Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur dags kan man köpa iPhone 5 på Apple Store och telia.se?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-09-25 06:41

Hej på er.

Som många av oss så går jag och väntar på iPhone5, jag tänkte jag skulle köpa en till frugan på telia.se samt en till mig själv på applestore.se. (vill ha en obunden då företaget har Verizon som operatör)

Min fråga är om vilken tid på dygnet som dessa sidor "öppnar upp" försäljningen av sådana heta produkter som iPhone5, är det direkt när klockan slår 00:00 lanseringsnatten eller är det först på morgonen när de anställda kommer till jobbet?

Vill ju vara tidig och beställa så de inte hinner ta slut.

Mvh Lello

Hej,

Om man ser till Telia så har dom tidigare haft vissa utvalda butiker som öppnar klockan 00:01, dessa brukar vara i Stockholm, Göteborg och Malmö. Dom andra butikerna i Sverige brukar öppna som vanligt.
Vad som gäller på Applestore är svårt att säga då dom inte tidigare har sålt telefonen vid lansering. Så där är det nog bara kolla hur det har fungera i USA, misstänker att det kommer vara likadant här i Sverige.

Hoppas det ger nått klartecken vad som gäller.

• Medlem
  • Nacka
  • 2011-09-25 07:14
Ursprungligen av acidflash:

Hej,

Om man ser till Telia så har dom tidigare haft vissa utvalda butiker som öppnar klockan 00:01, dessa brukar vara i Stockholm, Göteborg och Malmö. Dom andra butikerna i Sverige brukar öppna som vanligt.
Vad som gäller på Applestore är svårt att säga då dom inte tidigare har sålt telefonen vid lansering. Så där är det nog bara kolla hur det har fungera i USA, misstänker att det kommer vara likadant här i Sverige.

Hoppas det ger nått klartecken vad som gäller.

Hej acidflash.

Nu tänkte jag på Privat - Telia.se och inte de fysiska butikerna.

Mvh Lello

Okej, ja dom har tidigare öppnat sin förhandsbokning klockan 00:01 på hemsidan.

• Medlem
  • Nacka
  • 2011-09-25 07:41
Ursprungligen av acidflash:

Okej, ja dom har tidigare öppnat sin förhandsbokning klockan 00:01 på hemsidan.

Kanon. Men vad menas med förhandsbokning, får man inte köpa direkt på hemsidan med abonnemang och allt, alltså så som de funkar om man nu skulle köpa en 4:a på telia.se?

Man har blivit lite för gammal för att köa, gjorde det när 3gs kom... men då öppnade Telia butikerna 06:00 ....

MVH L

Tråden flyttad till rätt forumdel. Jag har också ändrat trådens rubrik. Rubriken ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/Mod

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-25 11:53
Ursprungligen av Lello:

Hej på er.

Som många av oss så går jag och väntar på iPhone5, jag tänkte jag skulle köpa en till frugan på telia.se samt en till mig själv på applestore.se. (vill ha en obunden då företaget har Verizon som operatör)

Min fråga är om vilken tid på dygnet som dessa sidor "öppnar upp" försäljningen av sådana heta produkter som iPhone5, är det direkt när klockan slår 00:00 lanseringsnatten eller är det först på morgonen när de anställda kommer till jobbet?

Vill ju vara tidig och beställa så de inte hinner ta slut.

Mvh Lello

När Apple bestämmer att det är dags

1
Bevaka tråden