Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PeeMaN:

Det har du ingen större vetskap om.

Det är MYCKET som yttrats i den här tråden utan någon större vetskap. Men snälla, börja inte påpeka det i samtliga dessa fall. Skulle bara kännas väldigt onödigt.

Ursprungligen av theplague:

Det är MYCKET som yttrats i den här tråden utan någon större vetskap. Men snälla, börja inte påpeka det i samtliga dessa fall. Skulle bara kännas väldigt onödigt.

Det är därför den ligger i avdelningen för aktuella rykten. Om någon sitter inne med korrekt information är detta ju per definition inte ett rykte utan fakta.

Ursprungligen av pmarriott:

Det är därför den ligger i avdelningen för aktuella rykten. Om någon sitter inne med korrekt information är detta ju per definition inte ett rykte utan fakta.

Jag håller fullständigt med.

Ursprungligen av julian-c:

Samsung tänker stoppa iPhone 5 i hela Europa?

Som vi kunde berätta tidigare...

Vilka är "vi"? Och varför ser ditt inlägg ut som en nyhetsartikel?

Du skriver som om du är redaktör/artikelförfattare här på 99.se. Det är du inte, så vitt jag vet.

Det här är väl snäppet bättre än att bara länka till din egen sajt hela tiden, men känns ändå lite konstigt.

Skriv "vanliga" inlägg, tack! Och du får gärna länka till din sajt, bara det framgår tydligt i inlägget att det är din egen sajt du länkar till.

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-21 10:31

Alltså, hur seriöst är det att säga att man ska stoppa en produkt för patent/design-intrång innan man ens vet hur den ser ut eller vad den innehåller. Faktiskt är det väl också så att Apple aldrig bekräftat att det kommer en iPhone 5?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-21 11:05
Ursprungligen av -David-:

Alltså, hur seriöst är det att säga att man ska stoppa en produkt för patent/design-intrång innan man ens vet hur den ser ut eller vad den innehåller. Faktiskt är det väl också så att Apple aldrig bekräftat att det kommer en iPhone 5?

Därför att de vet vad den kommer kunna göra... i detta fall ringa och komma åt nätverk.

Ursprungligen av -David-:

Alltså, hur seriöst är det att säga att man ska stoppa en produkt för patent/design-intrång innan man ens vet hur den ser ut eller vad den innehåller. Faktiskt är det väl också så att Apple aldrig bekräftat att det kommer en iPhone 5?

Det är väl så att samsung sitter på några grundläggande patent inom umts som ingår i standarden.

http://thisismynext.com/2011/04/29/samsung-sues-apple-infringing-10-patents-closer/

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-09-21 12:43

OM Samsung skulle lyckas och verkligen stoppa iPhone 5 - kommer då de som planerat att köpa en iPhone i stället köpa en Samsung - eller kommer alla bara hata Samsung. Jag vet att jag kommer göra det (hata), men åter igen så är det kanske bara vi neerdar som bryr oss (?).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-21 15:14
Ursprungligen av Hallon:

OM Samsung skulle lyckas och verkligen stoppa iPhone 5 - kommer då de som planerat att köpa en iPhone i stället köpa en Samsung - eller kommer alla bara hata Samsung. Jag vet att jag kommer göra det (hata), men åter igen så är det kanske bara vi neerdar som bryr oss (?).

Borde då inte alla Samsungkunder hata Apple för precis just samma orsak?

Det trista i det hela är att hur det än går så är kunderna förlorarna.

Ursprungligen av Trineo:

Borde då inte alla Samsungkunder hata Apple för precis just samma orsak?

Det trista i det hela är att hur det än går så är kunderna förlorarna.

Han skriver ju att det kanske bara är nerdarna som bryr sig, inte alla kunder, som du nu är inne på.
Det finns nog säkert Samsungnerdar i Tyskland och Australien som hatar Apple. Men jag tror inte Samsungnördarna är så många.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-21 15:47
Ursprungligen av theplague:

Han skriver ju att det kanske bara är nerdarna som bryr sig, inte alla kunder, som du nu är inne på.
Det finns nog säkert Samsungnerdar i Tyskland och Australien som hatar Apple. Men jag tror inte Samsungnördarna är så många.

