Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .

enligt WSJ så kommer Apple att lansera nästa iPhone version på deras Campus och inte i San Francisco som brukligt.

Detta kan betyde flera saker men historiskt set så har brukar lansering på Apple Campus betyda att det endast rör sig om en mindre uppdatering eller mindre lanseringar .. t.ex iPod HiFi (om någon ens mins den produkten)

det är inte omöjligt att Apple ENDAST kommer lansera iPhone 4S i olika version (16 GB, 32 GB, 64 GB, 128 GB)
och att det var det som Al Gore menade när han pratade om Apples "nya" iPhones ...

Låt oss inse att detta är "An Inconvenient Truth"

October iPhone Event to Be Held On Apple Campus - John Paczkowski - News - AllThingsD

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-09-26 09:50
Ursprungligen av gotfredsen:

enligt WSJ det är inte omöjligt att Apple ENDAST kommer lansera iPhone 4S i olika version (16 GB, 32 GB, 64 GB, 128 GB)
och att det var det som Al Gore menade när han pratade om Apples "nya" iPhones ...

October iPhone Event to Be Held On Apple Campus - John Paczkowski - News - AllThingsD

Vore det ändå inte konstigt om det bara kom en "halv-modell" (s) nu.. Jag menar det har väl ändå gått längre tid än vanligt för dom att släppa en uppgradering (normalt hade väl varit i juni?). Att dra ut på släppet och sedan bara komma med en liten speedbump.. hur motiverar dom det?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-26 10:19
Ursprungligen av Hallon:

Vore det ändå inte konstigt om det bara kom en "halv-modell" (s) nu.. Jag menar det har väl ändå gått längre tid än vanligt för dom att släppa en uppgradering (normalt hade väl varit i juni?). Att dra ut på släppet och sedan bara komma med en liten speedbump.. hur motiverar dom det?

Kanske att de vill släppa samtidigt som iOS5?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-26 11:01

Kommer det inte en rejäl uppfräschning, helt även en ny formfaktor, så kan Apple iaf räkna bort mig som konsument av en ny telefon. Fyran fungerar fortfarande och den kommer iaf bli lite "nyare" när väl iOS 5 blir installerat.

Ny ska man inte måla fan på väggen men jag tycker verkligen att det är under all kritik av Apple OM det nu blir så att det endast kommer bli en iPhone 4S/iPhone 4+. De har haft så lång tid på sig att utveckla en ny produkt och det känns nästan som ett krav att presentera en sådan för att kunna hålla sig i frontlinjen på mobilmarknaden.

Ursprungligen av zinned:

Kommer det inte en rejäl uppfräschning, helt även en ny formfaktor, så kan Apple iaf räkna bort mig som konsument av en ny telefon. Fyran fungerar fortfarande och den kommer iaf bli lite "nyare" när väl iOS 5 blir installerat.

Ny ska man inte måla fan på väggen men jag tycker verkligen att det är under all kritik av Apple OM det nu blir så att det endast kommer bli en iPhone 4S/iPhone 4+. De har haft så lång tid på sig att utveckla en ny produkt och det känns nästan som ett krav att presentera en sådan för att kunna hålla sig i frontlinjen på mobilmarknaden.

nu kommer du till det som verkligen är intressant i det hela ..

Bara för att iPhone 5 inte får ett nytt utseende så betyder ju inte det att det inte är en rejäl uppfräschning ..

nya processor, mer lagrings utrymme, snabbare WiFi, bättre kamera, spela in Video i Full HD 1080p, FaceTime everywhere, bättre blixt, osv osv ..

när iMac för en rejält snabbare CPU eller tom Thunderbolt så skrevs det som den "nya" iMacen ... skall inte detsamma gälla för iPhone ? Produkten måste ju inte byta utseende för att bli en iPhone 5 ... eller ???

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-26 12:28
Ursprungligen av gotfredsen:

nu kommer du till det som verkligen är intressant i det hela ..

Bara för att iPhone 5 inte får ett nytt utseende så betyder ju inte det att det inte är en rejäl uppfräschning ..

Sant. Dock så kräver jag en uppfräschning och förbättring av formfaktorn för att en ny iPhone 5 ska vara intressant att lägga pengar på istället för att behålla sin iPhone 4. Kommer det inte en ny, bättre formfaktor så ska det något sju helsikes till i prestandaväg för att den nya ska kunna vara intressant.

