag fick loss tummarna och raderade mitt konto. Hade ett 30-tal personer i mina kretsar och fanns med hos lite fler men bland oss var det inte mycket till aktivitet. För krångligt med kretsarna så till slut la alla upp allt som offentligt men twittrade eller facebookade nog oftare. Vissa gjorde allt om samma sak vilket gjorde det minst sagt tjatigt
Jag tror att Google kom för sent och gjorde för mycket av samma sak som Twitter och facebook. Upplevde samma sak som Mija - när första hajpen var över så ville ingen ha inbjudningar.
Total flopp för min del. Ingen jag känner är där, 90% vet inte ens vad det är. De flesta har fullt sjå med Facebook. Om man kunde integrera dem så allt man skrev på den ena dök upp på den andra så kunde man kanske använda det.
Känner samma sak, väntar snällt på att Hootsuite.com börjar stödja Google+.
Läser tråden och tycker det känns bra att man inte hoppade på det.
Gick ju ur facebook för rätt länge sedan och kände att jag fick tillbaka mitt
eget liv. Känner inte för att ge bort det en gång till.
Kan verkligen rekommendera gå ur FB.
Jag har full förståelse för dig, men jag med många andra tycker det är perfekt att använda FB till att hålla kontakten med släkt och vänner i andra länder. Jag ser dock vissa bekanta där till och med man och hustru tycks kommunicera huvudsakligen via FB.
Jag har full förståelse för dig, men jag med många andra tycker det är perfekt att använda FB till att hålla kontakten med släkt och vänner i andra länder. Jag ser dock vissa bekanta där till och med man och hustru tycks kommunicera huvudsakligen via FB.
Jag har svårt att förstå människor som uppger att de "kliver av Facebook och får tillbaka sitt liv". Sociala medier är i mina ögon ett suveränt socialt verktyg!
Sorry, offtopic... kolla in min nya tråd där jag utforskar saken vidare.