Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Å andra sidan var Apple först. Egentligen påminner inte iPhone om någon annan lur - det är andra lurar som påminner om iPhone. Alltid. Jämt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Knappen på den svarta påminner om... Samsung

Ännu mera "seriösa"(fråga mig inte vad det betyder, det handlar om min känsla) rykten: AppleInsider | Apple said to release new iPhone 5 alongside China-focused 'iPhone 4-plus'

helt klart snyggast ... ett givet köp

Om knappen blir avlång misstänker jag att den inte alls kommer vara bara en knapp utan nån slags touchyta, kanske i samma material som touchpaden på en MBP för att utför olika slags kommandon. Annars tycker jag def Apple är ute och cyklar om de bara skulle ändra knappen från rund till oval/avlång.

Ursprungligen av theplague:

Om knappen blir avlång misstänker jag att den inte alls kommer vara bara en knapp utan nån slags touchyta, kanske i samma material som touchpaden på en MBP för att utför olika slags kommandon. Annars tycker jag def Apple är ute och cyklar om de bara skulle ändra knappen från rund till oval/avlång.

Exakt vad jag menade med mina tidigare inlägg ..

För övrigt så sitter jag och tänker på om Apple "bara" släpper en iPhone 4+

Låt oss säga att iPhone 4+ innehåller:

- A5 Processor
- Bättre batteritid
- 32 eller 64 GB flashminne
- 8 MP Kamera (Rear Camera) (5 MP är det på nuvarande iPhone 4)
- 2 MP Kamera (Front Kamera) (0.3 MP är det på nuvarande iPhone 4)
- FaceTime HD över WiFi
- FaceTime över 3G
- 802.11n 5 Ghz (2.4 är det på nuvarande)

kommer ovanstående att räcka ????

Vad tror ni ???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-20 11:44
Ursprungligen av gotfredsen:

Exakt vad jag menade med mina tidigare inlägg ..

För övrigt så sitter jag och tänker på om Apple "bara" släpper en iPhone 4+

Låt oss säga att iPhone 4+ innehåller:

- A5 Processor
- Bättre batteritid
- 32 eller 64 GB flashminne
- 8 MP Kamera (Rear Camera) (5 MP är det på nuvarande iPhone 4)
- 2 MP Kamera (Front Kamera) (0.3 MP är det på nuvarande iPhone 4)
- FaceTime HD över WiFi
- FaceTime över 3G
- 802.11n 5 Ghz (2.4 är det på nuvarande)

kommer ovanstående att räcka ????

Vad tror ni ???

Facetime över 3G har inte så mycket med luren att göra utan mer med iOS.

Ursprungligen av Trineo:

Facetime över 3G har inte så mycket med luren att göra utan mer med iOS.

I know, I know ... men det är inte första gången Apple låser en feature till model och inte operativsystemet .. se bara MMS som inte "fungerar" på iPhone 2G fast det tekniskt set är möjligt och helt möjligt om den är en hackad iPhone 2G så historien utvisar att det är inget nytt ..

så än en gång

Låt oss säga att iPhone 4+ innehåller:

- A5 Processor
- Bättre batteritid
- 32 eller 64 GB flashminne
- 8 MP Kamera (Rear Camera) (5 MP är det på nuvarande iPhone 4)
- 2 MP Kamera (Front Kamera) (0.3 MP är det på nuvarande iPhone 4)
- FaceTime HD över WiFi
- FaceTime över 3G
- 802.11n 5 Ghz (2.4 är det på nuvarande)

kommer ovanstående att räcka ????

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-20 11:41

Byter de processor från A4 till A5 tror jag inte de kallar den iPhone 4+ eller 4s, utan iPhone 5.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-20 11:46

För mig, absolut...dock vill jag ha annan formfaktor, det hade varit alldeles för tråkigt att få dras med iPhone 4-formen ett helt år till.

Ursprungligen av zinned:

För mig, absolut...dock vill jag ha annan formfaktor, det hade varit alldeles för tråkigt att få dras med iPhone 4-formen ett helt år till.

jo de flesta vill nog ha en ny form faktor men jag tror inte det blir det .. bara en bättre iPhone 4 helt enkelt .. själv är jag kluven .. vet inte om det är nog .. kanske , kanske inte ...

om nu Apple skulle "uppfinna" ett nytt typ av batteri som är markant bättre .. så då kanske det är en deal ..