Ursprungligen av gotfredsen:

nya processor, mer lagrings utrymme, snabbare WiFi, bättre kamera, spela in Video i Full HD 1080p, FaceTime everywhere, bättre blixt, osv osv ..

Det mesta av det du skrev är hyfsat bla bla för mig. Klart att man alltid vill ha det snabbaste och bästa men om vi ska vara helt ärliga:

* Ny processor - Alltid sjysst men knappast något som behövs i den lille enheten.
* Mer lagrings utrymme - Hardly, det är molnet som gäller.
* Snabbare WiFi - Helt ärligt?! Vad gör du med en liten telefon som kräver snabbare WiFi-överföringar än vad den klarar av idag?
* Bättre kamera, bättre blixt, spela in Video i Full HD 1080p - Pointless, för video och foto har man andra riktiga saker med vettig optik. Inte en telefon.
* FaceTime everywhere - Där finns en poäng men det är inte hårdvarustyrt utan det går lätt att implementera i iPhone 4 också, bara möjliggöra i iOS.

Ursprungligen av gotfredsen:

när iMac för en rejält snabbare CPU eller tom Thunderbolt så skrevs det som den "nya" iMacen ... skall inte detsamma gälla för iPhone ? Produkten måste ju inte byta utseende för att bli en iPhone 5 ... eller ???

Varför behöver samma gälla där? Det finns inga riktlinjer de följer, inte vad som har kunnat ses än iaf.

Ursprungligen av zinned:

Kommer det inte en rejäl uppfräschning, helt även en ny formfaktor, så kan Apple iaf räkna bort mig som konsument av en ny telefon. Fyran fungerar fortfarande och den kommer iaf bli lite "nyare" när väl iOS 5 blir installerat.

Ny ska man inte måla fan på väggen men jag tycker verkligen att det är under all kritik av Apple OM det nu blir så att det endast kommer bli en iPhone 4S/iPhone 4+. De har haft så lång tid på sig att utveckla en ny produkt och det känns nästan som ett krav att presentera en sådan för att kunna hålla sig i frontlinjen på mobilmarknaden.

Fast namngivningen suger och det skulle inte förvåna mig om de gör något radikalt med den;)

Jag skulle gärna vilja se mer RAM då rapporterna från iOS 5 gnäller på vissa appar som segar ner min 4:a rätt mkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-26 16:00

Jag ser det som rätt troligt med en ny formfaktor efter alla skal som kommit.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-26 16:06
Ursprungligen av zappee:

Jag ser det som rätt troligt med en ny formfaktor efter alla skal som kommit.

Jag tycker också det är en ganska bra signal på vad som komma skall.

...Och vad säger vi om detta?

iOS5, iPhone 5, Oktober 5?

Ett sidospår kring Facebooks iPad-app har brutits ut till en egen tråd. Den här tråden handlar om spekulationer kring iPhone 5.

http://www.99.se/aktuella-rykten/289920-facebook-slapper-ipad-app-4-oktober.html

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-27 16:35

Ännu ett rykte - Denna gång via MacWorld.
Apple bekrftar: Event 4 oktober - MacWorld

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-27 17:51
Ursprungligen av adress@mac:

Ännu ett rykte - Denna gång via MacWorld.
Apple bekrftar: Event 4 oktober - MacWorld

Inget rykte längre, fakta.

Med tanke på bilden i inbjudan så känns det som att det kommer att skäppas en (1) telefon..

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Med tanke på bilden i inbjudan så känns det som att det kommer att skäppas en (1) telefon..

Hur menar du? Vilken bild?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-27 20:11
Ursprungligen av theplague:

Hur menar du? Vilken bild?

Don’t Get Your Hopes Up For Apple To Announce Two New iPhones Next Week | Cult of Mac

Ursprungligen av theplague:

Hur menar du? Vilken bild?

Bilden i inbjudan som Adress@mac länkar till.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-09-27 18:44

Äntligen!!

Tveksamt om Apple skulle "avslöja" något om vilken/vilka iPhones man ska presentera genom en badge på en bild.

