Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny film-meny på Apple TV idag

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-09-23 15:43

Jag fick till min förvåning en ny meny på Apple TVn idag.
Den heter Film och man kunde kolla lite olika allternativ. Dock fungerar inga med än "På Bio" som är flyttad till den nya menyn.
Någon mer som fick den menyn idag?

• Medlem
  • Mörbylånga
  • 2011-09-23 18:39

Japp, den nya menyn ligger där. Väljer man "Sök" så kan man söka efter filmer på iTunes Store, men jag kör svenskt iTunes-konto och får inte upp något.

Menyn "På Bio" som man flyttat till nya menyn fungerar dock som vanligt.

Vore underbart om man kunde få hyra filmer/serier via iTunes, men det dröjer nog till helvetet fryser till is.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-23 19:47

Åtminstone en film (vad jag vet) finns i svenska iTunes Store än så länge iaf.
iTunes - Movies - All Together Now

• Medlem
  • Hjo
  • 2011-09-24 00:31

Om man går in Inställningar>Allmänt>iTunes Store>Land och väljer United States, så får man upp mycket mer som rör filmer, TV och internet, finns ganska mycket att titta på (men inte köpa eller hyra), så skulle det vara här också...:'(

Ursprungligen av Hjopek:

Om man går in Inställningar>Allmänt>iTunes Store>Land och väljer United States, så får man upp mycket mer som rör filmer, TV och internet, finns ganska mycket att titta på (men inte köpa eller hyra), så skulle det vara här också...:'(

Som jag förstått det beror det på att våra filmdistributörer fått sand i underlivet och totat ihop helt omöjliga regelverk kring video on demand. Tanken är förmodligen att vi ska tvingas fortsätta med film på plastskivor eller hålla oss till tv-tablån, men resultatet är väl snarare att folk tankar via torrentsajter. Synd för oss som gärna betalar, men om svenska distributörerna inte vill ha mina pengar skickar jag dem med glädje till deras amerikanska kollegor i stället.

• Medlem
  • 2011-09-26 12:53

Det är inte så svårt att skapa ett amerikanskt iTunes-konto och fylla på med pengar via presentkort. Sök lite här i forumet så ser du hur man gör. Det funkar riktigt bra!

• Medlem
  • Hjo
  • 2011-09-25 21:44

Jag har en Samsung TV som har en massa appar, bl a "SF anytime" där man kan hyra filmer då är det minsann ok att hyra ut...:mad: fast jag hyr inte om jag inte får det genom ATV, verkar vara mer "HD" där än hos SF...

Ursprungligen av Hjopek:

Jag har en Samsung TV som har en massa appar, bl a "SF anytime" där man kan hyra filmer då är det minsann ok att hyra ut...:mad: fast jag hyr inte om jag inte får det genom ATV, verkar vara mer "HD" där än hos SF...

Det är absolut tillåtet att hyra ut filmer on demand, Voddler och Headweb gör det också. Problemet är väl snarast att det är väldigt svårt att få till något utbud värt namnet med de regler som verkar finnas i Sverige, åtminstone som jag förstått det utifrån diverse knorr från Voddler.

• Medlem
  • Hjo
  • 2011-09-27 23:16

Men nu börjar det tydligen hända saker...Kpfilmer p svenska iTunes - IDG.se
som det skrivs på annat håll i forumet också...

• Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2011-09-29 15:37

Verkar som man kan hyra film på svenska iTunes Store nu! Gäller det även AppleTV?

Ja, det är riktigt att nästan samma diskussion pågår där. Men om den här tråden behåller sin Apple-TV-vinkling av saken, och den andra tråden ser saken ur iTunes-perspektiv, så ska nog båda trådarna kunna samsas på forumet.

/Mod

1
Bevaka tråden