Skall jag vara ärlig så tror jag nog att Apple´s krig mot Samsung drar upp "hat" från fler än bara samsungs kunder... tycker personligen att det gått långt överstyr och förstår faktiskt Samsungs behov av att "ge tillbaka".

Inför den 4 Oktober så gissar jag efter noggrant funderande på ...

- A5 Processor (med 9x snabbare grafik)
- Qualcoom Dual GSM/CDMA baseband
- Bättre batteritid
- 32 eller 64 GB flashminne
- 8 MP Kamera (Rear Camera) (5 MP är det på nuvarande iPhone 4)
- 2 MP Kamera (Front Kamera) (0.3 MP är det på nuvarande iPhone 4)
- FaceTime HD över WiFi
- FaceTime över 3G
- 802.11n 5 Ghz (2.4 är det på nuvarande vilket är långsammare än 5Ghz) (så nya iPhone får snabbare WiFi helt enkelt ..)
- iOS 5.0

- Önsketänkande ---
- Liquidmetal baksida - Möjliggör (Tunnare design, färre delar, släpper igenom radiosignaler tex NFC)
- NFC (Apple reinvents the Wallet)

- iOS SDK utökas med möjligheten att programmera 3:e parts program som utnyttjar NFC enheten . Detta för att tex bussbolag skulle kunna utveckla sin egna App som via NFC enheten kan prata med bussens NFC enhet ..

Senast redigerat 2011-09-21 15:59
Ursprungligen av gotfredsen:

Inför den 4 Oktober så gissar jag efter noggrant funderande på ...

- A5 Processor (med 9x snabbare grafik)
- Qualcoom Dual GSM/CDMA baseband
- Bättre batteritid
- 32 eller 64 GB flashminne
- 8 MP Kamera (Rear Camera) (5 MP är det på nuvarande iPhone 4)
- 2 MP Kamera (Front Kamera) (0.3 MP är det på nuvarande iPhone 4)
- FaceTime HD över WiFi
- FaceTime över 3G
- 802.11n 5 Ghz (2.4 är det på nuvarande vilket är långsammare än 5Ghz) (så nya iPhone får snabbare WiFi helt enkelt ..)
- iOS 5.0

What about det yttre?

Ursprungligen av theplague:

What about det yttre?

jag har lagt till mitt önsketänkande ovan också

enligt bgr blir det ingen iphone 5. Bara en iphone 4s i år. Lagom kul.

Wedge: Apple's 'iPhone 4S' will be only new model to launch this year

  • Medlem
  • 2011-09-22 00:46
Ursprungligen av julian-c:

enligt bgr blir det ingen iphone 5. Bara en iphone 4s i år. Lagom kul.

Wedge: Apple's 'iPhone 4S' will be only new model to launch this year

Det ryktet tror jag inte mycket på. Skall bli intressant vad som händer den 5:e.

Ursprungligen av julian-c:

enligt bgr blir det ingen iphone 5. Bara en iphone 4s i år. Lagom kul.

Wedge: Apple's 'iPhone 4S' will be only new model to launch this year

varför säger du så ? ...

som jag skrivit så kan en iPhone 4s / 4+ mycket väll innehålla

- A5 Processor (med 9x snabbare grafik)
- Qualcoom Dual GSM/CDMA baseband
- Bättre batteritid
- 32 eller 64 GB flashminne
- 8 MP Kamera (Rear Camera) (5 MP är det på nuvarande iPhone 4)
- 2 MP Kamera (Front Kamera) (0.3 MP är det på nuvarande iPhone 4)
- FaceTime HD över WiFi
- FaceTime över 3G
- 802.11n 5 Ghz (2.4 är det på nuvarande vilket är långsammare än 5Ghz) (så nya iPhone får snabbare WiFi helt enkelt ..)
- iOS 5.0

och ovanstående förbättringar är väl hur bra som helst i så fall ..

bara för att det inte är ett "nytt skall" så är det "Lagom kul" ?

- Skall vi inte sluta vara ytliga och tänka att det är faktiskt insidan som räknas ..

jag skulle nog helt klart byta om Apple levererar 5 saker på listan
1. Bättre batteri tid
2. Äkta 802.11n (5Ghz)
3. FaceTime över 3G
4. Bättre kamera (Full HD - 1080p)
5. Mer lagringsutrymme.