Edit: De kan i sådana fall lika gärna sätta en etta där bara för att vi som hoppas mycket på en helt ny iPhone 5 nu ska börja tveka och bli extra glada om det kommer en ny.

Senast redigerat 2011-09-27 22:01

För mig har det varit kristallklart en längre tid: Apple släpper TVÅ telefonmodeller - en svart och en vit.

Så länge det blir en 4" Retina så får den gärna vara lika obekväm att hålla i som en hoprullad igelkott, bara skärmen blir större >_<

Senast redigerat 2011-09-28 08:44

Jag tror nog man måste ha väldigt känsliga rosa prinsesshänder för att tycka att iPhone4 är obekväm. Jag fattar faktiskt ingenting när man säger det. Jag har aldrig hållit i en mobiltelefon någonsin som känts obekväm.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag tror nog man måste ha väldigt känsliga rosa prinsesshänder för att tycka att iPhone4 är obekväm. Jag fattar faktiskt ingenting när man säger det. Jag har aldrig hållit i en mobiltelefon någonsin som känts obekväm.

Med en Bumper (eller skal) på så är iPhone 4 inte det minsta obekväm men "naken" så håller jag den inte många minuter.. Tycker den är redigt obekväm till formen.. Den är snygg men inte det minsta bekväm att hålla i..

jag tror tvärtemot alla andra som överanalyserar inbjudan att det visst kan komma två modeller, alltså inte bara svart och vit utan en 5:a och 4s. Varför? Jo för när de skriver iphone menar de sin telefonprodukt, inte en specifik modell av iphone. Lets talk about mac kan man lugnt skriva och ändå mena alla modeller. Dock skiter jag i hur många modeller det blir bara jag får en ny design, en 4s enbart hade nog fått mig att vänta på ännu nästa modell..

jag tyckte denna teori som en utav användarna på macrumors.com forum skrev

Citat:

Om man adderar ihop alla siffror i inbjudan så får man summan 363 . Ser man på talet 363 så kan varje 3:a motsvara en identiskt fram och baksida .. som en "sandwich" å där 6 : an är metal bandet och 3 : orna är glassplatorna ... alltså den nuvarande iPhone 4 designen ..

med andra ord säger talet 363 att det är en iPhone 4 : design vi kommer få se alltså är det en iPhone 4s som Apple kommer lansera den 4:e oktober ... dessutom skulle Apple lätt kunna ha eventet den 5:e men valde den fjärde .. Apple valde att ha sitt iPad 2 event den 2:e.

Desutom så säger taglinen "Lets Talk iPhone" vad iPhonen kommer a som endast kommer vara en iPhone 4s (med A5 Processor) och det är "Assistant" ... eftersom "Lets Talk" syftar på exakt vad det är .. "Låt oss börja prata ... iPhone" ... alltså man kommer kunna ha en konversation med sin iPhone 4s

Denna Assistant funktion utvecklades av ett företag som hete Siri som Apple köpte

Apple Purchases iPhone 'Personal Assistant' Company Siri [Updated x2] - Mac Rumors

Detta är förklaringen varför det står "Lets Talk iPhone" för det är precis vad det handlar om ..

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-09-28 10:05

Intressant och hade den 4:e inte varit på den tisdag hade argumentationen hållit ännu bättre. Men visst är det så att de flesta events av denna karaktär ligger på tisdagar hos Apple? Kanske har tisdagsvanan styrt över vilket datum det faktiskt är.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-28 10:17
Ursprungligen av gotfredsen:

*massa text*

Detta är förklaringen varför det står "Lets Talk iPhone" för det är precis vad det handlar om ..

Hahaha, det var det mest skruvade jag någonsin sett

Dessutom, hur kommer de fram till talet 363? Jag får det snarare till 295 (4+10+280+1) och talet 295 pekar ju helt otvetydigt på att vi får en HELT NY formfaktor som är droppformad, det ser vi väl alla?

Ursprungligen av zinned:

Hahaha, det var det mest skruvade jag någonsin sett

Dessutom, hur kommer de fram till talet 363? Jag får det snarare till 295 (4+10+280+1) och talet 295 pekar ju helt otvetydigt på att vi får en HELT NY formfaktor som är droppformad, det ser vi väl alla?

Alla siffror... 1+2+3+4+5... på klockan, inte bara 10;)

Bevaka tråden