Klara nya standarder verkar det som. Men hur oväntat var det egentligen? Dock en nyhet.

iPhone 5 Will Support 21Mbps HSPA+ Network, Says China Unicom (video) » M.I.C. Gadget

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-20 11:54

För mej duger formen mer än väl. Varför ändra för att man ska ändra, det ska ju i så fall bli till något bättre.... Men vi får väl se vad Apple tycker.

har helt glömt att Apple kanske har NFC som en joker ..

Kan faktiskt se Tim Cook presentera ...

In 2007 Apple reinvented the phone ...now Apple will reinvent the wallet ...

åså kommer det representanter från VISA, MASTERCARD osv på scenen ... helt klart möjligt ..

Ursprungligen av gotfredsen:

har helt glömt att Apple kanske har NFC som en joker ..

Kan faktiskt se Tim Cook presentera ...

In 2007 Apple reinvented the phone ...now Apple will reinvent the wallet ...

åså kommer det representanter från VISA, MASTERCARD osv på scenen ... helt klart möjligt ..

När iphone kom så var det så annorlunda så man presenterade en helt ny produkt.
Google har ju redan lanserat NFC(google wallet) så där blir man ju två på marknaden.
Men visst är det spännande teknik, dock tror jag det är några år framåt innan vi börjar se genomslag i lilla Sverige.

Ursprungligen av gotfredsen:

har helt glömt att Apple kanske har NFC som en joker ..
Kan faktiskt se Tim Cook presentera ...
In 2007 Apple reinvented the phone ...now Apple will reinvent the wallet ...
åså kommer det representanter från VISA, MASTERCARD osv på scenen ... helt klart möjligt ..

Ja, det är väl inte helt omöjligt. Google har inte lyckats med NFC i nämnvärd omfattning, men om Apple har lyckats nå ett avtal med de stora aktörerna som MasterCard och VISA och hittat en hållbar lösning så är det väl inte otänkbart. Jag tror inte att man från Apples sida skulle lansera NFC om det inte finns en långsiktig grund. Man vill nog inte uppleva samma "misslyckande" som Google har gjort hittills.

Okej, jag går händelserna i förväg sett till Google Wallet. Nu skulle jag ha sparat lite mer information vad jag grundar mitt påstående på gällande företagets misslyckande med NFC-tekniken. Tills dess blir det, som Zimmerman säger, historiens snabbaste sågning av en (relativt!) ny teknik.

Senast redigerat 2011-09-20 13:58
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Ja, det är väl inte helt omöjligt. Google har inte lyckats med NFC i nämnvärd omfattning, men om Apple har lyckats nå ett avtal med de stora aktörerna som MasterCard och VISA och hittat en hållbar lösning så är det väl inte otänkbart. Jag tror inte att man från Apples sida skulle lansera NFC om det inte finns en långsiktig grund. Man vill nog inte uppleva samma "misslyckande" som Google har gjort hittills.

De lanserade Google wallet igår och du pratar redan om ett misslyckande?
Känns lite väl snabbt kalla det för misslyckande 1 dag efter att det lanserats.

This Day in Tech: Google Wallet launches | Business Tech - CNET News

Ursprungligen av mendezzz:

De lanserade Google wallet igår och du pratar redan om ett misslyckande?
Känns lite väl snabbt kalla det för misslyckande 1 dag efter att det lanserats.

This Day in Tech: Google Wallet launches | Business Tech - CNET News

Jag trodde att Wallet var lanserat sedan en tid tillbaka. Hur som helst så kanske jag skulle ha sparat information vad jag grundade mitt påstående om Googles misslyckande med NFC på. Det hade gett det hela lite större vikt och kanske gjort det lite "stadigare".

I vilket fall så tror jag inte att Google Wallet kommer att göra några framgångar. Enligt CNet (som du själv hänvisar till) så kommer tjänsten bara att kunna köras på Samsung Nexus S, och då med Sprint Nextel Network. Hur många av världens användare möter dessa krav? Och hur många av de amerikanska användarna kör både Nexus S och Sprint? Om Apple "adopterar" tekniken i sin kommande iPhone 4 så tror jag, men jag är inte helt säker, att tekniken når betydligt fler på den amerikanska marknaden. Jag tror även att Apple har kapacitet att snabbare skapa en spridning av tekniken. Har man dessutom MasterCard, VISA m.fl. på tåget så kan det bli en succé som Google inte ens klarar av att möta på den amerikanska marknaden.