Det räcker för mig ..

Ursprungligen av -David-:

Alltså, hur seriöst är det att säga att man ska stoppa en produkt för patent/design-intrång innan man ens vet hur den ser ut eller vad den innehåller. Faktiskt är det väl också så att Apple aldrig bekräftat att det kommer en iPhone 5?

Du inser att om Samsung lämnar in en stämning mot Apple så får Apple inte släppa "iPhone 5" innan utredning kring stämningen är klar och releasen kan då bli uppskjuten vilket skulle vara negativt för Apple och därmed positivt för Samsung.. Det suger men jag förstår Samsung helt och hållet!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-22 09:55
Ursprungligen av Pain Reaper:

Du inser att om Samsung lämnar in en stämning mot Apple så får Apple inte släppa "iPhone 5" innan utredning kring stämningen är klar och releasen kan då bli uppskjuten vilket skulle vara negativt för Apple och därmed positivt för Samsung.. Det suger men jag förstår Samsung helt och hållet!

Problemet är att de måste veta exakt vad det är innan. För att en domstol ska stoppa en lansering (inhibition) måste Samsung prima facie bevisa att det skulle göra ett intrång i deras rättigheter. Att meddela att man ska stämma någon för en produkt som inte finns, eller ens finns beskriven, är inte seriöst.

Det enda alternativet jag ser är att det skulle ha något på iOS 5, men det är något helt annat än iPhone 5.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-22 10:19

Jag kommer att byta oavsett vad det är för något som kommer...

Ursprungligen av Cokey:

Jag kommer att byta oavsett vad det är för något som kommer...

å det är bara för att du är en "early adopter" vilket är bra för utan "early adopters" så hade aldrig någon produkt slagit igenom ..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-22 22:35
Ursprungligen av gotfredsen:

å det är bara för att du är en "early adopter" vilket är bra för utan "early adopters" så hade aldrig någon produkt slagit igenom ..

Njae det vet jag inte om jag är.

Men nu har jag haft denna telefonen i mer än ett år. Jag är van att byta telefon 3-6 gånger per år då jag tidigare varit en riktig mobilnörd och bytt så fort det kommit något nytt och bättre på marknaden. Men sen jag gick in på iPhone så är jag helt såld, kommer aldrig (troligtvis inte) ha något annat. Vill helt enkelt inte ha något annat, tycker allt annat jag prövar är sämre på massor olika sätt.

Min första iPhone var för mig så viktig och betydelsefull att jag köpte min första Apple dator, MacBook Pro, sen en iPad och nu har jag köpt mig en MacBook Air i somras. Även min fru har hunnit med en 3GS och en 4:a som snart även den är ett år gammal. Då ska hon också ha en ny, det är hennes ord inte mina.

Så detta handlar inte om att jag måste ha nästa nya iPhone. Jag SKA ha den

Det skall tilläggas att det är rätt smart utav Apple att släppa en uppdaterad iPhone 4S / 4+ / 5 / what ever men fortsätta att behålla iPhone 4 men dock sänka den i pris och göra den till budget model ...

Rent psykologiskt så finns det en Mycket stor andel "early adopters" som kommer känna att deras finna, dyra iPhone 4 just blev en modget telefon ... rent undermedvetet känner de då att de inte längre har den senaste / bästa och kommer därmed att inköpa en iPhone 4S istället ..

fast i verkligheten så blir ju inte iPhone 4 sämre den 4 Oktober bara för att det kommer en nya modell .. men alla "early adpoters" kommer känna så ... vilket resulterar i att ganska många partners, ungdomar och barn därute kommer få pappas "dyra" iPhone 4 för Pappa skaffat en iPhone 4S .. Vilket resulterar i att farmor får ungdomarnas iPhone 3GS ... osv osv ..

Det är naivt och tro att detta inte är en väll utstuderad affärsstrategi från Appels sida ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-22 10:40
Ursprungligen av gotfredsen:

Det skall tilläggas att det är rätt smart utav Apple att släppa en uppdaterad iPhone 4S / 4+ / 5 / what ever men fortsätta att behålla iPhone 4 men dock sänka den i pris och göra den till budget model ...

