Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I stället för iDVD

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2011-06-23 10:42

Har nyligen börjat jobba med film och har gjort några små projekt där jag använt det suveräna iMovie och sedan lyft över det hela vidare till iDVD för teman och menyer för bildspel etc.

Såg nu att Final Cut Pro nu finns i Mac app store för 2299:- vilket verkar väldigt lockande men inte fått klart för mig om teman mm finns där i Final Cut... eller vad man ska köpa till för att få liknande funktion med teman och menyer som i iDVD.

Apple anser DVD vara ett dött format, därför har DVD Studio Pro som tidigare varit en del av Final Cut Studio lagts ner. Det är väl av samma anledning som iDVD inte heller längre uppdateras. Däremot borde du ju kunna redigera filmen i Final Cut Pro och sedan ta in filmen i iDVD om du nu måste få ut den på DVD-skiva.

  • Avstängd
  • 2011-06-23 17:24
Ursprungligen av Capeman:

Apple anser DVD vara ett dött format, därför har DVD Studio Pro som tidigare varit en del av Final Cut Studio lagts ner. Det är väl av samma anledning som iDVD inte heller längre uppdateras. Däremot borde du ju kunna redigera filmen i Final Cut Pro och sedan ta in filmen i iDVD om du nu måste få ut den på DVD-skiva.

Nu var det inte så mycket som att bränna på DVD utan dom härliga teman som finns i iDVD och att kunna bygga typ menyer för annat än än film som jag letade efter

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-28 11:21

Undrar om någon kan säga hur jag ser till att mina DVD-filmer inte kan kopieras. Jag har just fört över egentillverkade filmer från analogt till digitalt och de ska ut på försäljning. Vill helst bara använda idvd.

Du kanske har hört talas om Google? Det är en bra sida där ute i cyberspace...

Första träffen på "idvd copy protection": iDVD: Questions and Answers

Citat:

Question 12: Can I protect my disc from unauthorized copying?

Answer: iDVD does not include CSS (Content Scrambling System), Macrovision or any other copy protection schemes. DVD Studio Pro offers CSS and Macrovision features.

1
Bevaka tråden