Men jag är en "hobbybedömare". Vad som sker återstår att se.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag trodde att Wallet var lanserat sedan en tid tillbaka. Hur som helst så kanske jag skulle ha sparat information vad jag grundade mitt påstående om Googles misslyckande med NFC på. Det hade gett det hela lite större vikt och kanske gjort det lite "stadigare".

Du tänker nog på när de gick ut och annonserade tjänsten?

Google Wallet: What to Expect at Google's NFC Event | PCWorld

Ursprungligen av BlackSmp:

Du tänker nog på när de gick ut och annonserade tjänsten?

Google Wallet: What to Expect at Google's NFC Event | PCWorld

Ja, förmodligen så var det vad som låg närmast i minnet. Och sedan något separat snack gällande Googles NFC-satsning i sig, och då inte i direkt anslutning till specifikt Google Wallet som man uppenbarligen sparkade igång på allvar för en dag sedan.

Detta är nog världshistoriens snabbaste sågning av en ny teknik :-D.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Google har inte lyckats med NFC i nämnvärd omfattning...

Ursprungligen av Zimmerman:

Detta är nog världshistoriens snabbaste sågning av en ny teknik :-D.

Men det är ju rätt - Google kan inte vara först - då har de ju ingen teknik att kopiera:)

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-09-20 12:53

Det här är ju lite intressant. Kanske hade det räckt med en ny design för att göra "den stora massan" nöjda

Ursprungligen av Hallon:

Det här är ju lite intressant. Kanske hade det räckt med en ny design för att göra "den stora massan" nöjda

Ja, imponerande. Samma sak rapporterades från USA häromveckan(minns inte vilket operatör, men jag antar att vilken det än var speglar det hur det ser ut hos resten med).

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-20 14:01

Är jag den enda som verkligen saknar en 4" Retina Display på iPhone..? Det är min största förhoppning på nästa iPhone!

Ursprungligen av Pain Reaper:

Är jag den enda som verkligen saknar en 4" Retina Display på iPhone..? Det är min största förhoppning på nästa iPhone!

Är kluven, har inte saknat större display på min 3gs under de ca 2 år jag haft den.
Men för en vecka sen plockade jag ut en galaxy s2 i jobbet och kör den parallellt med iphonen och nu har faktiskt iphonens display känts lite lnite, men jag tror att om jag inte kört dem samtidigt så är det inte något jag skulle tänka på.

Samsung tänker stoppa iPhone 5 i hela Europa?

Som vi kunde berätta tidigare planerar Samsung att stoppa iPhone 5 i Korea så fort den efterlängtade telefonen når butikerna. Men riktigt så illa är det inte… Det är faktiskt värre. Nu hävdar Reuters att stoppet även gäller för hela Europa. Deras källa berättar följande:

Samsung Electronics Co is considering legal action to ban sales of Apple’s new iPhone, a source familiar with the matter said on Tuesday, in what could be its strongest step to defend against claims by the U.S. firm that the South Korean firm had copied its product designs. The source declined to elaborate further on where Samsung planned to take legal actions and the Maeil Business Newspaper reported that the South Korean firm may seek injunction request on Apple’s new iPhone in Europe.

Om Samsung ger sig på Europamarknaden kan Sverige bli ett av de länder som kan bli utan iPhone 5.
Jag har skrivit en del om detta och Korea planerna över på mrapple.se för er som är nyfikna.

Jag känner att det här patentkriget börjar gå överstyr...Är det någon som tror att de faktiskt kan lyckas? :/

Ursprungligen av julian-c:

...Jag känner att det här patentkriget börjar gå överstyr...Är det någon som tror att de faktiskt kan lyckas? :/

Jupp, det kan de om de har tillräckligt på fötterna.

Senast redigerat 2011-09-21 07:39
Ursprungligen av PeeMaN:

Jupp, det kan de om de har tillräckligt på fötterna.

Vilket de inte kommer ha.

Ursprungligen av theplague:

Vilket de inte kommer ha.

Det har du ingen större vetskap om.

Bevaka tråden