Rent psykologiskt så finns det en Mycket stor andel "early adopters" som kommer känna att deras finna, dyra iPhone 4 just blev en modget telefon ... rent undermedvetet känner de då att de inte längre har den senaste / bästa och kommer därmed att inköpa en iPhone 4S istället ..

fast i verkligheten så blir ju inte iPhone 4 sämre den 4 Oktober bara för att det kommer en nya modell .. men alla "early adpoters" kommer känna så ... vilket resulterar i att ganska många partners, ungdomar och barn därute kommer få pappas "dyra" iPhone 4 för Pappa skaffat en iPhone 4S .. Vilket resulterar i att farmor får ungdomarnas iPhone 3GS ... osv osv ..

Det är naivt och tro att detta inte är en väll utstuderad affärsstrategi från Appels sida ..

Nooooo... då kommer min 3åring inte vara ensam på dagis om att ha en iPhone4 längre... damnit!

Ursprungligen av trineo:

nooooo... Då kommer min 3åring inte vara ensam på dagis om att ha en iphone4 längre... Damnit!

lol lol lol

Du beskriver bara en trivial sak som gäller all teknisk konsumtion - datorer, telefoner, anything. Inget specifikt för iPhone eller Apple (även om Apples kunder är ovanligt känsliga för detta). Detta race körs av alla tekniska företag riktade mot konsumtionsmarknaden sedan 80-talet. Helt normalt - en grund för hela industrin som helt baseras på överkonsumtion (är själv en överkonsument av IT).
Bilindustrin kör samma race, men där är det längre cykler och färre köp (det är större belopp helt enkelt).
Modeindustrin ÄR detta race. Dom är ingenting utom just racet. Ingen substans - bara race. Den marknaden är ett par tusen år gammal - hos allmogen ett par hundra år gammal (kom med industrialismen och köpstarkare allmoge).

Ursprungligen av gotfredsen:

Det skall tilläggas att det är rätt smart utav Apple att släppa en uppdaterad iPhone 4S / 4+ / 5 / what ever men fortsätta att behålla iPhone 4 men dock sänka den i pris och göra den till budget model ...

Rent psykologiskt så finns det en Mycket stor andel "early adopters" som kommer känna att deras finna, dyra iPhone 4 just blev en modget telefon ... rent undermedvetet känner de då att de inte längre har den senaste / bästa och kommer därmed att inköpa en iPhone 4S istället ..

fast i verkligheten så blir ju inte iPhone 4 sämre den 4 Oktober bara för att det kommer en nya modell .. men alla "early adpoters" kommer känna så ... vilket resulterar i att ganska många partners, ungdomar och barn därute kommer få pappas "dyra" iPhone 4 för Pappa skaffat en iPhone 4S .. Vilket resulterar i att farmor får ungdomarnas iPhone 3GS ... osv osv ..

Det är naivt och tro att detta inte är en väll utstuderad affärsstrategi från Appels sida ..

Ursprungligen av Zimmerman:

Du beskriver bara en trivial sak som gäller all teknisk konsumtion - datorer, telefoner, anything. Inget specifikt för iPhone eller Apple (även om Apples kunder är ovanligt känsliga för detta). Detta race körs av alla tekniska företag riktade mot konsumtionsmarknaden sedan 80-talet. Helt normalt - en grund för hela industrin som helt baseras på överkonsumtion (är själv en överkonsument av IT).
Bilindustrin kör samma race, men där är det längre cykler och färre köp (det är större belopp helt enkelt).
Modeindustrin ÄR detta race. Dom är ingenting utom just racet. Ingen substans - bara race. Den marknaden är ett par tusen år gammal - hos allmogen ett par hundra år gammal (kom med industrialismen och köpstarkare allmoge).

Yep, men det var pga av att "(Apples kunder är ovanligt känsliga för detta)" som jag skrev det .. bara för det är för visa en trivial sak så är det många som inte tänkt på det ...

men låt oss inte gå för OT här .. (För detta är något vi kan diskutera länge)

Hörde idag ett rykte om att iPhone 5 inte kommer ha ett fysiskt tangentbord utan att den bara kommer ha pek-skärm. Någon som kan bekräfta eller dementera?

Bevaka tråden