Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder som skickas med Mail blir pyttesmå och byter namn

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag skickar mail med bilagda bilder, händer det ofta att de byter namn från ursprungsnamnet till image001.jpg och blir ett par k stora och dessutom förvrängda. De gånger detta har hänt är när jag skickar mail till PC-användare. När jag skickar samma mail till mig själv blir bilden normal. Detta hände aldrig innan jag uppgraderade till Lion. Jag har senaste versionen och ångrar varje dag att jag inte behöll SnowLeopard.

Min dator är en iMac 27", 2,8 GHz i7 och jag har valt "Verklig storlek" på bilden, så det är inte problemet.

Kanske kan du hitta några tips här:
http://www.99.se/apple-programvara/263909-bilder-skickade-via-mail-minskar-i-storlek.html

Inte exakt samma frågeställning, men besläktad...

Tack, Jesper, för tipset men problemet är nog helt Lion-relaterat eftersom det dök upp efter uppgraderingen. Och, som sagt, jag har valt "Verklig storlek" och det tycks funka när man skickar mailet till andra macar.

Ursprungligen av Arnold Corns:

Tack, Jesper, för tipset men problemet är nog helt Lion-relaterat eftersom det dök upp efter uppgraderingen. Och, som sagt, jag har valt "Verklig storlek" och det tycks funka när man skickar mailet till andra macar.

Låter som ett Lion-relaterat problem för jag har aldrig stött på detta under Leopard eller Snow Leopard..

1
Bevaka tråden